Flums Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei folkens Skal kjøpe kamera til madammen til jul. Hun har vistnok bestemt seg for D50 (hun har hatt Nikon F 60 SLR tidligere) og har liksom erfaring fra Nikon da. Spørsmål en: passer objektiv fra F60 til D50/40 ? Spørsmål to: hun vet nok ikke at D40 er kommet, hun har relativt lite peil. Bør jeg kjøpe D40? hva er forskjell mellom de? Prisen er jo ganske lik har jeg skjønt, men prisen betyr ikke så mye alikavel.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 D40 kommer kun til å støtte AF-S-objektiver. F60 var ikke kompatibel med AF-S. Mao. kommer ikke objektivene fra F60 til å fungere med autofokus på en D40. På D50 fungerer alt. Case closed? Lenke til kommentar
Flums Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Ja, kanskje satse på D50 likeveld da... Men er det tekniske forkjeller mellom de eller? (hvis noen gidder, kan sikkert google selv, men å google er jobben min og man er lei etter 8 timer ) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 D40 har bedre lysmålingssystem, større skjerm, mindre hus. D50 har støtte for alle Nikon autofokusobjektiver, større hus, muligheter for endring av bla hvitbalanse og iso uten å gå inn i menyer. Begge har 6 mpx bildesensor og bruker SD kort. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sånn jeg ser det er den eneste fordelen med D40 den store skjermen og den marginalt større søkeren. Ellers har D50 en del flere funksjoner, inkludert muligheten for å bruke objektiver uten AF-S. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Her er forskjellene mellom D40 og D50 greit beskrevet: http://www.dpreview.com/articles/nikond40/ Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hvorfor ikke bare et brukt Dynax 5D eller 7D eller noe med Minolta fatningen? Da kan dere jo bruke det samme ekstrautstyret. Endret 25. november 2006 av Litejk Lenke til kommentar
Flums Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hvorfor ikke bare et brukt Dynax 5D eller 7D eller noe med Minolta fatningen? Da kan dere jo bruke det samme ekstrautstyret. 7356135[/snapback] Hahahaha, tror ikke du fikk med hvem jeg skulle kjøpe til. Madammen. Brukt, are u insane? Kan jo kanskje si at jeg fikk selve sony huset til 5000,- og kjøpe et hus til henne og la henne dele på min optikk. Faktisk, ingen dum ide alls! Ender opp med det eller Canon 400D tror jeg. Sony ideen ga du meg nå, ellers har jeg mer tro på Canon enn Nikon til hennes bruk etter litt fotobutikk besøk..... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvorfor ikke bare et brukt Dynax 5D eller 7D eller noe med Minolta fatningen? Da kan dere jo bruke det samme ekstrautstyret. 7356135[/snapback] Hahahaha, tror ikke du fikk med hvem jeg skulle kjøpe til. Madammen. Brukt, are u insane? Kan jo kanskje si at jeg fikk selve sony huset til 5000,- og kjøpe et hus til henne og la henne dele på min optikk. Faktisk, ingen dum ide alls! Ender opp med det eller Canon 400D tror jeg. Sony ideen ga du meg nå, ellers har jeg mer tro på Canon enn Nikon til hennes bruk etter litt fotobutikk besøk..... 7362266[/snapback] Jo, jeg fikk nok med meg hvem du skulle kjøpe kamera til. Det var jo derfor jeg kom med det flotte rådet mitt Og jeg kan ikke se hvorfor dere skal ha to system i et hus , i alle fall ikke når du har så mange flotte objektiver. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Huffavmeg, skuffende resultater. jeg hinter litt da osv, men mitt kamera var for digert. Hun ville ha lite kamera som hun kunne snappe med seg, men dSLR, det skulle det være! Håper Canon 400D er mye mindre Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hva med Olympus E-400? Mindre blir det ikke. Endret 27. november 2006 av Anew Lenke til kommentar
modin Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Huffavmeg, skuffende resultater. jeg hinter litt da osv, men mitt kamera var for digert. Hun ville ha lite kamera som hun kunne snappe med seg, men dSLR, det skulle det være! Håper Canon 400D er mye mindre 7373631[/snapback] Ja det er rålekert. Men seriøst, du burde ta en prat med henne om hva speilrefleks innebærer (man kjøper seg inn i et kamerasystem, med objektiver og blitzer ikke bare velger et kamera man liker), og at det dumt med to systemer i et hus (eller parforhold). Er jo mye smartere med hvert deres kamera med samme system. Så kan dere feks gå på tur sammen og hun knipse vidvinkel og du tele eller omvendt, også kan dere bytte når dere blir lei. Selv ser jeg i hvertfall fram til å knipse litt med broderns objektiver når jeg skal hjem til Jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå