Gå til innhold

Total War: Vanskelighets grader, piety...hjelp,


Anbefalte innlegg

I rome syns jeg det var enkelt å vite hvordan familie medlem og slikt fikk sine retinues, og hvordan slikt eventuelt kunne skaffes (library + div kandre ting), har litt mer problemer med dette i M2: TW. Hvordan får jeg opp piety? Eller sørger for at barn/adoptiv sønner har høy piety, om det er mulig.

 

Og hvordan holder jeg inkvisisjonen unna? De slakter jo halve slekta når de får mulighet, ene brant til og med min beste snikmorder på bålet før han fikk prøvd å ta has på den grusome fyren som drepte mine 2 beste generaler. Dukker også opp heretics her og der, er det en måte å forhindre dette på eller må jeg bare prøve å holde snikmordere klar når de oppstår?

 

Vanskelighets grad, jeg spiller på medium/medium nå og har litt lys å sette opp til hard eller kanskje til og med very hard når jeg skal prøve meg igjen. Det jeg lurer på er følgende:

 

Vil det bli vanskeligere å holde orden i byene enn på medium? Får litt stress med det nå, meste på grunn av trosløse kjetter svin.

 

Vil fienden lage mer avanserte units? Jeg kommer meg ganske store, pansrede armeer og blir møtt med milita og selv om crossbow milita er mye sterkere enn jeg hadde forventet av en milits, er det mest en slaktemark for de jeg møter.

 

Generelle tips angående krig: Jeg spiller som england, litt langt fra alt som kan kalles muslimer og ikke kristne nasjoner. Jeg liker england, både på grunn av sin posisjon, men også longbow men det er ett problem, mangel på ikke kristne jeg kan gå til krig mot. Paven er mildt sagt potte sur på meg etter jeg at jeg har slaktet frankrike for fote, for så å vise Milan og såvidt the tyske keiser rike hvor dumt det er å gå til krig mot meg. Har passet på, at hver gang paven har bedt om at jeg skal slutte i ett vist antall trekk så har jeg stoppet opp alt og brukt tiden til å forberede hærene mine på nye fremrykk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke bli noe vanskligere med piety eller byer. Har ikke prøvd dette selv, men det lønner seg å være venner med paven og ikke bryte allianser, på den måten oppfatter kanskje dine generaler deg som en bedre relgiøs leder eller hva faen. Jeg har kun mistet en person til inkvisitørene og det var en stakkars spion. Har spilt som portugal, sicily, danmark og som england.

 

Very hard very hard er ikke så mye værre egentlig. Kampene blir kanskje hardere og campaign ai blir bedre (ruster opp mere og fortere). Anbefaler å ikke spille som england da de er imune på øya si. Aien skjønner ikke helt dette med båter. Blir ikke vansklig når du har et område som er sikret mot fiender og bare pumper ut penger.

 

Søk på deus le vult eller hva moden heter.. Hent ut map.rmw eller noe sånn derfra og erstatt med ditt eget.. der er det lagt til landbruer mellom englad og kontinentet samt de to øyene utenfor italia. Urealistisk men gir hvertfall AI en sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...