Gå til innhold

Lyd skurrer v nettsidelasting og scrolling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AC97 er svært sensitive saker.

Jeg har vært borti dette problemet, men har det ikke nå lenger.

Jeg har ett Nforce 4 type hovedkort, hvor på chipset driverne (6.86 el no) også følger

med lyd drivere. Jeg installerer chipset pakka først, deretter Realtek ac97, ny versjon kom ut i går, 3.95 var det vel.

Her om dagen satt jeg og stilte inn på volumet for jeg var plaget av den white-noise, el. altså jeg spiller ikke av noe musikk/lyd men det er fortsatt relativt høyt volum fra headsettet. Løsningen var rett og slett og dra volum baren opp og ned og på den måten ble jeg kvitt den skurringen som jeg da hadde.

Høres helt **totalt bananas** ut men det var det jeg gjorde, virker som det rett og slett fjernet det statiske for godt, for jeg har ikke hatt noe skurring ifra ac97 onboard siden.

Xp64bit og alle oppdateringer.

Jeg tror muligens at dette kan ha noe med at jeg kjører skjermkort drivere fra TweaksRUs, 93.71 er det vel. Kanskje verdt å prøve, men det var ikke det som gjorde det umiddelbare utslaget for meg som sagt.

edit: jeg dro volumet opp og ned, og innimellom hørte jeg da at støyen forsvant, og den kom tilbake, den forsvant, kom tilbake osv. Jeg ble helt paff for jeg har hatt denne bakgrunnsstøyen hele tiden i grunn, men nå er det endelig helt vekke og jeg slipper å bruke noe creative kort( vil ha minst mulig inni pc'n.)

Alternativt, kan du prøve med å sette nettleser/explorer til smooth scrolling også.

Husker ikke register nøkkelen men GWS.

Skal legge til noe mer om jeg kommer på det.

Om du har 0 lyd ut fra headsett ifra AC97, ingen støy, men kun har problemer med støy ved scrolling osv, da tenker jeg du trenger å fjerne gamle drivere, rense systemet, og inn med nye..

Jeg mistenker at det er standard å ha noe bakgrunnsstøy ved de aller fleste ac97.

Mitt Creative audigy kort er lydløst v uten bruk, slik det skal være, og det er altså slik jeg har det nå på mitt innebygde ac97.

Dvs noe statisk lyd ut er det ifra headset men det er veldig liten forskjell NÅ med MUTE vs og ha lyden PÅ. Jeg hadde STOOOOR forskjell før..

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg nytt lydkort, men da vil jeg ha i PCI-e 1x versjon f.eks og ikke enda ett PCI..

Jeg synes lyden er helt grei jeg da. Problemet ligger jo i at det er ingen overordnet kontroll for hvem som egentlig har den beste driveren til AC97, realtek eller nvidia.Ettersom de driver-programmer som medfølger hver enkelt driver lar deg stille inn lyden på forskjellige måter. Som f.eks nattvolum funksjonen til nvidia lyd panelet. En del ting har nvidia oppsettet og noe har realtek..

Og jo flere kokker jo mere søl..

Kan du tenke deg å ha 2 skjermkort drivere for skjermkortet?

NEII! Så joda... Jeg skjønner deg jeg =)

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg nytt lydkort, men da vil jeg ha i PCI-e 1x versjon f.eks og ikke enda ett PCI..

7361827[/snapback]

Mener å huske at grunnen til at X-Fi ikke er på PCI-e er at det rett og slett ikke er bra nok for i forhold til latency og sånn. PCI har mer enn god nok båndbredde, og PCIe-protokollen ga visstnok ikke tilfredsstillende resultater. Men dette er jo en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

7361827[/snapback]

Mener å huske at grunnen til at X-Fi ikke er på PCI-e er at det rett og slett ikke er bra nok for i forhold til latency og sånn. PCI har mer enn god nok båndbredde, og PCIe-protokollen ga visstnok ikke tilfredsstillende resultater. Men dette er jo en annen diskusjon.

7380247[/snapback]

Det stemmer. Og ja, det er en annen diskusjon.Forøvrig tror jeg pcie har god nok responstid. Det er vel for mange pcb'r billig som ikke kan brukes til pcie el noe slikt.

Lenke til kommentar
HAHAHA!

Fant ut noe annet nå og...når jeg minimerer et vindu kommer det en meget svak "Beeeoooww"-lyd...og når jeg maksimerer så kommer det en "booooiiiii"-lyd :p.

Dette er jo bare morro!

7398132[/snapback]

Du kan jo ikke klage på dette da, innebygget dj mixer muligheter i operativ systemet er jo noe Microsoft ikke engang har fått til i Vista'n sin...Neeeh.

Men det er noe merkelig med oppsettet ditt, drivere eller whatnot, jeg har ingen sånne issues lenger med lyden.

Og jeg har hatt det problemet der også!

Lenke til kommentar

Leste i en annen tråd jeg som jeg nylig kommenterte i, og der var det da snakk om at X-Fi var dårlig på lydanlegg, altså at man kunne høre noen ulyder.

Jeg lurer på hvor stor reell praktisk forskjell det er ifra det X-fi music kortet til den FPS modellen. Har såklart sett noen sammenligninger, sånn teknisk, men det forklarer egentlig svært lite.

Jeg kunne tenke meg å begynne å spille litt dataspill igjen, nå som jeg har fått ny leilighet, og jeg har ett beyerdynamic headsett som gir en god følelse , mer enn en følelse, av at man kan pinpointe, vite hvor fienden er.

Altså type fps, quake spill. Og dette med Ac97 lyd. Er veldig spent på om du har noen formeninger rundt dette, i forhold til det X-fi music kortet. ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...