Gå til innhold

Ferdigbygget PC 16k problemer

Anbefalte innlegg

Vel, min historie startet rundt begynnelsen av aug da jeg bestilte en ferdigbygget PC med skjerm, høytalere og kabinett til 16,000,- Etter 3 uker får jeg en tlf hvor det er problemer med å få tak i skjermen jeg bestilte.. "søren" :hmm: tenkte jeg, men valgte en annen som jeg fikk til lik pris. dagene gikk og etter 14 dager ringer jeg nettshop og spør om jeg kan velg en annen skjerm da den jeg ville ha aldri kom inn på lager. valgte da en skjerm som jeg viste var på lager. dagen etter var pc`n sendt. "jippi!" :D

PC`n kom og jeg var i ekstase da jeg hentet de tre kolliene på posten. Hjemme koblet jeg alt opp og skrudde på. men... hdd viste jo bare 131 gb i tillegg til noen ekkle skarpelyder?! :hmm: jeg bestilte og betalte for bygging og testing, og her kommer pc`n med bare 131 gb og det sitter i en 300gb. :( Vel, jeg ringte broren om problemet, han er habil på tema :thumbup: han ba meg gå inn på forumet her og prøve tipsene, noe jeg gjorde og endte opp med nytt bios, ny reg. fil og litt prøving med partitionmagic pro uten hell. :mad: Ringte så til support hos netshop som ba meg ta ut(!) hdd og sende den inn. Spurte om jeg ikke skulle sende inn hele kabinettet,men det sa han at jeg ikke trengte. Vel, ut med hhd og send den inn da.. :dontgetit:

Men jeg ville ikke sitte uten pc, så satte inn en ny hdd som jeg hadde i en eldre pc. :!: "Yes" tenkte jeg. Nå får jeg bare vente på den orginale disken så er alt bra!... eller

Etter en uke fikk jeg blåskjerm i windows. WHAT!! :no: "hva skjer!" Etter hvert fikke jeg ikke startet windows en gang, før blåskjermen kom opp. Vel, ny tlf til support. Fikk forklart problemet og han sa at jeg bare fikk sende den inn og de skulle betale sendingen. jaja.. det er jo bare å sende den da. så gjorde jeg en feil. sendte den i oppkrav, dermed tok det 3 uker og den deisa ned på postkontoret mitt. litt ergelig at jeg ikke fikk mail fra nettshop da de så jeg hadde sendt den feil, slik at jeg kunne kalle den tilbake. vel, sende den på nytt da..

Så var det selvsagt 7 til 14 dagers ventetid på pc-rep på grunn av stor pågang. I forrige uke ble den reparert og sendt på mandag. :D yes! endelig! nå får jeg pc`n min. Hentet den i dag (onsdag) og bar den på bussen hjem :cool: fikk noen rare blikk på den store eska. Kom hjem og pakket den opp! ops.. her er det noe galt.

Kabinettet var bukla, plast sprukket, fotspor(!!) på innsiden av kabinettdøra, deksle som var falt av og toppen av kaka, "no signal". Alle ledninger var på plass og skjermen er den samme. Vel, en ny runde til support. etter 4 forsøk kom jeg igjennom. han sa det mest sannsynelig var posten sin skyld. Så da var det bare å ta bildene, pakke pc`n i orginalembalsje og ta bussen til postkontoret igjen :mad: vel fremme fikk jeg høre at denne pc`n var pakka så godt at det umulig kunne være posten sin skyld at pc`n var skada. fornuftig nok, bobbleplast, dobbel eske med "fyllpapp" og godt teipa. Så endte opp med å sende pc`n tilbake til nettshop uten skademld fra posten da de ikke ville skrive dette. Prøvde å kontakte nettshop i dag, men kom aldri igjennom. :hmm: får prøve å ringe dem i morgen.

synes hele greia begynner å bli litt håpløs. :no: kommer ganske sikkert til å heve kjøpet hvis det skjer noe mer nå. har betalt 16,000,- for en pc jeg har hatt i ca 14 dager, 7 dager med egen hdd og nå er det 22.11.06.

huff..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)

Kabinettet var bukla, plast sprukket, fotspor(!!) på innsiden av kabinettdøra, deksle som var falt av og toppen av kaka, "no signal". Alle ledninger var på plass og skjermen er den samme.

(...)

7340848[/snapback]

Akkurat den er jo litt kjedelig å beskylde posten for å ha forårsaket dersom kassa var sendt i "bobbleplast, dobbel eske med "fyllpapp" og godt teipa". Sier vel noe om arbeidsrutinene til Netshop dersom de går å tråkker i komponentene. Noe som igjen kan gjenspeile de andre defektene på kabinettet ditt.

Håper du tok bilder før du returnerte det til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...