ExTerminator Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei Har klokket min E6300 @ 1866Mhz til 2333Mhz. Selve CPU temp ligger på fine 42 grader idle. Men Core 1 og 2 ligger på henholdsvis 58-59 grader... (Dette er målt med Everest Ultimate edition.) Ifølge Intel sine sider, er anbefalt maxtemp på denne CPU'en 61 grader. Men er det CPU-temp, eller temperatur på core? PS, dette er på stock kjøler! Lenke til kommentar
pesu Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det er core temp det er snakk om her! Core temp skal ikke overskride 61 grader!! Siden du har stock intel kjøler så overrasker det meg ikke at du har såpas høy temp på CPU'en... Jeg anbefaler at du skaffer deg en ny CPU kjøler! Da kan du overclocke mye mer enn du har gjort hittil! Mine anbefalinger er Tuniq Tower eller Big Typhoon. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Og Big Typhoon er en svær jævel! Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det er core temp det er snakk om her! Core temp skal ikke overskride 61 grader!! 7341372[/snapback] Thermal specification er ikke basert på core temp, men temperaturen på IHSen. Denne er typisk 10-15 grader lavere enn core temp. Mao core temp på 58-59 grader er helt ok. Thermal Specification: The thermal specification shown is the maximum case temperature at the maximum Thermal Design Power (TDP) value for that processor. It is measured at the geometric center on the topside of the processor integrated heat spreader. http://processorfinder.intel.com Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hmm, godt og høre at kjernene ikke er i fareområdet da. Men ny kjøler er bestilt uansett Btw, denne kjøleren Endret 23. november 2006 av ExTerminator Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hmm, godt og høre at kjernene ikke er i fareområdet da.Men ny kjøler er bestilt uansett Btw, denne kjøleren 7345043[/snapback] Den er meget bra og stillegående. For en 50-lapp ekstra får du samme kjøler med hastighetsregulering og enklere montering: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42880 Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 lol, Fy f... for en stor kjøler.. IKKE og anbefale i et HTPC kabinett. Men det går (akkurat) Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 CPU ble 20 grader kaldere med denne kjøleren Ligger på 40c idle nå, mot 60 med stock kjøler. (overklokka 25%) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå