Gå til innhold

Bærbar vs stasjonær

Anbefalte innlegg

3, 2,1 BATLLE! jk...

Jeg skal få en ny bærbar snart og lurer på noen ting. Hvilken av disse ville lagge mest på spill =)?

Stasjonær:

Pentium 4, dual core 3.0

1,5 k ram

Radeon x300, 128 memory

Bærbar:

Core duo 1,66

1024 ram

G-force 7300, 256 memory

Noe mer jeg må ta med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
256 mb må jo være dobbelt så bra som min gamle stajonære med 128 mb?  Kan ikke det der men :)

7347261[/snapback]

Er nok ikke helt sånn det fungerer med grafikkort, shadere, pipelines og klokkefrekvens spiller mye større rolle på ytelsen enn mengden ram gjør.

Så de to kortene er ikke så altfor langt fra hverandre i ytelse, selv om det ene har 256mb minne.

Lenke til kommentar
256 mb må jo være dobbelt så bra som min gamle stajonære med 128 mb?  Kan ikke det der men :)

7347261[/snapback]

Er nok ikke helt sånn det fungerer med grafikkort, shadere, pipelines og klokkefrekvens spiller mye større rolle på ytelsen enn mengden ram gjør.

Så de to kortene er ikke så altfor langt fra hverandre i ytelse, selv om det ene har 256mb minne.

7348687[/snapback]

Mmkai. Men hva er det som gjør at neverwinter nights lagger da? Hv aer det som mangler på begge pcnene?

Lenke til kommentar

Begge maskinene har relativt svake skjermkort. Både X300 og 7300 er budsjettskjermkort, som er mer beregnet på kontorarbeid enn spilling.

Begge har relativt få pipelines og shadere, har tregere ram og er klokket lavere enn de litt dyrere skjermkortene som markedsføres som spillkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...