Lucas Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Heisann, jeg er ute etter ett program/script som slår av PCen i ett bestemt tidsrom, dette vil si, f.eks 16.00-08.00, har funnet ett, men det kostet 20$ per lisens, og det er snakk om at programmet skal brukes på en viss mengde datamaskiner. Jeg lurte derfor på om noen vet om det finnes noen slike gratise scripts/programmer, eller hvordan man kan gjøre dette overhodet ved bruk av bare XP, vet at det er en modus for strømsparing, men jaja. Så, det jeg er ute etter, ett script/program som setter datamaskinen inn i dvalemodus eller slår den av i ett bestemt tidsrom. Takker for evt. svar =) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Heisann, jeg er ute etter ett program/script som slår av PCen i ett bestemt tidsrom, dette vil si, f.eks 16.00-08.00 hva mener du med tidsrom? at den skal slå seg av mellom 16.00-08.00, eller at det skal slå av maskina til et vist tidspunkt? hvis du skal slå av til et vist tidspunkt kan du slenge dette i notepad og lagre som en .bat fil. kjøre og regne deg til når du vil slå av. @echo off cls echo skriv inn antall sekunder før dataen skal slå seg av. set sek= set /p sek=Antall Sekunder: shutdown -s -t %sek% -f lykke til! Endret 23. november 2006 av hernil Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Vet ikke om dette hjelper deg så veldig mye men. Du kan bruke planlagte oppgaver. Start meny -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Planlagte oppgaver Legg til ny: C:/Windows/system32/shutdown.exe Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 psshutdown, da kan du lage et skript på en maskin som skrur av alle angitte ipadresser på nettverket, om man er admin vel å merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå