Mr. Bojangles Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hei Har et problem med min 3 år gamle HP Pavilion laptop. Den gikk rimelig tregt, så jeg har formatert den. Nå når jeg sakl legge inn Windows får jeg opp feilmeldinger. Xp-cden som jeg fikk av HP klarer ikke å finne en fil på cd'en, Xp-cd som jeg har kjøpt utenom fungerer heller ikke og 98 blir nesten installert, men stopper rett før den er ferdig. Jeg klarer å boote med diverse småprogram (partition Magic o.l.). Hva kan være feilen? Jeg er 100% grønn når det kommer til pc, så håper noen har en løsning På forhånd mange takk! Edit: Kan nevne at jeg har kjørt harddisk-sjekk i Bios, uten problemer. Endret 22. november 2006 av EvenT Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Noen som vet? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Sjekket minnet? Ofte når du får melding under installasjon, som kan ikke kopiere filen--. hender det at det er feil på minnet Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Last ned og kjør en "memory test". De kan typisk bootes fra diskett eller CD, og vil finne en evt. feil på minnet/cpu. Jeg tenker litt i de baner at du kanskje har en dårlig cdrom. Har du mulighet for å prøve med en nettverksinstallasjon, evt en installsjon direkte fra HD ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Er det mulig å boote en image-fil fra en ekstern harddisk eller minnepenn? Har ikke noe operativsystem inne på den enda, men har en vista-beta på den eksterne disken jeg kan prøve med. Sorry at jeg spør dumt, kan niks og nada om pc Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hum, aldri prøvd før, men Google er grei så jeg fant : Boot fra USB stick Les denne og se om du kommer noen vei med det. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå