marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Vet ikke helt hvor jeg skal spørre, men jeg prøver meg her: Jeg er ute etter å finne en bruksanvisning, tips & Tricks eller lignende for å bruke mitt EOS 350 mer effektiv. Er det noen som kan veilede meg der? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter på nettet, og finner egentlig ingenting når jeg skal søke. Er ute etter å lære meg litt mer om kameraet enn å kun skru av og på, og kun knipse bilder. F.eks et sort/hvitt bilde med kun en farge i bildet? Har veldig lyst å lære. Er det noen som kan pointe meg i riktig retning? Lenker, tips og tricks hadde vært veldig fint hvis noen kunne hjelpe meg med. Bhead Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 http://www.eosrebels.com/tips/ Ufattelig hva det å søke på google etter noe så enkelt som "tips & Tricks EOS 350" kan bringe www.justfuckinggoogleit.com Men sånn at du bare kan få en farge og alt annet svart-hvitt er mer etterbehandlig i photoshop enn en egenskap kameraet har. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Har googlet, men ikke funnet noe tilfredsstillende enda. Derfor dette forumet. Justfuckinggoogleit er ufint og upassende. Vet at det er etterbehandling i photoshop, og det funker sikkert glimrende der, men jeg er ganske sikker på at det er mulig i EOSen også. takk for tipset, din ufine jævel! :-d Bhead Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har nedældet mine erfaringer her http://www.naturphoto.dk/Fototips.htm Du kan indstille kameraet til kun at tage sort hvid (brugsanvisningen), men hvis du tager i raw format skal det gøres efterfølgende. Et tip jeg har erfaret er at til portræt i sort hvid skal tøjet ikke være for kraftigt farvet ... Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Takker for alle tips. Har et ønske om å bli en bedre fotograf, og lære å ta i bruk kameraet på en bedre måte enn jeg gjør i dag. bhead Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Vet at det er etterbehandling i photoshop, og det funker sikkert glimrende der, men jeg er ganske sikker på at det er mulig i EOSen også. 7340074[/snapback] Dersom du tenker på bilde i Svart/Hvit der f.eks. en bil fortsatt er rød så er det ikke mulig i EOSen. Jeg tror du har mulighet for S/H bilde med sephia tone (der hele bildet har en gulaktig tone). Uansett så er det bedre å gjøre konvertering til S/H i etterbehandling da du får mye bedre kontroll og du kan få et mye bedre resultat en ved S/H konverteringen som gjøres i kamera. Ahaf Lenke til kommentar
Madmax500 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har tipset om denne siden i utallige tråder, men tar den en gang til: http://www.photoworkshop.com/canon/ Dette er den mest lærerike websiden for Canon EOS 350D, men også brukbar for de med Nikon Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Takk for alle tips. Skal sette meg ned å bli flinkere til å bruke mitt Canon. Begynner å nærme seg jul nå, og bildene må klargjøres... B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå