Snoft Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nå ligger jo alt som omhandler konsoller under 2 kategorier som ender med -konsoll, hva med å ha en til Wii, ps3 og en for xbox? Det blir mye rot i Konsoll forumet om diverse spill og spørsmål og man kan fort gå i surr om folk ikke nevner hvilket spill \ maskin det dreier seg om. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det vil bli oppretta eigne kategoriar for dei forskjellege konsollane. Du kan lese meir her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522686 Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Skjønner ikke at forslag 1 vant. Det blir jo nesten like rotete som det er nå. * Generelt* PC * Konsoll > Nintendo > Sony > Microsoft > Andre/felles * Spillforum - for de mest omdiskuterte * Modifikasjoner * Guild/klandiskusjon og rekruttering * LAN-parties * Diskutér artikler (Gamer.no) * Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no) "Konsoll" skulle het "Andre konsoller" Forumene bør handle om konsollen, ikke utviklerne av den, derfor bør også forumnavnene representere dette. Det gir jo dessuten mer mening. Altså: Nintendo - Wii Sony - PS3 Microsoft - Xbox 360 Når det gjelder de andre: Generelt - Spill generelt PC - denne er grei. Andre/Felles - denne skjønner jeg ikke, hva mener dere man skal diskutere her egentlig? Hva er det som ikke passer inn i Generelt, som passer inn her? Ikke lag det mer komplisert enn det er. Ellers ser det bra ut. Endret 23. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Eg trur ikkje du har forstått lista...slik eg tolkar det er dei det står ein asterisk foran hovudkategoriar, medan dei med eit "større enn" foran er underkategoriar. Altso slik: Generelt PC Konsoll - Nintendo - Sony - Microsoft - Andre/felles Spillforum - for de mest omdiskuterte Modifikasjoner Guild/klandiskusjon og rekruttering LAN-parties Diskutér artikler (Gamer.no) Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no) Synest dette er ein god struktur, eg. Kay Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 No høyrer diskusjon rundt forumstrukturen heime i tråden eg linkar til, men bare for å avklare eit par ting: Forumene bør handle om konsollen, ikke utviklerne av den, derfor bør også forumnavnene representere dette. Det gir jo dessuten mer mening. Altså: Ei løysing med eigne kategoriar for kvar enkelt konsoll vil føre til veldig mange kategoriar, få postar i kvar kategori, fleire feilpostar og mindre aktivitet i kvar enkelt kategori. Derfor er ei løysing som går på produsent betre. Andre/Felles - denne skjønner jeg ikke, hva mener dere man skal diskutere her egentlig? Hva er det som ikke passer inn i Generelt, som passer inn her? Ikke lag det mer komplisert enn det er. Diskusjon rundt andre konsollar (td. Dreamcast), spel som er på fleire konsollar og generelle diskusjonar rundt konsollar er ting som kan passe inn her. Konsoll-delen vil sjå ut omtrent som "Spillforum - for de mest omdiskuterte" ser ut i dag. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ei løysing med eigne kategoriar for kvar enkelt konsoll vil føre til veldig mange kategoriar, få postar i kvar kategori, fleire feilpostar og mindre aktivitet i kvar enkelt kategori. Derfor er ei løysing som går på produsent betre. Det gjør det vel ikke! X360 brukerne holder lett aktivitet i sitt X360 forum, og tror du ikke like mange vil få seg PS3/Wii? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 No gløymer du mange konsollar. Xbox, PS2, Gamecube, DS og PSP bør vel og ha sin eigen kategori. Dette blir litt vel mykje om du spør meg. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Nei, de trenger ikke sin egen kategori. Man kan ha en egen kategori for X360, PS3 og Wii, som er de "største", også har man en annen kategori som heter Andre konsoller, eventuelt Håndholdte. Hvis du ser på de siste trådene i forumet, i konsollforumet, vil du se at det er såpass lite aktivitet når det gjelder xbox, ps2 og gamecube at de ikke trenger eget forum. Det samme kan sies om håndholdte og egentlig. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Om det er så lite aktivitet rundt dei andre konsollane burde det ikkje vere noko problem å ha dei i lag med neste generasjon-konsollane. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Det vil alltids dukke opp noen tråder her og der. Hadde man hatt egne kategorier for X360, PS3, osv, så hadde man visst hva det snakkes om med en gang. Da hadde man slippet dette med å måtte merke alle med (Wii) eller (X360), eller lignende, for å vite med en gang hva det snakkes om. Så slipper man å lese tråden for å finne ut at det f.eks er relatert til en annen konsoll enn man er interessert i. Endret 24. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå