kim2004 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 ser at intel nå har lansert sin 3ghz P4. som amd "tilhenger" begynner jeg å bli urolig, raskeste prosessoren til amd som det går ann å få tak i er XP2400 og alle planer om hammer blir jo bare forskjøvet gang på gang. La oss alle sende en mail til amd å be de om å få ut fingeren..............fort! [ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-11-15 04:54 ] Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Neeh...la dem chille'n litt...hastverks arbeid...no good :smile: stoler på AMD. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Den raskeste AMD er foreløpig XP2600, men den koster bare ca. 3000. XP2700 og 2800 skal komme i løpet av noen dager. Husk at den nye intel'en kommer til å koste 7000. Lenke til kommentar
Term Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 helt enig. La dem heller gjøre arbeidet sitt ordentlig slik at Hammeren blir en STOR salgs suksess. selv venter jeg i spenning på den dagen den er here. Patience to those who wait. Mitt tips er at det blir verdt pengene . Jeg synes det er bra at AMD har blitt så stor at de er en reel utfordrer til intel. De trenger å få seg en smekk i ny og ne. :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Vell sånn som det foregår nå så kommer ikke AMD til og overleve så lenge. De har jo gått med underskudd ganske lenge nå så jeg håper, for konkurasnen sin skyld. Ellers så vil prisene bli like høye som de gamle P3`ene :sad: Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jupp, la dem gjøre en god jobb med fremtidige produkter! :smile: Og for de som tror INTEL og AMD lever av å lage CPU til PC bransjen, bør lese litt mer historikk og økonomi nyheter! INGEN så store aktører på markedet med med vettet i behold baserer seg på å produsere dingsbomser til pc`er! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 05:54, skrev jonepet:Den raskeste AMD er foreløpig XP2600, men den koster bare ca. 3000. XP2700 og 2800 skal komme i løpet av noen dager. Neppe, 2800 har vel AMD sagt ikke kommer for fullt før neste år med barton. 2700 skal visstnok komme, men i et "begrenset" opplag, hva det betyr i praksis er det vel egentlig ingen andre enn AMD som vet. Dog kom 2800 også i et "begrenset" opplag, og dem var det ikke mange som så noe særlig til. Dette er det siste jeg leste, men AMD er jo ikke akkurat ukjent med å forandre planene sine, så.... Vel AMD har vel strengt tatt andre ting også, men ikke i samme grad som Intel. AMD står ikke veldig sterkt økonomisk sett og er avhengige av at CPU salget deres begynner å gå med overskudd i en ikke altfor fjern fremtid. Intel har en ganske stor "invest" del.. og en av investeringene deres har vært AMD :smile: Dvs det er ikke alltid de heller investerer like bra. Og AMD er ikke akkurat kjent for å bruke mye tid på utvikling, det er vel heller tekniske begrensinger som stopper dem. Jeg mener jeg så en plass at AMD brukte i gjennomsnitt like lang tid på å utvikle en CPU som Intel bruker på et chipsett, men det er kanskje ikke så rart, tatt i betrakning at CPUene til AMD ikke akkurat er nyskapende på noen måte. [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-15 10:14 ] Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hmm... Ja det er kjipt at de henger sånn etter... Men det med prisen er viktig. AMDs dyreste prosessorer starter på 3-4000 mens intels er 6-7000. Likevel er det ikke "fare" for AMD. De har ligget HELT på bunn, men klarte likevel å komme kraftig tilbake med den første athlon-kjerna. Det verste er jo om intel skulle gå så langt foran at AMD-systemer rett og slett blir dårlige pris/ytelsesmessig.... Intel tar jo stadig innpå... Men men... Luksusproblem for oss egentlig... Etter at Intel har kvittet seg med Rambus (skitneste avtalen i datahistorien) er ikke et pentium-system en så dårlig deal likevel. Vi er jo bare konsumenter, vi må jo kjøpe det beste! Men AMD inntil videre i alle fall! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Vi er jo bare konsumenter, vi må jo kjøpe det beste!Men AMD inntil videre i alle fall! Og som konsumenter er vi vel i teorien ute etter et best mulig bytteforhold pris/nytteverdi dvs i dette tilfellet pris/ytelse. -> frem til nå AMD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå