Gå til innhold

Omtale av Colin McRae Rally 3 (Xbox/PC)

Anbefalte innlegg

CMR3 er nokså bra, men jeg fatter ikke hvorfor de ikke gjorde mer ut av det. De hadde bare trengt å oppgradere grafikken og banene fra CMR2, så hadde det perfekte rallyspill vært et faktum. Er jo utrolig at dem ikke gjør det mulig å spille CMR3 over nettverk/internett. Å kjøre mot venner på "rundbanene" i CMR2 var alltid like morsomt, savner virkelig dette i CMR3...

BTW: Noen som vet hvorfor championship i CMR3 ikke fungerer hos meg? Alt stopper bare når det står Loading Shakedown Day :[

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ventet på dette spillet i lang tid nå, nedturen var derfor enormt stor, det at rattet ikke fungerer er jo helt utrolig, føles som du kjører luftputebåt, å jada...har prøvd alle justeringer.

Man kjører da vel ikke rally med piltastene???

Nei, utrolig skuffende var det, nok et bortkastet kjøp :x

Lenke til kommentar

Grafikken i CM3 må være spesialbestilt av Nvida - funker UTROLIG dårlig på et ellers bra ATI radeon 9100 med 64 mb.

Har noen et tips?

Skulle så gjerne ha kjørt litt - ikke bare iritert meg over grafikken! :shrug:

Lenke til kommentar

Cmr3 er jo mye bedre en Rallisport, kontrollen av bilen på asfalt og grus er genial, når du har vunnet asfalt rundene på ekstra hard (husker ikke hva den vanskligste heter). Så merker du klar forskjell. Men som andre her har sagt så er kanskje ikke multiplayer veldig bra, men colin mcrea spillene er singleplayer spill period ;)

Lenke til kommentar

Spillet funker ikke på enkelte nvida kort... iallefall ikke på mitt Geforce 2 pro kort. Kommer bare til det første bildet også hopper den tilbake i windows igjen. Vet at skjermkortet ikke akkurat er siste skrik. Men har en kompis med ti4600 kort og det funker ikke hos han heller. Noen som har samme problemet? Finnes det en fiks, eller en annen måte slik at en kan få prøvd spillet?

- Chris

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg CMR3 i dag..Det gikk greit å installere, men når jeg starter spillet kommer jeg ikke lengere enn til "Copyright"-screen, så skjer det ikke mer. hva kan være feil? Har directx9 og siste windows-oppgraderinger. Jeg skal vel også ha sterk nok maskin til denne oppgaven..Forslag?

Lenke til kommentar

FAQ for CMR3 som nå er oppdatert, ikke noe for tidlig ihvertfallt: http://www.codemasters.com/support/faqs.ph...php?gameid=1151

Den hjalp ihvertfall meg, så nå fungerer championship. Måtte faktisk skru av vsync, meget logisk ...eller ...ikke :D

Les den ihvertfall, står mye der som kan løse diverse problemer. Ellers kan readme.txt på en av CMR3 cd-ene være verdt å lese.

Og de som sier at CMR3 er som å kjøre på en luftpute har ikke snøring på hva de prater om. Kjørefølelsen er meget realistisk og bra. Nå skal ihvertfall jeg dure gjennom championship for første gang :D

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke med piltastene, jeg kjører med et billig Dexxa-ratt, og kameravinkelen fra panseret på vogna, og det minner ikke stort om å kjøre på ei luftpute.

Jeg skal være enig i at kjørefølelsen kan virke litt rar om du bruker kameraet som chaser bilen. Den er ganske annerledes fra andre bilspill, selv om jeg ikke helt kan forklare hvordan. Men man kjører da vel ikke bilspill med ratt fra en kameravinkel som chaser bilen? :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd demoen, men den skuffet. Som andre never her fungerer det dårlig med ratt, noe jeg bare kan være enig i. Jeg har et Thrustmaster Ferrari ratt som skal være ganske bra.

Noen nevner luftpute. Jeg synes også bilens bakende slenger på en alt for rask og unaturlig måte. Synes nesten det var bedre kjørefølelse i CMR2, med unntak av at bilene var litt for trege, og at man mister alt for mye fart når man kommer utenfor banen.

Synes egentlig Rallisport Challenge og CMR3 har en lignende unaturlig kjørefølelse (alt for rask slenging fra side til side). Litt off-topic, men lyden på Rallisport Challenge når man starter et heat må være noe av det mest syntetiske jeg har hørt - katastrofe!

Lyden på CMR3 er ikke så gal. Jeg liker at man kan høre dump-valven plystre når man går av gassen... :D

Lenke til kommentar

CMR 3 er søppel sammenligna med CMR 2.0. Ikke bare fordi at man MÅ kjøra ford, men fordi at kartlesern er mye meire sugen(sverige noen?).

OG! cmr3 har alt alt alt for kort sesong, liker WRC 2 sin 14 rællyer med 9 lange strekker bedre en cmr3's 6 rællyer med 7 korte strekker.

Skade fysikken er derimot veldig god... men den for jeg ikke no glede av for jeg kræsjer alderi så hardt.

CMR 2.0 er rett og slett best; flere biler, bedre kartleser noter, lengre sesong, lancer VI( elsker den bilen), rællyene er mere morro og bilen beveger seg mye bedre.. kansje ikke mere realistisk en cmr 3.0, men det er mye mere morro å kjøra i cmr 2.0. PLUSS at faktisk så er 2ern mye vanskeligere, 3ern blir for enkelt, jeg vant 15 av 18 rællyer i den forige career mode jeg kjørte... så det blir litt kjedelig. jeg gir CMR 3 max en terningkast 4.

Lenke til kommentar

Må bare kommentere det med rattet.

Det har så klart vi, derfor valgte vi å koble det til og prøve det ut. Det fungerte dessverre svært så dårlig, rattet fungerte nesten ikke i det hele tatt. Selve gassingen og bremsingen gikk for så vidt glimrende. Styringen derimot var helt på jordet, faktisk helt der borte på feil jordet. Dødsonen på rattet var verre enn på en gammel sliten Lada, og når det først tok var det fullt utslag med en gang. Altså helt fullstendig håpløst.

For en amatørisk anmelder. Hvis man går inn på kontroll-menyen ser man at "default" dødsone er alt for stor, alt man behøver å gjøre er å justere ned denne så fungerer rattet utmerket.

Har ventet på dette spillet i lang tid nå, nedturen var derfor enormt stor, det at rattet ikke fungerer er jo helt utrolig, føles som du kjører luftputebåt, å jada...har prøvd alle justeringer.

Altså, jeg har et Logitech Momo Force ratt, og luftputebåt er det i hvert fall ikke. De første gangene jeg spilte cmr3 hadde jeg faktisk problemer med at force-feedbacken var alt for høy, det var kjempevanskelig og faktisk vondt å kjøre. Så etter å ha justert ned i logitech-menyen til rattet fikk jeg det etterhvert akkurat slik jeg er vant med det fra cmr2.

Så kritikken med at rattet ikke fungerer, eller at man kjører luftputebåt er rett og slett bare tull. Enten har dere dårlige ratt, eller så er det noe annet som er galt, for faktum er: det fungerer like bra som i cmr2 hos meg. Og hvis det fungerer hos meg, skal det fungere hos dere også.

Lenke til kommentar

Fine biler, men ikke stort mere :(

Synes ikke jeg fikk noen "rally følelse" av og kjøre akkurat(brukte alt standard instillinger), og ingen vits å ikke ha chase cam, da blir jo grafikken verre en cmr1 :o

Så også noe litt urovekkende når jeg så replayen, enten som var det is på vegen(midt i ørkenen), eller så klarte faktisk bilen og fly(som en luftpute(som så mange har brukt som metafor her)) da den mildt sagt hadde et merkelig veggrep :shrug:

Sitter igjenn litt skuffa...

Mener ikke at karakteren er riktig for spillet, men de som har laga modeller til bilane kunne fått en rein 6'er, men resten av crewet skulle hatt stryk :cry: (de som har laga de filmene i bakgrunnen av menyene skulle blitt kastrert! :evil: )

(hadde også problemer med og høre noe "grom" lyd, hørtes ganske pjatt ut for meg. Kjører dog DD5.1 fra lydkort til høytalere så det skulle ikke vere noe som begrensa der :shrug: kansje jeg måtte inn og sette manuelt noen instillinger i spillet?)

Lenke til kommentar
Lyden også får ros, hvorfor? Motorlydene er bare middels bra, og det er verken mulighet for bakgrunnsmusikk, og heller ikke bruke tracks man har på xbox hd'en fra før.

Hva skal du med musikk når du spiller? Da er jo halve vitsen med å spille rally borte. :shrug: I rally så skal man høre på kartleser og høre på bilen når den spinner osv, at det ikke er mulighet for bakgrunnsmusikk er jo en bonus syns jeg da.

Lenke til kommentar

Det er da helt naturlig at du kjører Ford Focus, du spiller jo tross alt som Colin McRae. Colin McRae kjører for Ford, ikke for noe annet selskap.

*kremt* kjørte *kremt*

Colin McRae og Carlos Sainz kjører nå for Citroen (Eller hva det nå enn staves) :wink:

Lenke til kommentar

Det er da helt naturlig at du kjører Ford Focus, du spiller jo tross alt som Colin McRae. Colin McRae kjører for Ford, ikke for noe annet selskap.

*kremt* kjørte *kremt*

Colin McRae og Carlos Sainz kjører nå for Citroen (Eller hva det nå enn staves) :wink:

Jeg vet, men omtalen er også omtale fra i fjor høst da det kom på Xbox. Den gang kjørte han for Ford. :)

Lenke til kommentar

Hmm, hva er galt med co-driver'n egentlig? Bryr han seg i det hele tatt om hvordan det går med meg. Jeg trenger notene litt før selve svingen, takk.

Spesielt etter en lang strekke hvor det går rimelig fort unna, er han lovelig seint ute med informasjonen om den "hairpin'en" som er like der borte. Og om "hairpin'en" går til høyre eller venstre, det er selvfølgelig det siste han sier, slik at jeg ligger på feil side av veien halvparten av gangene, hrmf!

Han avbryter seg selv også noen ganger, noe irriterende. Dette hadde ikke Colin McRae akseptert! :wink:

Forøvrig syns jeg kjørefølelsen er grei. Litt uvant fra CMR2.0 bare, men det går seg til. Syns det er vanskeligere å holde en skrens gjennom hele svingen nå enn det var på 2.0. Kanskje det bare er jeg som er dårlig :(

Syns spesielt at veiene ser serdeles bra ut, grafikkmessig. Kjørte nettopp Japan, den våte asfalten ser veldig bra ut :)

Begynte forresten å regne uttafor hos meg samtidig som jeg kjørte Japan. Har vinduet oppe så jeg luktet våt asfalt samtidig som jeg kjørte på nettopp våt asfalt. Det med lukt i spill har kanskje noe i seg.

Lukta gav iallefall en ekstra dimensjon til spillopplevelsen. :D

Lenke til kommentar

Jeg syntes Colin McRae 3 var meget bra. Det ga den mest realistiske rallyfølelsen jeg har opplevd i et spill, nå spiller jeg riktig nok med Logitech MOMO Racing og det fungerer utmerket. Tok litt tid å sette opp rattet pga alle valgmulighetene, men det er ikke noe problem.

Rallisport Challenge er ikke fult så bra og for arkadepreget, dessuten gikk det ikke så glatt. Banene var og kjedeligere der. Minuset med CMR3 er så klart multiplayer delen, hvis ikke hadde dette spillet virkelig slått an.

Og til du som kritiserte lengden, det er flere enn 6 "områder" å kjøre på. Dessuten må man, som ikke 2'ern unlocke noen biler.

Grafikken på banene er riktig nok ikke så veldig å skryte av, men det er begrenset hvor mye du får studert omgivelsene når man freser forbi i 150 km/t. Lyden på den annen side er meget presis, og realistisk. Deilig med den susinga/pipinga som kommer fra topptrimmederallybiler.

Fortsatt potensiale i rallyspillsjangeren, det er klart, så det er bare å vente og se.

Lenke til kommentar

Syns dette spillet et laterlig dårlig samenligna med rallipsport challenge.

Fartsfølelsen er elendig, selv om jeg kjører i 150 føles som om jeg ikke går mer en 60-80,spillet er så urealistisk på svinger trenger man nesten ikke en gang å bremse og hvis man bremser så har man super bremser 150-60 på et,to sekunder.

Championship burde de lagt mye bedre med flere baner kun 5 jo.

Og det tar jo laterlig mye plass på hd 3 giga!

For hva? de dritt videoene før hvert rally?

Nei syns ikke dette fortjener 5 snarere 3-.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...