Gå til innhold

Kjølebagelement til å kjøle kabinett.

exin89

Anbefalte innlegg

Har nå sitti en stund å fundert på om det kunne blitt suksess å lage hull i sidedør eller toppen av kabinettet for å koble til et kjølebagelement.

Da må jeg tette alle hull i kabinettet, og droppe luftgjennimstrømning. Enten så kunne dette blitt suksess, eller så går det ikke.

Jeg tenker også at det kommer til å bli mye varme fra pcn som gjør at luftgjennomstrømning vil være mere effektivt enn denne kjøleren.

Noen som tror dette kan virke i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

din pc utvikler kanskje 300 - 400watt ellerno? Det må være et ganske ekstremt kjølebokselement for at noe slikt skal funke tror jeg.

hvor stor er kjøleeffekten på kjølebokselement ditt? tror det skal slite med å holde følge. å issolere hele pcen vil da føre til at temperaturen når nivåer som gjør at komponentene dine får vondt.

Lenke til kommentar

Nei er nok sant det, var bare en idé, og som jeg sa i første post, er jo at det ikke kommer til å kjøle nok. Og da kondens kan bli et problem så er ikke dette så lurt allikevel.

Sliter litt med for mye varme i pcn og dagen, så bare kom på en idé som viste seg å ikke være så bra :tease:

Lenke til kommentar
hur ser pcn ut i övrigt? vifter, hdd osv?

7340421[/snapback]

Nå er det et Chieftech dragon kabinett, med vifte som kjøler rett på HDD, så det er nesten ikke plass mellom HDD og skjermkort, ikke mere enn 0.5cm, så jeg får akkurat IDE kabelen mellom. Det står en vifte nederst i front og blåser inn.

Strømforsyningsvifta drar ut, i tillegg til en vifte bak som suger ut, vurderer å ta vekk denne, iogmed at det kan hende den suger så mye luft at CPU vifte ikke får nok "mat".

Prøver å skru av/ned denne nå.

Ellers har jeg 2 kaldkatoder, som jeg ikke bruker annet enn når jeg holder på inni der, brukes mest som arbeidslys egentlig.

Funnet ut at sånn som det var kjølte det best når jeg hadde sidedør av. :tease:

Har en P4 [email protected], [email protected], ram 266Mhz@312Mhz, [email protected]

GeForce4 Ti4600, 300/650@315/715

Så det sier seg selv at det utvikler mye varme, og i tillegg til at PSU kjøres helt på max tror jeg. 350W Chieftech som kom med kabinettet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...