Gå til innhold

Arbeids-mappe borte vekk etter restart

2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager, du skulle først skrevet inn "cmd" uten anførselstegna i "kjør".

Deretter skrevet inn den teksten der.

Siden du skrev det inn direkte, så ble det avsluttet det vinduet med en gang den sjekken/reparasjonen var ferdig.

Så du finner ikke filene nå altså? Gjør ett grundig søk etter de før du svarer, og IKKE anta at du ikke finner de. Pliz.

Evt. skriv cmd i kjør/ start og kjør den kommandoen en gang til.

Du skulle tatt en printscreen av den første gangen men men.

7424301[/snapback]

Da var testene kjørt gjennom på nytt. Når jeg skrev inn cmd->chkdsk så kom det opp at det var funnet en feil (se øverste bilde under). Tatt en del skjermbilder også. Letet faktisk desperat, brukte bare feil ord. Så nei, jeg antok ikke at de ikke var der :)

cmd_chkdsk

cmdchkdskul0.th.jpg

cmd_chkdsk_F

cmdchkdskfpv6.th.jpg

cmd_chkdsk_R

cmdchkdskrcs1.th.png

cmd_chkdsk_X

cmdchkdskxfl1.th.jpg

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg ville tatt en backup først av den "skadde" partisjonen, før du evt. kjører den chkdsk med /F parameteret.

Dog jeg tror det er godt mulig du kan få igjen disse filene med en gang om du har fått kjørt igjennom med chkdsk /F /X /R.

Jeg har aldri brukt norsk versjon av xp selv, foretrekker engelsk, men det jeg da tenker på er at chkdsk vil/skal finne, forhåpentligvis, filer som skadet også erstatte disse med tidligere lagrede versjoner av dem ifra mft'n.

Jeg har gjort dette utallige ganger selv.

Irritasjons momentet er at man ikke har kontroll over CHKDSK utover at man aksepterer hva som enn skjer når man har utført chkdsk /F C:\ f.eks og latt sjekken kjøre. Man får jo ikke noe ja eller nei valg over de operasjonene/reparasjonene som CHKDSK finner ut at den vil gjøre.

Vær obs på at en evt. for høy overklokk av minne/cpu kan føre til at CHKDSK vil finne ting som ikke egentlig er feil på. Jeg har vært borti dette en gang og da gikk det skikkelig til helsike. Ettersom alle filer ble markert korrupte osv.

Poenget er altså at til syvende og sist, så må du ta ansvar for det selv.

Derfor bør du ta en backup først når det gjelder slike saker, med mindre du har erfaring og vet hva du driver med.

Jeg husker ikke hvorvidt du var administrator på maskinen eller andre små ting da, som setter meg i en uønsket posisjon for å egentlig kunne komme med direkte anbefalinger som jeg kan garantere fungererer.

Skjønt jeg er svært positiv til at du vil få det til, enten på denne metoden eller via f.eks getdataback.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...