Tandamram Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Har gått over til å drikke mye jus den siste tiden, som erstatning for den veldig sukkerholdige brusen. Sukkerfri brus er bare ikke det samme (som sex uten orgasme, røyk uten nikotin, øl uten alkohol, you get it), men synes jus er en frisk erstatning for den onde drikk. Har fått testen litt forskjellig, og variasjonen er stor i kvaliteten. Her kan DU nominere den jusen du synes er best. Ser helst at dere holder det til én jus per innlegg og med en liten begrunnelse hvorfor nettopp denne jusen er så god. Tenker dette kan være aktuell for mer enn én brusdrikkende nerd som leser forum Da begynner jeg: Tine's Eple & Mango: Denne jusen drar virkelig det beste fra to gode frukter. En meget behagelig konsistens og balansen mellom surhet og sødme er utsøkt. Problemet er at den er sjelden å få tak i, må oppsøke butikker som Meny, Coop Marked, Stavanger's Helgø's o.s.v. En gang du ser den og har en Cola i handlevognen. Prøv! Kanskje det kan bli begynnelsen på et "bedre" liv. (Jus inneholder en del søtsaker den og, men brus er verstingen, uten tvil.) Edit: Usj, ser vi har en Mat og Drikke-kategori i Samfunn-forumet. Flyttes, anyone? Endret 22. november 2006 av WonderStivi Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du er klar over at det er masse sukker i juice, også? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Ja, jeg er klar over det, men brus er tilsatt en god del mer enn bare sukker. Og hvis jeg har blitt forklart rett så er det forskjell på sukker. Jus inneholder fruktsukker. For diabetikere skal det visst være ingen forskjell. Lenke til kommentar
Radar Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Vet ikke om det regnes som juice, men Tørst fra Nora er hvertfall dritgodt! Mild og god smak Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Uansett, NEN Appelsin Juice er den beste ever. Kan hende jeg drikker en hel kartong iløpet av en dag. <3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har ikke sansen for juice lenger... Liker bare coop iste i kartong. Må være fersken eller blåbær-smak. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Meierienes Premium Eplejuice med epler fra Syd-Tyrol. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Meierienes Premium Eplejuice med epler fra Syd-Tyrol. 7339930[/snapback] Har prøvd den, men likte bedre Eplejuice med epler fra Hardanger (sesongvare). Tyrol-juicen ble litt for grumsete for meg. Oi, bruker mye jus og juice om en annen nå. Lenke til kommentar
Tulipa Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Min soleklare favoritt er Ferskpresset appelsin juice fra Meierienes juice. Den er en av de få appesinjuicene som selges ferskpresset. altså ikke fra konsentrat. -og selvom du bare lurte på en så må jeg likevel bare tilføye at på 2.plass kommer eplejuicen fra syd-tyrol og den fra haranger, har ikke helt bestemt meg for hvilken som er best. 3.plass kommer den ferskpressede fra Tropicana. -Kan aldri gå tilbake til de billigvarianetene igjen etter å ha smakt disse. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er ikke så glad i juice, men for meg fungerer Røras Appelsinjuice greit. Den man finner på bunnpris i gul kartong, 1 1/2 liter. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Multifruktdrikk Produsert i Norge for ICA Norge AS Vet ikke helt hva den smaker siden det er 12 frukter i kartongen, men jeg liker den Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ananasjuice fra Tine! Den er NAM Smaker sånn som laken i de boksene med ananasbiter. Det er forresten ikke tilsatt sukker i juice. Det sukkeret som er i er naturlig fruktsukker, og mye sunnere enn sukrose Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er det INGEN som drikker NEN Appelsin juice? Huffamegen. : < Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Den juicen som trådstarter nevner, eple og mango, er jammen kvalm (syns jeg da) Selv så liker jeg veldig godt tropisk nektar og lavsyre-eplejuice. Men best er vel den hvite appelsinjuicen fra tine (hvit kartong!). Lenke til kommentar
Ronny73 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Synes eplejuicen fra tine er snadder Leste en plass at også juice er skadelig for tennene Juice ødelegger også tennenePå samme måten som brus og lett-brus, inneholder juice mye syre, enten den er med sukker eller ikke. Tannemaljen tåler som sagt ikke stadige syreangrep, og stadig smådrikking er verst. Det beste er derfor å drikke opp alt på en gang, i steden for å ta mange småslurker over lang tid. Tannekspertene anbefaler at leskedrikker og juice drikkes kun i forbindelse med måltider, og at forbruket totalt reduseres. Så det går mest på vann og bris (mulig bris med sin kullsyre er skadelig også) på meg. Husker noe om at hvis man drikker med sugerrør så blir ikke tennene så utsatt... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ananasjuice! Eller hvilken som helst appelsinjuice med fruktkjøtt. Syns alle de "nye" dyre juicene som liksom skal være bedre egentlig er ganske dårlig. De har en alt for rund og kvalmende smak. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tropicana appelsinjuice. Ingen over og ingen ved siden. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er det INGEN som drikker NEN Appelsin juice? Huffamegen. : < 7341443[/snapback] Drikker mye av den. mutter kjøper hele tida, og jeg er c-vitamin-junkie Men liker eplejuice fra syd-tyrol best Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er det INGEN som drikker NEN Appelsin juice? Huffamegen. : < 7341443[/snapback] Drikker mye av den. mutter kjøper hele tida, og jeg er c-vitamin-junkie Men liker eplejuice fra syd-tyrol best 7345046[/snapback] Eplejuice er overvurdert. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå