HellboyTP Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tenkte jeg kunne si ifra om at de første titlene på Blu-Ray er blitt anmeldt hos DVD Anmelderen . Linker direkte til anmeldelsene har dere her: Ultraviolet Blu-Ray Into The Blue Blu-Ray Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kewlt. Skal ha meg enten HD DVD eller Blu-Ray-spiller når det kjem, ja Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ekstramateriell: - Bakomfilm <--- Skal det bety "Behind the scenes" ? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg står over hypen de første par mndene. Teknologien er skrøpelig og ikke minst for dyr for en fattig student. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg står over hypen de første par mndene. Teknologien er skrøpelig og ikke minst for dyr for en fattig student. 7346206[/snapback] Helt enig, venter med å kjøpe noe i det heletatt før det kommer billige combispillere, om det så tar 2 år! Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Blir artig når dette kommer på lerrettet i kinosalen. Det jeg tror kan bli ganske skummelt derimot, er enkle scener som f.eks i filmer som saw. Disse scenene kan faktisk bli så realistiske at det blir helt kvalmt. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Blir artig når dette kommer på lerrettet i kinosalen. Det jeg tror kan bli ganske skummelt derimot, er enkle scener som f.eks i filmer som saw. Disse scenene kan faktisk bli så realistiske at det blir helt kvalmt. 7347352[/snapback] Hmm? Film (som i kinofilm, 16mm, 35mm og 70mm) har høyere (mye høyere for 35mm og 70mm) oppløsning en dagens HD-standard, så sant det ikke er snakk om en mange-generasjonskopi (eller noen virkelig har driti seg ut når kopi er gjort). En helt annen sak er at mange kinoprosjektorer er stilt inn så dårlig/uskarpt at oppløsningen ikke synes, men det problemet risikerer du også med digital kilde. Selv har jeg HD DVD-spilleren til xbox360 i bestilling (dvs si at siden jeg allerede har 360'en er inngangsbilletten på noe under kr2000). Jeg regner også med å kjøpe en ren HD DVD-spiller i løpet av neste år, når anmeldelser/sammenligninger av europeiske og amerikanske spillere er tilgjengelig (og sammenligning av 1. og 2. generasjons amerikanske). Det er også verdt å merke seg at alle spillere og HD DVD'er som er på markedet i dag er sonefrie (og kommer til å tillates å fortsette å være det), mens det er sannsynlig at det innføres soner en gang i framtida. Det er selvsagt en fordel å anskaffe spiller før de blir sonelåst hvis man har planer om å skaffe film utenom egen sone. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Mulig at det blir soneinndeling på nye spillere som kommer ut. MEN, det kan også bety at noen filmer vil kreve at du oppdaterer din gamle spiller uten sonekoding. Dessuten tror jeg at det vil komme spillere som er sonefrie, og etterhvert vil vil resten av bransjen følge etter. Akkurat som på det dvd formatet vi har i dag... Endret 24. november 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
Njål Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Mulig at det blir soneinndeling på nye spillere som kommer ut. MEN, det kan også bety at noen filmer vil kreve at du oppdaterer din gamle spiller uten sonekoding.Dessuten tror jeg at det vil komme spillere som er sonefrie, og etterhvert vil vil resten av bransjen følge etter. Akkurat som på det dvd formatet vi har i dag... 7349711[/snapback] HD DVD-insidere (produsenter og representanter for beslutningsgruppen for HD DVD) har sagt ganske klart at de spillerne som selges sonefrie vil få lov til å forbli sonefrie, som en bonus til "early adopters", og at disse vil tillates å spille HD DVD'er fra alle evt kommende soner. Men regionsperre kan innføres i løpet av en produksjonsserie, så mens spiller produsert 25/3-2007 er regionsfri kan samme modell produsert 28/3-2007 (tilfeldig valgte datoer, det er ikke indikert klart når regionsinndeling skjer) være sonelåst. Og selvfølgelig, det har hendt tildigere at produsenter har løyet markedsforshold har forandret seg, så teoretisk kan de sannsynligvis oppdatere dagens spillere til regionslåste (personlig ser jeg det ikke som særlig sannsylig; Den negative PR'en vil ikke stå i forhold til antall spillere det gjelder hvis de innfører soner i løpet av det nærmeste året, særlig hvis de ikke samtidig innfører noenlunde effektive restriksjoner på salg av HD DVD'er mellom sonene. Mange av "early adopters" ville bare kjøpe en ekstra spiller for den sonen de var interessert i). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå