knopflerbruce Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har hatt kjempeproblemer med å få det ene av de to 7900gt 512-ene mine over 740 på minnet - og etter å ha lest på vr-zone så virker det som at det ikke hjelper å gi dem mer volt heller. Det jeg da lurer på er om jeg skal selge begge kortene og gå for noe annet. Alternatiene er da som følger: 1: 7950gt sli Disse kortene kommer oftere med 512mb minne på høyere stock minneklokk enn jeg klarer å pushe mitt opp i med atitools, så jeg lurer litt på om det kan være benyttet bedre minnemoduler i disse kortene. Mine er Samsung 1,2ns, btw. 2: x1900xt sli ATi vet jeg fint lite om, men det var jo masse mas om at disse var så fenomenale for en tid tilbake, sammenlignet med 7900gt. Men spørsmålet er da om x1900xt kan klokkes over 7950gt. HDR + AA er jo et pluss for dette alternativet da Et lite bi-spørsmål: Går det an å sammenligne Ati's GPUer og NVidia's slik: ATi's maxcore = x MHz, NVidia's maxcore = x+y MHz ==> NVidia yter bedre? Hvis ikke blir dette litt komplisert. La det være sagt at det er ytelsen jeg er ute etter. 8800gts er jeg usikker på. hvis det yter så bra i DX9 at det glatt slår x1900xt sli overklokket, hvis 8800gts-en selv overklokkes litt så er jo det også en mulighet. Ser mer på DX10 som en bonus, ikke som et must igrunn, siden jeg ikke har planer om å skaffe meg vista før det har vært ute en stund. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Eg ville klart gått for eit nvidia 8800 series kort! Nei, du kan ikkje sammenligne ati mhz mot nvidia mhz på skjermkorta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå