Gå til innhold

Hvordan skrive i sirkel?

Anbefalte innlegg

En kaffevise jeg har her, er skrevet i sirkel. Det vil si at sangen starter ytterst i sirkele, så må en dreie på arket for å komme innover i sirkelen, for å være med å synge.

Noen som vet hvordan jeg kan få til denne effekten? Skulle laget eget versjon av en slik sang til julebordet som skal arrangeres snart.

Håper noen har tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Photoshop? Velg Pen tool. Klikk fyrst ein gong «klokka 12» i ytterkanten av spiralen (der du vil den skal vere). Klikk so «klokka 3», og utan å sleppe museknappen, dra litt rett ned, til du har fått ein fin kurve. Vidare; «klokka 6» og dra litt rett til venstre, «klokka 9» og litt rett opp, osb. Alle punkt kan flyttast og endrast på i ettertid. (Det kan kanskje vere litt vanskeleg å få til eit godt resultat med ein gong.)

Lenke til kommentar

De kan endres mens du tegner også, ved å holde nede Ctrl mens du velger punkt/armer og drar dem rundt. Så fortsetter du bare å tegne der du slapp.

Vektorprogram som Corel Draw kan lage perfekte/presise spiraler, men ofte er jo en håndtegnet like bra til en slik tekst-spiral?

Lenke til kommentar

Fikk til å lage en (veldig ujevn spiral), men lengre kom jeg ikke... Pathsaken ble ikke noen videre suksess.

Om noen hadde giddet fikse det for meg, så hadde jeg blitt skikkelig glad i disse førjulstider. Har teksten klar, så det funker med copy/paste om noen har lyst å prøve seg...

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...