Gå til innhold

Wii Remote missle, Ødelegger Tv-er

flabben2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott, da slipper jeg å bli assraped av romkameraten om jeg knuser tv'n hans :p han burde heller takke meg!

7348982[/snapback]

Tja, Surprise butt-sechs er ikkje å utelukka. :dribble:

Anyway, eg skal sette opp slik "blast wall" som mythbusters brukar når dei skal sprenge noko, foran tven min.

7349384[/snapback]

Har heldigvis en CRT, så den tåler en trøkk :)

Uansett er det bare å huske å holde i kontrollen :roll:

Lenke til kommentar
Dersom det faktisk er en svakhet i "tauet" som gjør at den ryker er faktisk selger av Wii'en (eller Nintendo) erstatningsansvarlig for denne kunden.

Dette som følge av det forbrukerkjøpsloven sier om følgeskade dersom produktet har en mangel (altså en feil på produktet som forårsaker feil på andre ting i husholdningen).

§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Vil si at TV kommer helt fint inn under dette her.

7348960[/snapback]

Vil ikke si at det direkte er et feil på et produkt. Alle kabler osv. rykter om man belaster dem kraftig nok. At folk ikke klarer å holde fast i kontrollen sin når man spiller, er det personen sin feil. Båndet er der ikke fordi det krevest, det er valgfritt.

7349370[/snapback]

Forbrukerkjøpsloven sier at varen skal svare til det man har grunn til å forvente av tingen - og om den ikke gjør det så har varen en mangel.

Om det viser seg at det er en _svakhet_ i tauet som gjør at det ryker (som jeg sa i min forrige post OM), så vil dette falle inn under begrepet MANGEL.

Og om det er en mangel - som fører til følgeskade på tven, så er selger erstatningsansvarlig.

Men om tauet ryker fordi du har vært superoioioi og slitt det i stykker, så er det selvfølgelig ingen mangel, fordi man ikke kan forvente at et tau skal tåle bajas-spilling.

Men problemet her ser jo ut til at tauet kan ryke uten spesiellt stor belastning.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at konsollen heter Wii...

"Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" *bang, konsollen treffer tven*

7347166[/snapback]

Hvis du surrar tau rundt sjølve konsollen og slenger den rundt - då ber du om bråk :p

Du meinar vell kontrollen?:p

Uansett, han eg delar leilighet med skal kjøpa seg Wii, og kopla den til MIN super elegante smoothe elskverdige samsung LCD.

Eg skal skriva disclaimer og henge på veggen over tven;

"Damage to LCD due to stupid shit with wiimote, will result in severe fines and ass rape"

7347265[/snapback]

Da hadde jeg faktisk ødelagt tv'en med vilje hvis det inngikk ass rape.

Be meg på besøk :)

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven sier at varen skal svare til det man har grunn til å forvente av tingen - og om den ikke gjør det så har varen en mangel.

Om det viser seg at det er en _svakhet_ i tauet som gjør at det ryker (som jeg sa i min forrige post OM), så vil dette falle inn under begrepet MANGEL.

Og om det er en mangel - som fører til følgeskade på tven, så er selger erstatningsansvarlig.

Men om tauet ryker fordi du har vært superoioioi og slitt det i stykker, så er det selvfølgelig ingen mangel, fordi man ikke kan forvente at et tau skal tåle bajas-spilling.

Men problemet her ser jo ut til at tauet kan ryke uten spesiellt stor belastning.

7349641[/snapback]

Så om man sveiver hvilket som helst objekt med armen og et eller annet ryker (slik at det treffer TV-en), er selgeren erstatningsansvarlig? Litt på spissen, men jeg ser ikke helt hvordan selgeren er det. Stroppen er der for en grunn ja, men den er ikke på noen som helst måte påkrevd. Om den hadde vært påkrevd, ville det hele vært en annen sak. Iallefall slik jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Står det ikke veldig, veldig mange advarsler i Wiis brukermanual om at stroppen må være på til alle tider?

7349752[/snapback]

Mulig det står advarsler, men ikke at den MÅ være der. Som jeg har hørt. Men om noen har manualen så gjerne rett på meg :)

Lenke til kommentar
Da hadde jeg faktisk ødelagt tv'en med vilje hvis det inngikk ass rape.

Be meg på besøk :)

7349677[/snapback]

haha post-84194-1164374763_thumb.gif

Står det ikke veldig, veldig mange advarsler i Wiis brukermanual om at stroppen må være på til alle tider?

7349752[/snapback]

Hjelper lite når sjølve stroppen slit.

@ TCi: korleis kan ein forbrukar påvise at det er ei mangel ved stroppen då? Eg trur det vil være ei vanskeleg oppgåve.

Lenke til kommentar
@ TCi: korleis kan ein forbrukar påvise at det er ei mangel ved stroppen då? Eg trur det vil være ei vanskeleg oppgåve.

7349786[/snapback]

Det blir vel ingen lett sak. Da må vel stroppen ta del i en rekke tester for å sjekke hvor mye den tåler. Og om den er forsvarlig sterk nok til det den brukes til.

Lenke til kommentar

Innen de første 6 månedene er det faktisk forhandler som har bevisbyrde - ikke kunde. Dersom forhandler ikke klarer å bevise at dette er kundes egen feil...så er det likefullt en mangel.

Men som jeg sier - om en og annen tråd ryker her og der, så vil jeg ikke regne det som mangel - men dersom det viser seg å være MANGE som det skjer med, så er det en mangel ved stroppen, for da har den en innebygd svakhet.

Men igjen - det er forhandler som har bevisbyrde første 6 måneder etter kjøp.

Disse skadene her kom jo første uka..;).

Lenke til kommentar
Lol.. fant et videoklipp som viser hvorfor amøbene klarer å knuse tvene sine.. De holder ikke kontolleren fast, tror at spillet går ut på å slå ALT du har og trenger en bedre hjerne/muskel fordeling. Link her.

7349057[/snapback]

Hvis det er sånn folk spiller så er det jo ikke rart at strapen ryker om de mister kontrollen. Må jo gå an å være litt smartere enn en frøloff når man spiller også da. Dog, om en strap eller hundre ryker er det nok de færreste som opplever dette, og de er nok mer forsiktig i ettertid om det først skjer :D

Edit: Virker forresten som om folk prøver på å ødelegge strapen med vilje...

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

*yes, mente kontroll og ikke konsoll tidligere XD

Nintendo kommer til å tjene seg rike på tillegsutstyr: "Skuddsikkert glass til TVen, perfekt for deg med ADHD. Eller hva med den helt nye kjettingen som kan festes til din Wii remote? RUSTFRITT stål!

Nå må vi jo ikke glemme de andre produktene våres: kevlar vest med hjelm, gitter til å ha foran TVen, stål deksler til din wii remote! Alt dette for bare 11 999!"

No offence til dere ADHD folk, men kjenner flere folk med det som til tider går berserk :p

Lenke til kommentar

Det forventes ikke at man skal slenge kontrolleren rundt seg. Det er forventet at man holder den i hånden og ikke slipper den.

Lenke til kommentar

Det forventes ikke at man skal slenge kontrolleren rundt seg. Det er forventet at man holder den i hånden og ikke slipper den.

7352326[/snapback]

Om du leser mine innlegg så er jeg helt enig med deg i den påstanden. Jeg snakker om at det kan være en svakhet i stroppen. Da er det en mangel.

Les innlegga mine et par ganger til - og ikke siter et argument tatt ut av sammenhengen. :).

EDIT: Om fyren spiller slik som i den viste videoen og stroppen ryker slik er det selvfølgelig ikke en mangel. Det der heter FEIL BRUK :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...