JOB Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har bestilt Duron 1.3MHz til mitt KT7A-RAID versjon 1.0-1.2. Sjekka litt på nettet og tror det skal funke, men noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hadde det hk før... burde funker greit ja :smile: Lenke til kommentar
JonnyBravo Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Funker nok greit det, kan bruke xp-cpu på det kortet også mener jeg siden det er kt7a og ikke bare kt7. Har selv 1,4 T-bird på mitt kt7 og det funker problemfritt. Vel å merke så lenge jeg ikke bruker tredje minne slot'n. Da går alt til helv... Veit ikke om det er samme problemer med dette på kt7a, men mener også at jeg leste at det er det et eller annet sted... :smile: Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg for min del tror IKKE det funker så veldig bra. KT7A Rev < 1.03 støtter IKKE de nye prosessorkjernene Palomino(=XP)/Morgan(=Duron > 1,0Ghz). Grunnen er at hovedkortet ikke får tid til å lese en del verdier fra cpuen før den starter og går videre. En del har fått det til, men må reboote et par ganger før den starter sikkelig. Gamle Thunderbird/Spitfire(Duron opptil 950Mhz)-kjernene går selvsagt fint. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Ja det stemmer det at det er problemer med et KT7A-Raid og XP prosessorer kanskje også Duron på rev 1.3. Min booter ikke skikkelig opp før jeg trykker RESET etter den intitial første pipene , men ved restart er der ingen problemer å kjøre XP 1800+ . Når det gjelder ram i slot nr3 kjører jeg for tiden 1.5gb med ram av merke Apacer og det er ingen problemer angående det , de som har hatt slike problemer har vel også hatt minder gode PSU . Lenke til kommentar
klure Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Er i alle fall ingen problemer å kjøre Duron 1.3 på Abit KT7-R med siste BIOS. Tro meg Lenke til kommentar
rks Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hadde samme HK og en Duron 1200 tidligere. I midi-toweret stod et power på 250W. Dette ble for lite, jeg fikk ikke starta opp uten først å slå på, vente på et par pip fra BIOS, så trykke reset. Etter den prosedyren bootet den uten prob. Med et større power gikk derimot alt problemfritt. Reidar Lenke til kommentar
JOB Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Jaja, jeg får vel bare leve i spenningen til det kommer og jeg får prøvd. I verste fall får jeg trå til med nytt HK også. Kan i hvert fall ikke leve med de usle 650MHz jeg har nå særlig mye lenger... Hadde forresten en liten vifte montert på HK fra da jeg kjøpte det (på Northbridge?). Fant ut for en stund siden at den ikke gikk lenger, men det virker som om det ikke har noe å si...? [ Denne Melding var redigert av: JOB på 2002-11-15 13:46 ] Lenke til kommentar
vmax Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har et KT7-RAID som jeg kjøpte en Duron 1300 til.Blei bare tull.Mulig det ikke går. [ Denne Melding var redigert av: vmax på 2002-11-19 22:47 ] Lenke til kommentar
klure Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det skal i alle fall ikke stå på hovedkort og CPU om det ikke funker, så fremt i fall du har oppdatert til nyeste BIOS ja. Har en kompis som låner mitt gamle Abit KT7 RAID med en Duron 1300. Den funker smekkgodt. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg kjører en XP 1800+ på msi k7t turbo med oppdatert bios, funker som f..n det. Fikk derimot problemer når jeg brukte den tredje ram slot'n. Har to double sided brikker fra før, men maskina ble super ustabil med en tredje single sided brikke. Er dette et kjent problem?? Lenke til kommentar
THK Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har et KT7A v1.3 med det jeg tror er siste bios, 9R. Den skal vistnok støtte opptil XP2100+. Noen med erfaringer med dette kortet med denne biosen og denne cpu`en? Lenke til kommentar
Kimo Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det står selvfølgelig ikke større cpuer kt7a-raid støtter enn de som var på markedet da dette Hk kom ut! Men de som har prøvd dette og ikke har fått det til må ha gjort noe galt siden andre har fått til xp cpuer på kt7a. Flash Bios først før man skifter cpu til en annen en det som står HKet støtter. abit KT7a - Raid - duron 850@929 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå