Gå til innhold

Nye Metal Gear Solid bilder - PS3


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

For dere som ikke vet hva bump mapping er så laget jeg et lite eksempel.

Legg merke til hvor fyldigere grafikken blir med bump mapping

Du får ikke en flat vegg, men en dybde :)

7339556[/snapback]

 

Nå er det vel heller få spill i dag som bruker bumpmapping. GOW tar vel gjerne i bruk normal maps, displacement og muligens parallax.

7339849[/snapback]

 

Både normal- og parallax mapping er en form for bump mapping. Displacement mapping krever for øvrig mer polygoner.

 

F.E.A.R bruker parallax mapping, så det gjør sikkert GoW også.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke skal ha Ps3, og sitter her trygt og godt med min 360, så må det da være lov og si at det så utrolig bra ut!

Hvis det her er ingame, og med OVER 30fps, da begynner vi og prate!

Kan vel ikke sammenligne grafikken på GeOW og det her, da det er litt mer "monsteraktige" detaljer på GeOW, men dette så unektelig bra ut :yes:

Endret av Laland
Lenke til kommentar
hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,,

7339712[/snapback]

MGS trailerne er alltid in-engine, og spillene holder, og hever, alltid krafikken fra trailerne.

 

Uansett... Over til noe annet....

 

Det er mye teknisk forvirring i denne tråden. Kort fortalt:

 

Bump maps er teknikker for å simulere mer detaljert lyssetting på flate teksturer. Finnes mange måter.

 

Normal-mapping er å lage en høyt detaljert figur, omforme den til bump-maps, tekstur-maps, specularmaps, etc, etc(Altså omforme den til ett normal-map), og plassere det på en figur med mindre detaljer slik at den ser mer detaljert ut.

 

Parallax-mapping er et bump-map som også forandrer teksturdataet, slik at det ser mer 3D ut.

 

Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time.

Lenke til kommentar
hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,,

7339712[/snapback]

MGS trailerne er alltid in-engine, og spillene holder, og hever, alltid krafikken fra trailerne.

 

Uansett... Over til noe annet....

 

Det er mye teknisk forvirring i denne tråden. Kort fortalt:

 

Bump maps er teknikker for å simulere mer detaljert lyssetting på flate teksturer. Finnes mange måter.

 

Normal-mapping er å lage en høyt detaljert figur, omforme den til bump-maps, tekstur-maps, specularmaps, etc, etc(Altså omforme den til ett normal-map), og plassere det på en figur med mindre detaljer slik at den ser mer detaljert ut.

 

Parallax-mapping er et bump-map som også forandrer teksturdataet, slik at det ser mer 3D ut.

 

Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time.

7340036[/snapback]

 

Hva gjør det at GoW ser veldig bra ut i texturene?

Dybden er jo skikkelig bra, selv på nært hold

Lenke til kommentar

Gleder meg, gleder meg, gleder meg! :love:

 

MGS4 er kanskje den største grunnen til at jeg skal ha PS3 og HDTV, koste hva det koste vil. Når det gjelder grafikken er nok en del av det WIP ser det ut som, noe som lover bra. Dessuten har MGS og GeOW to forskjellige visuelle stiler, begge ser bra ut på hver sin måte.

 

Kojima vet hva han gjør, jeg har stor tiltro til han etter så mange MGS-spill som oppfylte forventningene mine og så mange timer med fantastisk spilleglede!

Endret av Polluks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,,

7339712[/snapback]

MGS trailerne er alltid in-engine, og spillene holder, og hever, alltid krafikken fra trailerne.

 

Uansett... Over til noe annet....

 

Det er mye teknisk forvirring i denne tråden. Kort fortalt:

 

Bump maps er teknikker for å simulere mer detaljert lyssetting på flate teksturer. Finnes mange måter.

 

Normal-mapping er å lage en høyt detaljert figur, omforme den til bump-maps, tekstur-maps, specularmaps, etc, etc(Altså omforme den til ett normal-map), og plassere det på en figur med mindre detaljer slik at den ser mer detaljert ut.

 

Parallax-mapping er et bump-map som også forandrer teksturdataet, slik at det ser mer 3D ut.

 

Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time.

7340036[/snapback]

 

Hva gjør det at GoW ser veldig bra ut i texturene?

Dybden er jo skikkelig bra, selv på nært hold

7340144[/snapback]

 

det er på en måte 2 teksturer.. en low q, og en high q.. og U3 motoren kan få 2d til og se ut som 3d forfra. les litt og se på U3 engine tech filmen.. veldig imponerende.

Lenke til kommentar
Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time.

7340036[/snapback]

 

Blir brukt en del displacement maps når man lager brett (blant annet til Source og Doom 3 engine), men ikke real-time, nei... Ikke som jeg vet om ihvertfall.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hysteriet med Metal Gear Solid spillene. Har prøvd dem, men syns ikke det er så bra som folk skal ha det til. Eneste jeg ser i spillet er musikken. Uten musikken er MGS ingenting. Gameplayet er helt ok, men ikke noe mer. Når jeg så den første Teaseren/traileren hvor de viste det først i FPS syns jeg faktisk var mer intressant, men det var jo selvfølgelig en spøk fra utviklerens side. Kjenner jeg MGS fansen rett hadde dere vel ikke likt overgang til FPS.

Lenke til kommentar

Det som har fått MGS til å juble høyest er vel historiene, cut-scenes / filmene, den visuelle stilen, er enig i at gameplayet ikke er det råeste, men det har forbedret seg med det siste spillet. Ser ut til å bli videre forbedret med dette. Selv om jeg ikke er den aller største fansen synes jeg serien fremdeles er fascinerende. Men hver sin smak selvfølgelig

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt hysteriet med Metal Gear Solid spillene. Har prøvd dem, men syns ikke det er så bra som folk skal ha det til. Eneste jeg ser i spillet er musikken. Uten musikken er MGS ingenting. Gameplayet er helt ok, men ikke noe mer. Når jeg så den første Teaseren/traileren hvor de viste det først i FPS syns jeg faktisk var mer intressant, men det var jo selvfølgelig en spøk fra utviklerens side. Kjenner jeg MGS fansen rett hadde dere vel ikke likt overgang til FPS.

7340739[/snapback]

 

mgs serien er unik på mange måter. for det første er den mere filmatisk en noe annet dataspill. historien er også noe helt for seg selv med masse uforglemlige karakterer. dessuten har alle metal gear spillene en helt unik humor. for meg definerer MGS serien kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Har aldri skjønt hysteriet med Metal Gear Solid spillene. Har prøvd dem, men syns ikke det er så bra som folk skal ha det til. Eneste jeg ser i spillet er musikken. Uten musikken er MGS ingenting. Gameplayet er helt ok, men ikke noe mer. Når jeg så den første Teaseren/traileren hvor de viste det først i FPS syns jeg faktisk var mer intressant, men det var jo selvfølgelig en spøk fra utviklerens side. Kjenner jeg MGS fansen rett hadde dere vel ikke likt overgang til FPS.

7340739[/snapback]

 

Som en del andre sier så har gameplayet i MGS-spillene en tendens til å være "klumsete" med tanke på kontroller og slikt. Men samtidig var dette liksom aldri noe problem, fordi storyen og fremføringa av denne storyen er like glimrende i hvert spill. Grafikken har heller aldri vært no å klage på (fikk gåsehud av Harrier-flyet i MGS2 på PS2. Musikken er, som du sier, også glimrende.

Likte alle MGS-spilla på playstation, og denne spillserien er en av tingene som gjør at jeg blir skeptisk til å holde meg til Wii.

 

(naturligvis så forsvinner skepsisen når jeg ser på filmklipp fra zelda:tp, men det får være en annen sak)

Lenke til kommentar
Har vel kansje litt med når ein kom inn i serien første gangen også. For oss som satt med PSX når det kom,spillte demoen og villa ha meir er no sjangsen større for å trykker serien til sitt brst enn andre, tror eg da :p

7341348[/snapback]

Då kan du jo tenke deg korleis det er for meg, som kom inn i Metal Gear medan det stadig var på NES. :)

 

Metal Gear Solid-spela står for meg først og fremst for strålande spelbarheit, deretter for episke fortellingar, og til slutt for god grafikk. Dei har tidlegare vore oppfinnsomme med tanke på bruk av kontrollar, so eg er spent på kva dei finn på med SIXAXIS. Fleire som hugsar bossen som kunne lese tankane dine, men som vart forvirra dersom du plugga kontrollaren inn i den andre porten? Eller tortur-sekvensen der du måtte trykke kjempefort på knappen for å overleve? For å hjelpe på smertene, ba legen deg presse kontrollaren mot underarma, og skrudde deretter på rumble. :D

 

Kay

Lenke til kommentar
Det som har fått MGS til å juble høyest er vel historiene, cut-scenes / filmene, den visuelle stilen, er enig i at gameplayet ikke er det råeste, men det har forbedret seg med det siste spillet. Ser ut til å bli videre forbedret med dette. Selv om jeg ikke er den aller største fansen synes jeg serien fremdeles er fascinerende. Men hver sin smak selvfølgelig

7340960[/snapback]

 

Er enig der, historien er alltid fenomenal i MGS spillene, så om de får gameplayet enda bedre blir MGS4 en utrolig bra tittel. Spesielt om de har litt lengre perioder med gameplay mellom cutscenene og gjerne noen deler med ganske mye skyting og action til å bryte fra stealthpreget en gang iblant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...