Gå til innhold

Hjelp! Win ME henger ved oppstart

356speedster

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis med en maskin som plutselig bestemte seg for ikke å starte en dag.

Har sjekket det meste av hardware, og det virker ok. Maskinen kjører Win ME :sad:

Maksinen poster og laster windows helt til skrivebordsbakgrunn vises, så stopper den rett før ikonene og "start menyen" skal lastes. ved Ctrl+alt+del vises kun at OSD kjører, men uten feilmelding. vis jeg stopper den prossessen skjer det ingenting, men vis jeg velger "Avslutt" så slår maskinen seg pent og pyntlig av ??

Mistenker at dette er en driver/software konflikt, men siden den ikke engang starter i sikkermodus, så får jeg ikke sjekket noe som helst.

Noen som har tips? vil helst unngå å re-installere hele windows.

Noen som har linker til boot disks for Win ME?

NB! Maskinen er "ren hyllevare" aldri vært hverken åpnet eller klokket. Det er en HP Pavilion 7825 med OEM installert Win ME.

[ Denne Melding var redigert av: 356speedster på 2002-11-15 00:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt å starte i sikkermodus men den henger på "samme sted"

Kan jeg komme meg inn i DOS på Win ME??? (er mest vant til Win98)

Frisurf ble installert dagen før den hang seg, så det er nok synderen, men jeg får jo ikke avinstallert den når jeg ikke kommer inn i hverken Win, sikkermodus eller dos.

Arghhhhh......

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 00:42, skrev 356speedster:

Har forsøkt å starte i sikkermodus men den henger på "samme sted"

Kan jeg komme meg inn i DOS på Win ME??? (er mest vant til Win98)

Frisurf ble installert dagen før den hang seg, så det er nok synderen, men jeg får jo ikke avinstallert den når jeg ikke kommer inn i hverken Win, sikkermodus eller dos.

Arghhhhh......

Hvis dette er en god venn av deg er det bare en ting å gjøre: fri verden for enda en ME-maskin. La den hvile og installer 2000 eller XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...