potetgullmannen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Før trivium kom på scenen tirsdag (var der jeg og ) var det en sang jeg syntes var SINNSYKT fet.. var den før de hoppet inn på scenen. noen som aner hva den heter? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Før trivium kom på scenen tirsdag (var der jeg og ) var det en sang jeg syntes var SINNSYKT fet.. var den før de hoppet inn på scenen. noen som aner hva den heter? 7345696[/snapback] The End of Everything? Introen på Ascendancy Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 nope ikke den var en slags opera først ala o fortuna type hehe Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg henger meg på sytekoret her. Makan til nivåforskjell mellom oppvarmingsband og hovedattraksjon har jeg aldri vært borti i mitt liv. Klart, Maiden eide jo, så det skal jo litt til for et oppvarminsband å holde koken. Mastodon i fjor var jo rimelig fett da. 7342420[/snapback] Skulle knapt tro det gikk ann å like både Mastadon & Iron Maiden... Syntes Trivium var råbra jeg, førsteskiva deres eier <3 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Skulle knapt tro det gikk ann å like både Mastadon & Iron Maiden... 7345897[/snapback] Hvorfor i alle dager skulle det ikke gå an å like begge? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Skulle knapt tro det gikk ann å like både Mastadon & Iron Maiden... 7345897[/snapback] Hvorfor i alle dager skulle det ikke gå an å like begge? 7346202[/snapback] Det er stor forskjell på black/death metal og heavy metal. Det er min mening. Og oppvarmingsbandet mastadon slo ikke an hos meg. Som sagt, alt var bare skrik og grøt av musikkinstrumenter. Kan hende det endrer seg en dag (smaken min altså) men akkurat ifjord synes jeg var forferdelig å høre på. Endret 23. november 2006 av -Lasse Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg henger meg på sytekoret her. Makan til nivåforskjell mellom oppvarmingsband og hovedattraksjon har jeg aldri vært borti i mitt liv. Klart, Maiden eide jo, så det skal jo litt til for et oppvarminsband å holde koken. Mastodon i fjor var jo rimelig fett da. 7342420[/snapback] Skulle knapt tro det gikk ann å like både Mastadon & Iron Maiden... Syntes Trivium var råbra jeg, førsteskiva deres eier <3 7345897[/snapback] Dummeste jeg har hørt.. Hva er i veien for å like begge? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg henger meg på sytekoret her. Makan til nivåforskjell mellom oppvarmingsband og hovedattraksjon har jeg aldri vært borti i mitt liv. Klart, Maiden eide jo, så det skal jo litt til for et oppvarminsband å holde koken. Mastodon i fjor var jo rimelig fett da. 7342420[/snapback] Skulle knapt tro det gikk ann å like både Mastadon & Iron Maiden... Syntes Trivium var råbra jeg, førsteskiva deres eier <3 7345897[/snapback] Dummeste jeg har hørt.. Hva er i veien for å like begge? 7346379[/snapback] Se hva jeg skrev da. Det er stor forskjell på de to bandene. Og for mange er det stor forskjell på et heavy metal band der du faktisk kan høre hva vokalisten synger. Mens på et black/death band der det er omtrent bare skriking og høye tempoer på instrumentene. Mange har ikke tatt det steget enda. Blandt annet meg. Har ikke hørt noen mastadon låt, bare live ifjord som oppvarmingsband. Så da veit dere at jeg ikke har hørt så mye på de, referer bare til konserten ifjord. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Skulle knapt tro det gikk ann å like både Mastadon & Iron Maiden... 7345897[/snapback] Hvorfor i alle dager skulle det ikke gå an å like begge? 7346202[/snapback] Det er stor forskjell på black/death metal og heavy metal. Det er min mening. Og oppvarmingsbandet mastadon slo ikke an hos meg. Som sagt, alt var bare skrik og grøt av musikkinstrumenter. Kan hende det endrer seg en dag (smaken min altså) men akkurat ifjord synes jeg var forferdelig å høre på. 7346351[/snapback] Ja, det er forskjell, men det er fortsatt ingenting i veien med å like begge sjangere. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) 7345897[/snapback] Det har jeg heller ikke sagt. Det er ikke noe i veien for det, snarere tvert imot. Endret 23. november 2006 av -Lasse Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) forstatt ingen som vet husker sangen som var før trivium kom på scenen? dramatiske operaen. var ikke o fortuna nei siste henteposten dette hehe Edit fant ut det var One winged angel Endret 23. november 2006 av potetgullmannen Lenke til kommentar
manowar2k Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Takk for svar. Da blir det platekjøp på meg. Tips på første plate av disse? //Swiss 7341897[/snapback] Jeg har vært Trivium fan siden de gav ut Ember To Inferno (debutplaten) og vil anbefale deg Ascendancy som første platen. Det var den platen som fikk dem til å ta av, de er mye mer kjente i andre land enn de er i Norge. Det du bør vite er at Trivium faktisk har lagt om stilen sin, det vi fikk høre live var "nye" Trivium. De var mer trash/death før, lignet veldig på metalcore. Veldig stilig. Nå, på det nye albumet, har de nesten kuttet ut screamen helt og har gått over til en slags trash lignende stil som er veldig Metallica inspirert. Trivium var fantastiske live btw, var dritbra. Skjønner det faen ikke, jeg stod nesten helt fremme på konserten i Valhall. Jeg og noen venner kom veldig for å se Trivium og det virket som det bare var vi som likte musikken og virkelig satte pris på at de spilte. Vi var de eneste som digget der fremme nesten. Folk buet faktisk og skrek "MAIDEN MAIDEN!" etter hver sang. Det er faen så dårlig, likevel sa de vi var et bra publikum. Flaut av Norge, seriøst. Greit nok at Maiden er 10x Trivium (minst) i Norge, men det er grenser. Jeg syns de var minst like gode som Maiden på mange punkter. Med tanke på at den eldste i Trivium er født i '83, den yngste i '87 og de er helt nye i bransjen er de utrolig flinke. Maiden har 30 år (++) med erfaring, KLART DE ER BEDRE LIVE? De hadde mye mer utstyr og sceneshow, men likevel, Trivium gjorde en fantastisk jobb og leverte til de grader. Imo var de det beste bandet. Den eneste som tar av i Maiden er Bruce, resten bare står der og ser ut som de har leddgikt overalt elns. Men bra av Maiden også, de hadde et veldig bra show. Liker de nye sangene jeg. De beste sangene til Trivium (imo), om noen vil sjekke ut: Ember To Inferno Pull harder to the strings of your martyr* Like light to the flies* Tread the floods Departure When all light dies The Crusade Fugue Entrance of the conflagaration* Anthem (We are the fire)* Pillars of serpents * = Spilt LIVE i Vallhall Kunne egentlig sagt alle, men det der er vell de absolutt beste. www.TRIVIUM.org evt Youtube for videoer. Forresten, du som sier Trivium er Black/death metal: Har du egentlig hørt black eller death metal i det hele tatt? Trivium er langt fra både black og death. De er jo nesten ren trash nå, det er tyngre enn Maiden, det er greit nok, men de er en blanding mellom metalcore og trash (metalcore er en blanding av hardcore punk og metal, metallica og megadeth er trashmetal). Skal du høre death metal kan du høre ting som Cannibal Corpse, Children of Bodom eller Insomnium. Black metal er Dimmu Borgir, Burzum, Mayhem, Enslaved, etc. Endret 24. november 2006 av manowar2k Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Slapp av da, jeg sier ikke at det ikke er mulig å like death/black metal og heavy metal Syntes bare det passet veldig dårlig med Mastadon som oppvarming for Maiden i fjor... Tror egentlig majoriteten på den konserten sier seg enig med meg i det. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Takk for svar. Da blir det platekjøp på meg. Tips på første plate av disse? //Swiss 7341897[/snapback] 7351093[/snapback] Nå må du rulle inn brødpølsa Snudde du deg bakover noen gang? Jeg sto nesten bakerst innen den inngjerda delen. Og jeg så mange som digga trivium. Det finnes alltid noen som ødelegger. Men jeg hørte faktisk ikke at Vallhall bua, rundt meg var det bare jubel. 2 stykker ved siden av meg tok jo helt av når de spilte. Litt artig Endret 24. november 2006 av -Lasse Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Var en del rundt meg som buet. Sto ganske langt fremme. Men, så det er sagt, mange digget også //Swiss Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Haha, power-metal riffet i anthem låten var kjempe morsomt på konserten jau... Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Må si jeg likte at de har lagt om vokalen litt, jeg har slitt med å "venne meg til" den brølevokalen blandet i blandet poppunkete vokal.. Har ikke hørt så mye av det nyeste albumet deres, bare litt på jobben uten at jeg var innstilt på å høre etter.. Jeg har utpekt meg noen favoritter i bl.a. Fugue, Tread the Floods og Ember to Inferno, synd de ikke spilte disse. Tror jeg kun har hørt Ascendancy av de de spilte (hvis ikke jeg blander litt nå, var kun en jeg kunne skikkelig hvertfall).. Hørte ingen buing noen steder i Bergen, sto rimelig langt foran så hvis noen sutret helt bak får det bare være.. De sa vi var bra publikum og Får avslutte med "tusen jævla takk!" som han sa et par ganger Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jepp, for det var så masse folk som Nyhus der som ikke klarer å verdsette noe annet enn hovedattraksjonen. Barnslig å bue på oppvarmingsbandet som enkelte gjor. 7339695[/snapback] enig. jeg ropte trivium trivium trivium trivium, helt til de var ferdige. da ropte jeg maiden maiden maiden maiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå