Gå til innhold

hva skjer med AMD?

Anbefalte innlegg

ser at intel nå har lansert sin 3ghz P4. som amd "tilhenger" begynner jeg å bli urolig, raskeste prosessoren til amd som det går ann å få tak i er XP2400 og alle planer om hammer blir jo bare forskjøvet gang på gang.

La oss alle sende en mail til amd å be de om å få ut fingeren..............fort!

[ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-11-15 04:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig. La dem heller gjøre arbeidet sitt ordentlig slik at Hammeren blir en STOR salgs suksess. selv venter jeg i spenning på den dagen den er here.

Patience to those who wait.

Mitt tips er at det blir verdt pengene . Jeg synes det er bra at AMD har blitt så stor at de er en reel utfordrer til intel. De trenger å få seg en smekk i ny og ne. :smile:

Lenke til kommentar

Jupp, la dem gjøre en god jobb med fremtidige produkter! :smile:

Og for de som tror INTEL og AMD lever av å lage CPU til PC bransjen, bør lese litt mer historikk og økonomi nyheter! INGEN så store aktører på markedet med med vettet i behold baserer seg på å produsere dingsbomser til pc`er!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 05:54, skrev jonepet:

Den raskeste AMD er foreløpig XP2600, men den koster bare ca. 3000. XP2700 og 2800 skal komme i løpet av noen dager.

Neppe, 2800 har vel AMD sagt ikke kommer for fullt før neste år med barton. 2700 skal visstnok komme, men i et "begrenset" opplag, hva det betyr i praksis er det vel egentlig ingen andre enn AMD som vet. Dog kom 2800 også i et "begrenset" opplag, og dem var det ikke mange som så noe særlig til. Dette er det siste jeg leste, men AMD er jo ikke akkurat ukjent med å forandre planene sine, så....

Vel AMD har vel strengt tatt andre ting også, men ikke i samme grad som Intel. AMD står ikke veldig sterkt økonomisk sett og er avhengige av at CPU salget deres begynner å gå med overskudd i en ikke altfor fjern fremtid. Intel har en ganske stor "invest" del.. og en av investeringene deres har vært AMD :smile: Dvs det er ikke alltid de heller investerer like bra.

Og AMD er ikke akkurat kjent for å bruke mye tid på utvikling, det er vel heller tekniske begrensinger som stopper dem. Jeg mener jeg så en plass at AMD brukte i gjennomsnitt like lang tid på å utvikle en CPU som Intel bruker på et chipsett, men det er kanskje ikke så rart, tatt i betrakning at CPUene til AMD ikke akkurat er nyskapende på noen måte.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-15 10:14 ]

Lenke til kommentar

hmm... Ja det er kjipt at de henger sånn etter... Men det med prisen er viktig. AMDs dyreste prosessorer starter på 3-4000 mens intels er 6-7000.

Likevel er det ikke "fare" for AMD. De har ligget HELT på bunn, men klarte likevel å komme kraftig tilbake med den første athlon-kjerna.

Det verste er jo om intel skulle gå så langt foran at AMD-systemer rett og slett blir dårlige pris/ytelsesmessig.... Intel tar jo stadig innpå...

Men men... Luksusproblem for oss egentlig... Etter at Intel har kvittet seg med Rambus (skitneste avtalen i datahistorien) er ikke et pentium-system en så dårlig deal likevel. Vi er jo bare konsumenter, vi må jo kjøpe det beste!

Men AMD inntil videre i alle fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...