atrax Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hvis jeg prøver å brenne en cd i 40x eller 32x, får jeg buffer underrun! Trodde ikke det skulle være mulig med BurnProof jeg... Hvis jeg kun tar Speedtest i Nero, viser det seg at Nero ikke klarer å lese det som skal brennes raskere enn 26.5x, dvs 3975 KB/s!!!! Å kopiere f.eks. divx-filmer fra en partisjon til en annen går også MAX tregt, får kun ca. 4-5 MB/s der også. Harddisken, en WD 120 Gb SE, kjører på UDMA 5, men verken LiteOn-dvdspilleren eller Plextor PX-W4012A vil stå på DMA, kun på PIO mode. La merke til en liten jumper-setting bak på Plextor-brenneren der det står 'DMA', men det er ingen forskjell om jeg har en jumper der eller ikke. Alle driverne til chipsettet er up-to-date, så det er neppe at jeg har feil drivere. Jeg forstår ingenting lenger, har prøvd nesten alt. HJELP!! Lenke til kommentar
tokov Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hadde samme problemet før jeg også, satte brenneren som master på engen ide kabel så ble problemene løst, mulig det er dvd romen din som lager problemer(hvis de er koblet på samme kabel da) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Etter en del ommøblering i kabinettet har jeg nå satt HD og brenner på samme IDE-kabel, og DVD-spilleren har IDE2-kabelen helt for seg selv. Dette resulterte i at HD enda har UDMA 5, brenneren og DVD-spilleren fikk UDMA 2. Tusen takk for tipset, tokov! :smile: MEN fremdeles klarer jeg ikke å brenne raskere enn 24x! Nero klarer rett og slett ikke lese raskere enn 3975 KB/s (26.5x) når jeg tar 'Determine maximun speed' ! Ringer det en bjelle hos noen når dere ser dette tallet? Er det noen som kan hjelpe? ..snufse.. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Tok en test i Nero nå selv.. fikk meg ny Plextor 48x i dag:) Jeg fikk 121.4x (18 210 KB/s). Men den sier "Can only write at 20x instead of 48x to current disc". Lenke til kommentar
tokov Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har kobla Brennerne mine på hver sin ide kabel som master, brenner på 40X uten problemer på begge brennerne. Testa her om dagen å brenne med begge brennerne samtidlig (starta opp 2xNero) brente ut 2 forskjellige plater med mp3 fra hdd uten problemer på 40x på begge, tok ca 3 min, ikke antydning til bufferunderun (liteon brennern er litt mere kresen på plater enn plextoren) Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Har brennern på master på samme kabel som en hd som er slave, brenner på 48x jeg. Oppdater Nero, mulig det hjelper, siste versjon er vel 5.5.9.17.1 Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Har nyeste versjon av Nero, så det er ikke det.. Må jeg ty til siste utvei, formatere og installere winxp på nytt? Ingen andre forslag?? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hvilke plater du bruker da? Har du dårlige plater reduseres hastigheten..... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Det er riktignok noname-cder, men de skal være 48x sertifiserte. En kamerat har nøyaktig samme brenner og samme plater, og han har ingen problemer.. Dessuten er det read-speeden som er problemet her, Nero klarer ikke å lese fort nok! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 da er det noe helt feil, men prøv å fjern krysset ved determine maximum speed og sett på maks hastighet, hadde det samme problemet en gang. Hos meg går det fint å brenne 40x på min Lite-On, men med determine maximumspeed på så er den ofte mer kranglete. Har ikke hatt en eneste buffer underrun, det blir ikke brukt for burn-proof teknologien en gang Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: atrax1 skrev (2002-11-15 00:21):Hvis jeg prøver å brenne en cd i 40x eller 32x, får jeg buffer underrun! Er burn proof skrudd på?? Du kan jo prøve dette? De kan sikker hjelpe deg. http://www.plextor.be/English/technical/in...nfoprogram.html Lenke til kommentar
atrax Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Takker for alle tipsene! Får håpe at Plextor support klarer denne nøtten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå