Gå til innhold

Svinkaldt med kompressor ;-)

Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder av et kompressor basert kjølesystem jeg testet ut en mørk aften ;-)

Siden fordamperen ikke passer direkte på en cpu kjøleblokk, så tenkte jeg at fordamperen kunne ligge i et godt isolert tank der kjøleveske går rundt i systemet. Kompressoren er en 2001 modell, drar 200W noe som gir en kjøleeffekt på 600-700W.

Alt må isoleres grundig seff =) Noen som er keen på denne ? msg..

http://home.no.net/~jmilde/51.JPG

http://home.no.net/~jmilde/52.JPG

http://home.no.net/~jmilde/54.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har en som drar ca 800W(kansje meir) beregna på fryserom opptil 10 kubikk...

men den der var jo "litt" mindre, stått på en fryser?

Mener på at det skal gå ann å bruke en vanlig vannkjølings-blokk (som er godt isolert) å bare kjøre den som en del av kjøle-sløyfa, men da må man vel få tak i gass (sikkert freon) for å fylle oppigjen systemet...

Edit; hadde ikkje hatt nokke mot å plassert den i Lian Li pc70 som jeg skal kjøpe snart..(pris?)

Jeg kan hjelpe deg med det jeg kan, også kan du hjelpe meg med det du kan...Avtale?

[ Denne Melding var redigert av: Hjelper'n på 2002-11-15 09:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 17:38, skrev Sykebil:

Hva har du tenkt at folk skal bruke til væske metanol. glykol kan man jo bare glemme da er det letter å pumpe sirup

Hei Sykebil!

Glykol kan fint brukes ifølge datablad fra statoil, selv -60 grader er null-problem.

Hade a sykebil!

Lenke til kommentar

joda glykol går men det blir tykker jo kalder det blir, alt så det blir tyngre for pumpa å pumpe det rundt dermed kortere levetide på dem. det er ikke tempen som er problemet men viskositeten (tykkelsen)

bare prøvå tømme en radiator på en bil når det er -30 og når det er +20 så ser du forskejllen

Lenke til kommentar

Hold på knappen din du :D

Den linken bekreftet jo det jeg sa. Alkoholen jeg har tenkt å bruke, fryser ved -113 grader og kan fint brukes i systemet mitt ifølge den karen ( -30 grader ) En metanol oppløsning er bedre men rent teknisk men jeg har ikke tilgang til metanol i den konsentrasjonen som trengs.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 16:38, skrev Hondaen:

Sykebil: Det kommer selvfølgelig an på typen frostveske og konsentrasjon. Frostvesken jeg bruker inneholder etandiol, noe som fryser til fast form ved rundt -110 grader. Den var iallefall tyntflytende ved -30 grader i mitt system =) ( 90% )

trodde du skulle bruke vanlig glykol sorry

btw vannkjølinga mi er ferdig å den virker fint som snus. endelig stille. nå er det bare psu igjen, for den vifta høres ikke bra ut. virker som det er kast i den. har ikke hørt den før nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...