Gå til innhold

hvilket minnekort ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

hei, kjøpte nettop et canon ixus 60

og er litt newbie med kamera og slikt

så at på clas olshen er der sandisk ultra II SD 1gb til 398

kjøpte kameraet på elkjøp og nevnte det med minne, de matchet prisen som han sa med et lexar premium 1gb 60x. det koster egentlig 599 der. tror egentlig det er samme kortet som lexar platinum II , bare EU navn...

men det jeg lurer på er hvilket kort dere ville valgt når prisen er den samme,.

Endret av LIZZARD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis pris er viktigst, selger Expert 1 gb SD kort for 199,- :)

7344565[/snapback]

Hvis bildene ikke er viktig, så kan man kjøpe det kortet ja. For alle som stort sett er interessert i å beholde bildene til man faktisk får overført de til en datamaskin... styr langt unna det kortet. En Lefdal-ansatt på forumet (de selger samme kortet til samme pris... Lefdal og Elkjøp har samme eier), sa rett ut at det kortet var noe "dritt". Er Qtec vi snakker om, for de uinvidde. Det kortet har allerede blitt "legendarisk" her på forumet, i negativ forstand.

Lenke til kommentar
moderator, beklager dårlig emnetittel, håper den nye er bedre..

takk for svar afseth.

til spartan, jeg spurte ikke om billigste kortet som fins.....

ingen som har personlige preferanser på disse to spesifikke kortene?

7344908[/snapback]

Kan backe opp mitt svar litt mer.

Jeg jobber i fotobutikk, og vi har før solgt Lexar. Nå selger vi Sandisk, og Lexar i de tilfeller hvor det er leveringsproblemer med Sandisk kort. Vi har ikke hatt problemer med noen av kortene. Det vi får inn av kort med feil, er ubetydelig i forhold til salgsmengden. Vi har nå og da fått inn en billigere type kort som en slags "rabattordning" fra Canon eller andre produsenter, og disse kommer tilbake med en feilrate på gjerne 30%. Vi har etterhvert bare sagt nei takk til disse kortene, da vi fremstår som useriøse når vi selger slike kort.

Hvorfor hovedsaklig Sandisk? Fordi Lexar er noe dyrere i innkjøp (ihvertfall med de rabatter vi får fra importør), og Sandisk er like stabilt.

Hvilket du velger, er altså "hipp-som-happ". Du kan trygt gå for Lexar så du får bestilt det fra samme sted. Eller så kan du gå for Sandisk, for skulle det skje noe feil med kortet, så får du byttet det på stedet (vanlig butikk). Når det gjelder nettbutikker må kortet sendes, og noen ganger krever nettbutikken at du sender det til hovedlager i Europa og du må vente flere uker på nytt kort... noe de egentlig ikke kan kreve at du gjør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...