Gå til innhold

Problemer i forbindelse med backupp av HDD

Nazgarot

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg planlegger en mindre oppgradering, og skla bla bytte ut en Raptor 74 med et raid 0 oppsett med to slike disker. Denne disken er for øyeblikket systemdisk, og jeg har et raid 0 oppsett med to 300 disker fra seagate, hvor jeg har en egen partisjon på 74 GB til backup. Planen med dette var at jeg ved oppgradering skulle kopiere hele 74 disken hit, og installere Vista på raptorene.

Problemene er følgende:

1. Vil det være mulig å kopiere disken komplett til backuppartisjonen, for så å bruke denne som systemdisk for XP?

2. Hvis mulig, hvordan utfører jeg det i praksis? (Er av den gamle skolen, Win 98 og DOS, og har funnet ut at XCOPY ikke er mulig i denne sammenheng da windows nekter meg å lage en kopi som inneholder systemregisteret.)

3. Vil det være mulig å kopiere backupdisken tilbake til Raptor raid oppsettet etter oppgraderingen, og kjøre backupen som systemdisk på disse?

4. Hvis mulig, hvordan?

Kan se for meg at windows vil gi meg et hav av problemer da diskene ikke er identiske (bla dif i størresle), og at det vil bli trøbbel med Vista hvis jeg har en XP partisjon liggende på en annen disk...

Jeg benyttet for tiden XP Pro corporate edition, og skal så snart som mulig anskaffe Vista ultimate (Har hørt at denne må installeres på blank partisjon, dvs XP lar seg ikke oppgradere...).

-Espen D-

Endret av Nazgarot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tar jeg ikke mye feil så skal det gå med et program som heter drive image. der kan du ta eksakt lik kopi med rubbel å rake til en ny harddisk partisjon i å få valget med å bote opp med den nye ukomprimerte backupen,

virka i vertfal slik på drive image 2002,

Lenke til kommentar
tar jeg ikke mye feil så skal det gå med et program som heter drive image. der kan du ta eksakt lik kopi med rubbel å rake til en ny harddisk partisjon i å få valget med å bote opp med den nye ukomprimerte backupen,

virka i vertfal slik på drive image 2002,

7360323[/snapback]

Tusen takk!!

Var nettopp noe slikt jeg var på jakt etter!! Skal prøve ASAP :D

Men spørsmål 3 og 4 står fortsatt ubesvart... Er det mulig å benytte en kopi av en harddisk med ulik størrelse til system partisjon?

Håper flere kan gi noen tips...

-Espen D-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...