Maverickfoto Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei! Finnes det undervannshus for speilreflekskameraer egentlig? Hvor finner jeg isåfall de, og hva koster dette..... De burde kunne være tette til i allefall 20 meter Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Finnes ikke så mange originale undervannshus til DSLR, men sjekk Marin Foto Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det finnes flere i forskjellige prisklasser. De billigste er i en form for plexiglass, fra f.eks Ikelite. Priser fra rundt 6.000,- tror jeg det billigste koster. Dette er uten en form for front som kalles dom eller port som sitter foran objektivet. Er den typen som blir mest brukt av amatører. Selv har jeg Ikelite til et Nikon filmkamera som absolutt er å anbefale. Går du opp en prisklasse er det neste steget at huset er presset i aluminum eller lignende. Et eksempel er Subal som flere benytter. Er usikker på prisen her, men tror de starter på rundt 20.000,- Veldig bra hus, og litt mer kompakt enn f.eks. Ikelite sine. Jeg har dog kun erfaring med Ikelite og Subal. Så er blitz en nødvendighet under vann, helst 2 stk med armer og kabler. Ikelite er her det jeg synes gir best, priser fra 3.000,- omtrent for en grei blitz uten kabler og armer. Tror Fantasea har en form for hus du kan sette en vanlig blitz i dersom den kan styres trådløst fra kameraet. Totalt betalte jeg 18.000,- for komplett fra Ikelite med hus, port, kabel, blitz. Det er dyrt........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå