Gå til innhold

Nikon D40 / D50 kompatibelt?

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Skal kjøpe kamera til madammen til jul. Hun har vistnok bestemt seg for D50 (hun har hatt Nikon F 60 SLR tidligere) og har liksom erfaring fra Nikon da. Spørsmål en: passer objektiv fra F60 til D50/40 ?

Spørsmål to: hun vet nok ikke at D40 er kommet, hun har relativt lite peil. Bør jeg kjøpe D40? hva er forskjell mellom de? Prisen er jo ganske lik har jeg skjønt, men prisen betyr ikke så mye alikavel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bare et brukt Dynax 5D eller 7D eller noe med Minolta fatningen? Da kan dere jo bruke det samme ekstrautstyret.

7356135[/snapback]

Hahahaha, tror ikke du fikk med hvem jeg skulle kjøpe til. Madammen. Brukt, are u insane? Kan jo kanskje si at jeg fikk selve sony huset til 5000,- og kjøpe et hus til henne og la henne dele på min optikk. Faktisk, ingen dum ide alls!

Ender opp med det eller Canon 400D tror jeg. Sony ideen ga du meg nå, ellers har jeg mer tro på Canon enn Nikon til hennes bruk etter litt fotobutikk besøk.....

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare et brukt Dynax 5D eller 7D eller noe med Minolta fatningen? Da kan dere jo bruke det samme ekstrautstyret.

7356135[/snapback]

Hahahaha, tror ikke du fikk med hvem jeg skulle kjøpe til. Madammen. Brukt, are u insane? Kan jo kanskje si at jeg fikk selve sony huset til 5000,- og kjøpe et hus til henne og la henne dele på min optikk. Faktisk, ingen dum ide alls!

Ender opp med det eller Canon 400D tror jeg. Sony ideen ga du meg nå, ellers har jeg mer tro på Canon enn Nikon til hennes bruk etter litt fotobutikk besøk.....

7362266[/snapback]

Jo, jeg fikk nok med meg hvem du skulle kjøpe kamera til. Det var jo derfor jeg kom med det flotte rådet mitt ;)

Og jeg kan ikke se hvorfor dere skal ha to system i et hus , i alle fall ikke når du har så mange flotte objektiver.

Lenke til kommentar
Huffavmeg, skuffende resultater. jeg hinter litt da osv, men mitt kamera var for digert. Hun ville ha lite kamera som hun kunne snappe med seg, men dSLR, det skulle det være! Håper Canon 400D er mye mindre :)

7373631[/snapback]

Ja det er rålekert.

Men seriøst, du burde ta en prat med henne om hva speilrefleks innebærer (man kjøper seg inn i et kamerasystem, med objektiver og blitzer ikke bare velger et kamera man liker), og at det dumt med to systemer i et hus (eller parforhold). Er jo mye smartere med hvert deres kamera med samme system. Så kan dere feks gå på tur sammen og hun knipse vidvinkel og du tele eller omvendt, også kan dere bytte når dere blir lei.

Selv ser jeg i hvertfall fram til å knipse litt med broderns objektiver når jeg skal hjem til Jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...