C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 God aften, sitter her og runderer litt når det gjelder passiv kjøling av CPUer. Holder på med en casebuild som skal ha AM2-CPU, og den skal være passivt kjølt. Kabinettet kommer til å ha 2 92mm-vifter for innsug og utspytt, og vil ha god luftflyt. Det vil våære stående som et vanlig tower og vil være ca. 25cm bredt og en 30-40cm høyt. Hindringer so kabler etc vil være absolutt minimale. Med andre ord god luftflyt. Kjøleren jeg ser på er en Thermalright XP-90. Jeg kan alltids putte på en 92mm her og, men bare hvis det er absolutt nødvendig. Hvor høy frkvens kan det være på CPUen? Dan skal brukes til HTPC-oppgaver og må tåle å spille av MPEG2 og 4, men der stopper kravene. Budsjettet mitt tillater neppe dual core denne gangen. Ca hvor høy frekvens kan det være på CPUen for å holde den nokså kjølig, og hvor lav kan den være uten å gi merkbare problemer med videoavspilling? Og en ting til. Hovedkortet har en 4-pinners CPU-viftekontakt. noen BIOSer nekter å starte hvis de ikke registrerer noen vifte på CPU-headeren. Er dette noe som kan skrus av? Eller skal jeg koble på en av kabinettviftene på CPU-headeren? Sist, men ikke minst: Bør jeg ha utsug-vifte plassert i toppen av kabinettet ("taket") eller på bakre sidevegg? Og burde jeg ha backup-vifter som skrus på hvis tempen blir kritisk? Som feks en 80mm Delta jeg kan presse inn og bruke en termisk NO (Normally open)-switch på? -G.G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå