Theo343 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Jeg skulle gjerne hatt denne skjermen, jeg er ikke proff, men riktige farger setter jeg pris på. Endret 24. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Men det som det kanskje kommer mer av er direkte projisering på retina. Og med tid og stunde vil vi nok få direkte manipulasjon av synsnerven, slik japanske forskere gjorde med en katt for noen år siden. 7347554[/snapback] Nei takk, vil ikke ha brent retina, og ikke noe ekkel kirurgi takk. :!: Lenke til kommentar
G Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Gleder meg litt til at SED skal slå rot. Det er vel kanskje først myntet for TV-markedet, eller? Har SED like stort potensiale for å få mange piksler slik som med LCD? Noen nyheter rundt SED ennå? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hvorfor skal det alltid komme en å prate om teknologi som ennå ikke er på retailmarkedet? LCD kommer til å være kongen minst frem til 2010. Spådom: JA det vil alltid komme noe bedre, og ting vil bli billigere. Men det er kun idioter som sitter å venter på gjerdet. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Skal vi holdes oss on-topic nå da? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Å være for framfor sin tid lønner seg aldri... Så egentlig så lønner ikke teknologi seg i det hele tatt... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Gled deg over det som finnes i dag, og lever du i morgen kan du glede deg over det som finnes da. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg skulle gjerne hatt denne skjermen, jeg er ikke proff, men riktige farger setter jeg pris på. 7347597[/snapback] Kanskje du blir det hvis du anskaffer deg denne skjermen? Hvorfor skal det alltid komme en å prate om teknologi som ennå ikke er på retailmarkedet? LCD kommer til å være kongen minst frem til 2010. Spådom: JA det vil alltid komme noe bedre, og ting vil bli billigere. Men det er kun idioter som sitter å venter på gjerdet. 7348236[/snapback] Jeg har akkurat like lyst til å betale 14k for en skjerm som sjangsen for at et produkt på mirakuløst vis kommer som er både bedre og billigere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Teknologi blir alltid "bedre" og billigere. Endret 24. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hvorfor skal det alltid komme en å prate om teknologi som ennå ikke er på retailmarkedet? LCD kommer til å være kongen minst frem til 2010. Spådom: JA det vil alltid komme noe bedre, og ting vil bli billigere. Men det er kun idioter som sitter å venter på gjerdet. 7348236[/snapback] Nei, jeg tipper OLED vil ta over innen den tid... Men jeg sikler FÆLT på den 25" eller noe i den størrelsen... eller skulle jeg bare kjøpt meg en 30" fra Dell i steden. Kommer antagelig bare til å redigere de stygge amatørbildene mine og spille spill uansett ... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvem er det som produserer disse panelene? Jeg kunne ikke finne det i lista til Samsung i farta og de er jo desidert størst på LCD-paneler nå. Og hvor blir det av produkter med 27"-panelet deres? Det har jo være i produksjon siden 1. kvartal 2006 så da må det vel dukke opp noen produkter snart også? Lenke til kommentar
dios Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvem er det som produserer disse panelene? Jeg kunne ikke finne det i lista til Samsung i farta og de er jo desidert størst på LCD-paneler nå. NEC Display Solutions lager ganske mye selv, jeg tror (men er ikke helt sikker) på at de også lager panelene. NEC Display Solutions het tidligere NEC-Mitsubishi Electronics Display Europe, og var en joint venture med Mitsubishi. Her er flere panelprodusenter: - Corning - Fujitsu - LG Philips - LXD Inc. - Mitsubishi - Sharp Og hvor blir det av produkter med 27"-panelet deres? Det har jo være i produksjon siden 1. kvartal 2006 så da må det vel dukke opp noen produkter snart også? Dette produktet ser jo ut til å være basert på panelet: http://www.nextag.com/samsung-lcd-27/search-html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) 27" virker å være den perfekte størrelsen. 30" blir akkurat litt for stort. Blir spennende å se priser. Hva slags native oppløsning ville det vært på en slik pc skjerm? Endret 28. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 27" virker å være den perfekte størrelsen. 30" blir akkurat litt for stort. Blir spennende å se priser. Hva slags native oppløsning ville det vært på en slik pc skjerm? 7381896[/snapback] Nei, for det er bare en forstørret 24"... Hadde den enda hatt noe høyere oppløsning hadde det kanskje hatt noe for seg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 27" virker å være den perfekte størrelsen. 30" blir akkurat litt for stort. Blir spennende å se priser. Hva slags native oppløsning ville det vært på en slik pc skjerm?7381896[/snapback] Nei, for det er bare en forstørret 24"... Hadde den enda hatt noe høyere oppløsning hadde det kanskje hatt noe for seg.7383576[/snapback] En 27" med samme oppløsning som 24" vil ha fordeler over 24 tommeren når man skal se på skjermen på avstand (f.eks bruke den til å se på DVD eller TV) og for folk som foretrekker større punktavstand. Når man kjøper så stor skjerm så kan den med fordel brukes som 2-i-1 (TV + PC-skjerm) f.eks på en hybel eller i en liten leilighet. Lenke til kommentar
dios Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 27" virker å være den perfekte størrelsen. 30" blir akkurat litt for stort. Blir spennende å se priser. Hva slags native oppløsning ville det vært på en slik pc skjerm? Det står på den siden som Simen1 ga oss link til. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kunne meget godt tenkt emg 27" med 1920*1200, jeg har i dag 24". Det hadde bare blitt mer behagelig å se på. Bruker forsåvidt denne til tv og pc samt PS3 snart . - S-PVA er en forbedring fra Dells tidligere PVA utgaver (ja jeg vet dette er en samsung skjerm). - 8ms (G/G) er vel kanskje greit, men står ingenting om b/w. - Viewing Angle(U/D/L/R) 90/90/90/90 virket ikke altfor bra hmm - Weight(g) Står det ingenting om men har sikkert med fot å gjøre - Production 1Q.'06 Ok, hvor er den? Lenke til kommentar
dios Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kunne meget godt tenkt emg 27" med 1920*1200, jeg har i dag 24". Det hadde bare blitt mer behagelig å se på. Bruker forsåvidt denne til tv og pc samt PS3 snart . - S-PVA er en forbedring fra Dells tidligere PVA utgaver (ja jeg vet dette er en samsung skjerm). - 8ms (G/G) er vel kanskje greit, men står ingenting om b/w. Anta 16 ms, så er du nok trygg. - Viewing Angle(U/D/L/R) 90/90/90/90virket ikke altfor bra hmm Du har lyst til å se skjermen fra mer enn 90 graders vinkel fra siden? Altså bakfra? Det er umulig å skryte på seg bedre spesifikasjoner for synsvinkel enn det der. - Weight(g)Står det ingenting om men har sikkert med fot å gjøre Ikke bare foten, men også ramme, strømforsyning osv. - Production 1Q.'06Ok, hvor er den? Ikke i Norge så vidt jeg vet, men se mitt tidligere innlegg i svar til Simen1, hvor jeg linket til en nettbutikk (nextag.com) som selger panelet i et TV-apparat. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) unnskyld meg, men rett forfra er da 90 grader mot skjermflaten, 180grader er rett fra siden? Jeg så panelet i tv apparatet, men det sier ikke så mye om pris og tilgjengelighet som monitor i norge. Vekten har med alt utenom panelet å gjøre så er vi klar på den Endret 29. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
dios Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 unnskyld meg, men rett forfra er da 90 grader mot skjermflaten, 180grader er rett fra siden? Det var da voldsomt ... Samsung oppgir fire synsvinkler. Hvis din tolkning skulle være rett, så betyr det jo at den skjermen kun kan beskues rett forfra, på normalen i forhold til skjermflaten. Det er en svært urimelig tolkning. Den rimelige tolkningen er at det er snakk om vinklene i forhold til normalen. Hvis du ser på de øvrige panelene i listen, f.eks. LTM150XO, så står det 75/60/75/75. Det betyr at du har 75 grader synsvinkel oppover, 60 grader nedover, 75 grader til venstre og 75 grader til høyre. Altså er det panelet asymmetrisk 135 grader i vertikal synsvinkel, mens 27"-panelet er symmetrisk 180 grader. Jeg så panelet i tv apparatet, men det sier ikke så mye om pris og tilgjengelighet som monitor i norge. Som sagt er det så vidt jeg vet ikke tilgjengelig i Norge i det hele tatt. I tillegg er de eneste referansene jeg har funnet til panelet er som en del av TV-apparater, altså ikke som vanlig PC-monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå