Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på internett

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem her.. Når jeg kobler kabelmodemet mitt rett på nettverkskortet i pcen kommer det bare et gult trekant i høyre jørne på skjermen,, men funker hvis jeg kobler igjennom den rævva philips trødløse routern (koblet med kabe til pcl).. Dette har skjedd de siste dagene å jeg har prøvd to forskjellige nettverks kort i pcen samt sett etter om det er kryssa av "mota ip adressa automatisk" og "mota DNS automatis"..

Har strevi så fært at jeg har blitt rød i toppen å svetten renni.

skjønner ikke hvorfor det fungerer med routern og ikke rett til pcen :hrm:

Problemet er at routern er av meget dårlig kvalitet slik at den kræsjer med engagn jeg kommer på dc eller torrent.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du har PPPoE tilkobling til internett (F.eks. Telenor) er det nok routeren som er satt til å taste bruker-ID + passord etc.

Kobler du direkte til modemet må du sette opp PC'en til å ordne dette. Du finner noen tips om hvordan her.

7341178[/snapback]

ikke noe PPPoE eller lignende.. kun reint modem uten noe form for sperringer eller slik, (terayon 720x)

Lenke til kommentar
ikke noe PPPoE eller lignende.. kun reint modem uten noe form for sperringer eller slik, (terayon 720x)

7341245[/snapback]

du får sikkert bare 1 ip adresse av ispen, og denne er bundet til mac adressen til routeren -- prøv å koble fra routeren, koble til pcen, og ta strømmen på modemet i ca 1 min. Hvis du har noen mulighet for å gjøre "DHCP release" på routeren så er dette lurt å gjøre før du kobler fra modemet!

Lenke til kommentar

7341245[/snapback]

du får sikkert bare 1 ip adresse av ispen, og denne er bundet til mac adressen til routeren -- prøv å koble fra routeren, koble til pcen, og ta strømmen på modemet i ca 1 min. Hvis du har noen mulighet for å gjøre "DHCP release" på routeren så er dette lurt å gjøre før du kobler fra modemet!

7341776[/snapback]

aaa, genialt det skal jeg teste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...