The Stig Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei! Driver for tiden å leker litt med tabeller i Dreamweaver 8. Problemet er bare at når jeg skal sette flere tabeller i hverandre har den første tabellen en lei tendens til å utvide seg, selv om det fortsatt står samme størrelsen i koden. Bruker i hovedsak design-delen, men er nokså kjent med HTML og CSS (om du vil forklare i kode). Setter stor pris på svar, har funnet ut hvordan man gjør dette i Frontpage, men den styrer jeg mest mulig unna. Lenke til kommentar
eirikronjum Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei! Driver for tiden å leker litt med tabeller i Dreamweaver 8. Problemet er bare at når jeg skal sette flere tabeller i hverandre har den første tabellen en lei tendens til å utvide seg, selv om det fortsatt står samme størrelsen i koden. Bruker i hovedsak design-delen, men er nokså kjent med HTML og CSS (om du vil forklare i kode). Setter stor pris på svar, har funnet ut hvordan man gjør dette i Frontpage, men den styrer jeg mest mulig unna. 7340495[/snapback] Dette har vel neppe noe med Dremweaver å gjøre, men hvordan tabeller tolkes av nettleseren. Mitt råd er som følger: Slutt å bruke tabeller, for ikke å snakke om tabeller i tabeller. I det du begynner å styre layout ved hjelp av CSS blir verden så meget enklere. Lykke til! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Nuvel, dette er en oppgave jeg har fått, ergo har jeg ikke mye valg. Jeg ville aldri gått for en slik løsning selv, men som sagt. Videre er det ingenting med nettleseren å gjøre, tabellen forandres i dreamweaver sekundet du setter inn tabell nr 2. Lenke til kommentar
eirikronjum Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nuvel, dette er en oppgave jeg har fått, ergo har jeg ikke mye valg. Jeg ville aldri gått for en slik løsning selv, men som sagt. Videre er det ingenting med nettleseren å gjøre, tabellen forandres i dreamweaver sekundet du setter inn tabell nr 2. 7340784[/snapback] Kan man spørre om koden? får jeg den innen fem minutter, skal jeg ta en kjapp titt. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Har ikke oppgaven her, den ligger "igjen" på skolen. Men kan mer enn gjerne poste den i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
eirikronjum Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har ikke oppgaven her, den ligger "igjen" på skolen. Men kan mer enn gjerne poste den i løpet av morgendagen. 7340834[/snapback] Oki! Skal se om vi får tatt en titt i morra. Hils læreren din og be ham/henne slutte med dette tabelltullet! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Hah, ja.. Er typisk webkurs, tar utgangspunkt i Frontpage, som forøvrig er noe herk. Men men, man kan vel ikke bare ha det gøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå