Gå til innhold

Oppdatert BIOS, får ikke startet

Anbefalte innlegg

Hei

Oppdaterte min Asus P5B deluxe BIOS med Asus update i går. Alt gikk som det skulle, helt til jeg skulle starte om. Da jeg bootet så fikk jeg en melding om at jeg ikke kunne boote fra disken jeg har windows på, og at jeg skal sette inn et annet medium og trykke "any" key, eller reboote og velge noe annet.

Er windows tapt? Kan jeg få igjen informasjon jeg har på system disken? Eller er det i det hele tatt noen mulighet til å få fikset opp dette?

Er ikke sikker på hvordan BIOS verson jeg hadde før, men skulle oppdatere til denne.

Beklager om dette har vært oppe før, men fant ingen ting.

På forhånd takk

//Patrick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I biosen før du oppdaterte den, lå infoen om hvor den skulle finne Windowsen din, når du oppdaterte den, så forsvant dette.

Du trenger bare å gå inn i biosen, og forandre på bootrekkefølgen, slik at disken med windows på kommer først ;)

Og funker ikke det, resetter du den ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke huske ordrett hva feilmeldingen var, men det stod noe om at jeg ikke kunne boota fra dette mediumet, og at jeg skulle sette inn et annet og trykke "any" key,eller restarte og velge noe annet og boote fra. Trykker jeg any key, kommer samme melding igjen.

Skal poste den egentlige feilmeldingen når jeg kommer hjem.

Og ja, har valgt riktig disk. Har start sett 250-300gb disker, og én på 36gb, så det er lett å se hvilken disk som er rett.

Lenke til kommentar

Har en ekstern disk ja, har prøvd og starte med KUN system disk koblet til (inkl. den eksterne) men med samme resultat.

Satt disken med windows i en annen PC og tok backup av filene jeg trenger, og for å sjekke om det var disken eller windows som var feilen. Men det viser seg at det ikke er noe galt med selve disken.

Har tenkt på å bytte BIOS tilbake til den jeg hadde først, og se om det kan ha noen virkning.

Om ikke noe av dette fungerer så er vel en formatering løsningen? Om det er BIOS feil vil vel neppe det fungere hell :hmm:

Veldig usikker her, men takker for alle svar så langt:)

//Patrick

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...