Gå til innhold

Hente ut data fra en formatert disk

Anbefalte innlegg

Har en partison på bærbaren her som er formatrert ved feiltak som jeg vil redde noen bilder ut av. Har prøvd File Scavener, GetDataBack, EasyRecovery, og R-studio, men 95% av bildene jeg får ut av partisjonen er korrupte. Filene har rett navn og rett filstørrelse men får ikke frem noe bilde. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør TestDisk, og du får enkelt opprettet den gamle partisjonen. Er dog noe usikker på hvordan det er etter du har kålet med forskjellige programmer først. Det er ett enkelt program og du trenger ikke tenker på at du må sette inn disken i en annen maskin først.

Endret av hobol
Lenke til kommentar
Kjør TestDisk, og du får enkelt opprettet den gamle partisjonen. Er dog noe usikker på hvordan det er etter du har kålet med forskjellige programmer først. Det er ett enkelt program og du trenger ikke tenker på at du må sette inn disken i en annen maskin først.

7341057[/snapback]

Dette virket spennende! Tror jeg skal prøve på det på damas maskin hvor en disk sliter med filtabellen :)

Lenke til kommentar

7341057[/snapback]

Etter bruk av dette programmet booter den ikke mer! "reboot and select proper bootdevice or insert a boot media in the selectet boot device and pres any key"

HJEEEEEEEEEEEEEEELP!

Lenke til kommentar
Ville heller prøvd Easy Recovery. Og pass nå for guds skyld på å sette disken inn i en annen maskin så du ikke overskriver bildene.

7341042[/snapback]

jeg har også brukt dette programmet med stort hell. det har også en funksjon for å hente data fra formaterte hardisker. som nevnt bør du innstallere programmet på en annen maskin og sette hardisken du skal redde inn i den.

Lenke til kommentar
Ville heller prøvd Easy Recovery. Og pass nå for guds skyld på å sette disken inn i en annen maskin så du ikke overskriver bildene.

7341042[/snapback]

jeg har også brukt dette programmet med stort hell. det har også en funksjon for å hente data fra formaterte hardisker. som nevnt bør du innstallere programmet på en annen maskin og sette hardisken du skal redde inn i den.

7343219[/snapback]

Det er nevnt at man IKKE trenger å sette den inn i en annen maskin først!!

Kan noe hjelpe meg?

Lenke til kommentar

7341057[/snapback]

Etter bruk av dette programmet booter den ikke mer! "reboot and select proper bootdevice or insert a boot media in the selectet boot device and pres any key"

HJEEEEEEEEEEEEEEELP!

7343170[/snapback]

*riste på hodet* ikke si meg at det er boot-harddisken som du jobber med ?? :roll:

-Stigma

Lenke til kommentar

Kan noe hjelpe meg?

7343294[/snapback]

Dette gjelder selvfølglelig kun dersom disken du skal opprette fra ikke er den primære systemdisken. Det sier jo seg selv at du ikke kan overskrive data på operativsystem disken og forvente at den likevel skal boote normalt etterpå.

-Stigma

Lenke til kommentar

Kan noe hjelpe meg?

7343294[/snapback]

for å få laget bootdiskene så må du innstalere programmet først. Hvis du først vil skrive over dataene du skal hente ut for så å få laget recovery-diskene er det helt opp til deg. etter at denne disketten er laget kan du boote maskinen uten å sette hardisken i en annen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...