eirikronjum Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har et lite problem med en side jeg lager... Jeg ønsker å tilby brukerne hjelpetekst til noen punkter på siden, men vil ikke at den skal være synlig med mindre brukeren selv ønsker den. Det jeg har gjort er følgende: 1) Lagd asp:labels med hjelpetekst. Disse er default usynlige. 2) Lenker i form av asp:linkbuttons setter labelsene synlige (i kodefilen) 3) Lenker i form av asp:linkbuttons "lukker" hjelpeteksten - dvs setter label til usynlig. So far so good. Problemet er at når lenkene trigges, lastes siden på nytt og brukeren er med ett øverst på siden. Altså ikke der vedkommende vedkommende befant seg da han/hun trykte på lenken. Han/hun må da skrolle seg ned for å finne hjelpeteksten. Ikke veldig brukervennlig. Det jeg synes er litt merkelig, er at når jeg laster siden på nytt ved hjelp av F5 (refresh) skjer ikke dette. Jeg forblir der jeg var på siden. En enkel løsning er selvfølgelig å bruke javascript (sette style til synlig/usynlig ved getElementById), og på den måten hindre at siden postes når brukeren trykker på lenken. Men vil gjerne unngå masse skripting, da! Har noen en løsning? på forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) <%@Page ...etc... MaintainScrollPositionOnPostBack="True" %> edit: skrivefeil :| Endret 22. november 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
eirikronjum Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 <%@Page ...etc... MaintainScrollPositionOnPostBack="True" %> 7340532[/snapback] Jaggu! Verre var det ikke. Mange takk! This case is cloooosed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå