proidus Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I fjor bygde jeg pc til tanten min, og det gikk ganske greit. Etter det har pc-en fungert ganske som normalt, fram til på lørdag i forrige uke. Når man prøver å starte maskinen, spinner harddisken og alle viftene opp, og CD-romen leter etter en disk. Og der stopper det. Ingen lyder fra harddisken, ingen piping, og ikke noe bilde på skjermen. Jeg har klart å rote bort manualen til hovedkortet, så jeg vet ikke nøyaktig hvilken jumper som skal flyttes for å nullstille bios; jeg har prøvd noen forskjellige, og skal snart se om det er noen forbedring.. Og forresten; jeg har prøvd med en annet skjermkort, men det hjalp ikke. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) ops.. dobbelpost Endret 22. november 2006 av ClawHammer Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 skal stå CMOS ve den jumperen du skal flytte på.. eller like greit bare ta ut batteriet på hovedkortet, skru på strøm på strømforsyninga.. skru av å sett tilbake batteriet.. funker det og. Lenke til kommentar
proidus Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 skal stå CMOS ve den jumperen du skal flytte på.. eller like greit bare ta ut batteriet på hovedkortet, skru på strøm på strømforsyninga.. skru av å sett tilbake batteriet.. funker det og. 7340446[/snapback] prøver det nå... Lenke til kommentar
proidus Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 funket ikke det heller... noen flere forslag? Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) funket ikke det heller... noen flere forslag? 7340515[/snapback] kan være strømforsyningen. prøv å fjern strømkabelen i ca 30 min og hold inne start knappen litt for og fjerne all spenning, hvis ikke det hjelper kan du prøve med en annen psu. Endret 22. november 2006 av Toddb Lenke til kommentar
proidus Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 funket ikke det heller... noen flere forslag? 7340515[/snapback] kan være strømforsyningen. prøv å fjern strømkabelen i ca 30 min og hold inne start knappen litt for og fjerne all spenning, hvis ikke det hjelper kan du prøve med en annen psu. 7340629[/snapback] Jeg har lest at mange har hatt problemer med dette etter en oppdatering.. Synes du jeg burde prøve en harddisk fra en annen pc? Jeg prøver det med strømforsyningen, forresten, men det tar litt tid... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hei. Vanskelig dette, men jeg ville forsøkt følgende: Plugg/fjern allt fra hovedkortet med unntak av skjermkort, prosessor/kjøler, strøm og RAM. Test. Hvis det fortsatt ikke virker ville jeg prøvd å fjerne en av RAM brikkene (Hvis du har to). Hvis det ikke virker fortsatt ville jeg prøvd med bare den andre brikken, eventuellt fått lånt meg en brikke for å teste. Hvis det fortsatt ikke virker er det sansynligvis feil med hovedkort, strømforsyning eller prosessor. Du kan da prøve å ta ut prosessor og sette den inn. Dersom ingenting av overnevnte virker ville jeg prøvd å få låne meg ei strømforsyning og/eller prosessor (kansje du har det i en annen maskin?) for å prøve. Følger du dette har du testet alle komponenter, og kan vel da konkludere med at hovedkortet er deffekt hvis ingenting hjelper. Lykke til Endret 22. november 2006 av madammim Lenke til kommentar
proidus Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Tusen takk for gode tips! Jeg har prøvd å koble fra alt du nevnte, men fortsatt er det ikke noe bilde på skjermen. Jeg skal prøve å sette inn ram-en fra min egen pc senere. Finner jeg noen løsning skal jeg si i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå