Dragon Hunter Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) For dere som ikke vet hva bump mapping er så laget jeg et lite eksempel.Legg merke til hvor fyldigere grafikken blir med bump mapping Du får ikke en flat vegg, men en dybde 7339556[/snapback] Nå er det vel heller få spill i dag som bruker bumpmapping. GOW tar vel gjerne i bruk normal maps, displacement og muligens parallax. 7339849[/snapback] Både normal- og parallax mapping er en form for bump mapping. Displacement mapping krever for øvrig mer polygoner. F.E.A.R bruker parallax mapping, så det gjør sikkert GoW også. Endret 22. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Laland Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Selv om jeg ikke skal ha Ps3, og sitter her trygt og godt med min 360, så må det da være lov og si at det så utrolig bra ut! Hvis det her er ingame, og med OVER 30fps, da begynner vi og prate! Kan vel ikke sammenligne grafikken på GeOW og det her, da det er litt mer "monsteraktige" detaljer på GeOW, men dette så unektelig bra ut Endret 22. november 2006 av Laland Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,, 7339712[/snapback] MGS trailerne er alltid in-engine, og spillene holder, og hever, alltid krafikken fra trailerne. Uansett... Over til noe annet.... Det er mye teknisk forvirring i denne tråden. Kort fortalt: Bump maps er teknikker for å simulere mer detaljert lyssetting på flate teksturer. Finnes mange måter. Normal-mapping er å lage en høyt detaljert figur, omforme den til bump-maps, tekstur-maps, specularmaps, etc, etc(Altså omforme den til ett normal-map), og plassere det på en figur med mindre detaljer slik at den ser mer detaljert ut. Parallax-mapping er et bump-map som også forandrer teksturdataet, slik at det ser mer 3D ut. Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Gir meg lyst på PS3, selv om jeg ikke er så imponert av grafikken. Vet ikke hvorfor, men det har noe med 360 og GoW pluss CoD3... Jaja, blir sikkert bra, men imponert over grafikken er jeg ikke. Mgs-serien er kjent får bra historie, så vi får se ... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,, 7339712[/snapback] MGS trailerne er alltid in-engine, og spillene holder, og hever, alltid krafikken fra trailerne. Uansett... Over til noe annet.... Det er mye teknisk forvirring i denne tråden. Kort fortalt: Bump maps er teknikker for å simulere mer detaljert lyssetting på flate teksturer. Finnes mange måter. Normal-mapping er å lage en høyt detaljert figur, omforme den til bump-maps, tekstur-maps, specularmaps, etc, etc(Altså omforme den til ett normal-map), og plassere det på en figur med mindre detaljer slik at den ser mer detaljert ut. Parallax-mapping er et bump-map som også forandrer teksturdataet, slik at det ser mer 3D ut. Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time. 7340036[/snapback] Hva gjør det at GoW ser veldig bra ut i texturene? Dybden er jo skikkelig bra, selv på nært hold Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Karaktermodelene så ivertfall ferdige ut. Omgivelsene er nok en working progress. Og som nevnt tidligere er det nok hovedsakelig midlertidige low res texturer som er brukt her. Er enda en stund igjen. Å det er i slutten av produksjonen de legger på det virkelig "nice" effektene. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jepp, hvis dette er hvordan det blir seende ut når det kommer blir det litt merkelig, folkene ser uber detaljerte ut mens miljøene ser ut som de er tatt ut ifra ett tre år gammelt pc spill satt til low detail. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det ser veldig bra ut...men det er ikkje grafikken eg har høgast forventningar til. Kay Lenke til kommentar
nilox Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Gleder meg, gleder meg, gleder meg! MGS4 er kanskje den største grunnen til at jeg skal ha PS3 og HDTV, koste hva det koste vil. Når det gjelder grafikken er nok en del av det WIP ser det ut som, noe som lover bra. Dessuten har MGS og GeOW to forskjellige visuelle stiler, begge ser bra ut på hver sin måte. Kojima vet hva han gjør, jeg har stor tiltro til han etter så mange MGS-spill som oppfylte forventningene mine og så mange timer med fantastisk spilleglede! Endret 22. november 2006 av Polluks Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,, 7339712[/snapback] MGS trailerne er alltid in-engine, og spillene holder, og hever, alltid krafikken fra trailerne. Uansett... Over til noe annet.... Det er mye teknisk forvirring i denne tråden. Kort fortalt: Bump maps er teknikker for å simulere mer detaljert lyssetting på flate teksturer. Finnes mange måter. Normal-mapping er å lage en høyt detaljert figur, omforme den til bump-maps, tekstur-maps, specularmaps, etc, etc(Altså omforme den til ett normal-map), og plassere det på en figur med mindre detaljer slik at den ser mer detaljert ut. Parallax-mapping er et bump-map som også forandrer teksturdataet, slik at det ser mer 3D ut. Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time. 7340036[/snapback] Hva gjør det at GoW ser veldig bra ut i texturene? Dybden er jo skikkelig bra, selv på nært hold 7340144[/snapback] det er på en måte 2 teksturer.. en low q, og en high q.. og U3 motoren kan få 2d til og se ut som 3d forfra. les litt og se på U3 engine tech filmen.. veldig imponerende. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Displacement map er et map som faktisk forandrer hvordan polygonet rendres, ikke bare tekstur og lyssettingsdata, og er vel ennå ikke brukt noe særlig i real-time. 7340036[/snapback] Blir brukt en del displacement maps når man lager brett (blant annet til Source og Doom 3 engine), men ikke real-time, nei... Ikke som jeg vet om ihvertfall. Endret 22. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har aldri skjønt hysteriet med Metal Gear Solid spillene. Har prøvd dem, men syns ikke det er så bra som folk skal ha det til. Eneste jeg ser i spillet er musikken. Uten musikken er MGS ingenting. Gameplayet er helt ok, men ikke noe mer. Når jeg så den første Teaseren/traileren hvor de viste det først i FPS syns jeg faktisk var mer intressant, men det var jo selvfølgelig en spøk fra utviklerens side. Kjenner jeg MGS fansen rett hadde dere vel ikke likt overgang til FPS. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det som har fått MGS til å juble høyest er vel historiene, cut-scenes / filmene, den visuelle stilen, er enig i at gameplayet ikke er det råeste, men det har forbedret seg med det siste spillet. Ser ut til å bli videre forbedret med dette. Selv om jeg ikke er den aller største fansen synes jeg serien fremdeles er fascinerende. Men hver sin smak selvfølgelig Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Gameplayet er nokså bra i MGS2 syntest jeg. Men jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men slutten på MGS2 hvor de står oppå Metal Gear, sammen med Metal Gear Ray og det er full kamp da får jeg like mye frysninger hver gang Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har aldri skjønt hysteriet med Metal Gear Solid spillene. Har prøvd dem, men syns ikke det er så bra som folk skal ha det til. Eneste jeg ser i spillet er musikken. Uten musikken er MGS ingenting. Gameplayet er helt ok, men ikke noe mer. Når jeg så den første Teaseren/traileren hvor de viste det først i FPS syns jeg faktisk var mer intressant, men det var jo selvfølgelig en spøk fra utviklerens side. Kjenner jeg MGS fansen rett hadde dere vel ikke likt overgang til FPS. 7340739[/snapback] mgs serien er unik på mange måter. for det første er den mere filmatisk en noe annet dataspill. historien er også noe helt for seg selv med masse uforglemlige karakterer. dessuten har alle metal gear spillene en helt unik humor. for meg definerer MGS serien kvalitet. Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Vel, har tydeligvis et helt annet syn på spillet enn de andre her. Nå ser det uansett til at dette blir siste spillet i serien. Så dere får kose dere med Solid Metal Utstyr 4 ^^ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har vel kansje litt med når ein kom inn i serien første gangen også. For oss som satt med PSX når det kom,spillte demoen og villa ha meir er no sjangsen større for å trykker serien til sitt brst enn andre, tror eg da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har aldri skjønt hysteriet med Metal Gear Solid spillene. Har prøvd dem, men syns ikke det er så bra som folk skal ha det til. Eneste jeg ser i spillet er musikken. Uten musikken er MGS ingenting. Gameplayet er helt ok, men ikke noe mer. Når jeg så den første Teaseren/traileren hvor de viste det først i FPS syns jeg faktisk var mer intressant, men det var jo selvfølgelig en spøk fra utviklerens side. Kjenner jeg MGS fansen rett hadde dere vel ikke likt overgang til FPS. 7340739[/snapback] Som en del andre sier så har gameplayet i MGS-spillene en tendens til å være "klumsete" med tanke på kontroller og slikt. Men samtidig var dette liksom aldri noe problem, fordi storyen og fremføringa av denne storyen er like glimrende i hvert spill. Grafikken har heller aldri vært no å klage på (fikk gåsehud av Harrier-flyet i MGS2 på PS2. Musikken er, som du sier, også glimrende. Likte alle MGS-spilla på playstation, og denne spillserien er en av tingene som gjør at jeg blir skeptisk til å holde meg til Wii. (naturligvis så forsvinner skepsisen når jeg ser på filmklipp fra zelda:tp, men det får være en annen sak) Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har vel kansje litt med når ein kom inn i serien første gangen også. For oss som satt med PSX når det kom,spillte demoen og villa ha meir er no sjangsen større for å trykker serien til sitt brst enn andre, tror eg da 7341348[/snapback] Då kan du jo tenke deg korleis det er for meg, som kom inn i Metal Gear medan det stadig var på NES. Metal Gear Solid-spela står for meg først og fremst for strålande spelbarheit, deretter for episke fortellingar, og til slutt for god grafikk. Dei har tidlegare vore oppfinnsomme med tanke på bruk av kontrollar, so eg er spent på kva dei finn på med SIXAXIS. Fleire som hugsar bossen som kunne lese tankane dine, men som vart forvirra dersom du plugga kontrollaren inn i den andre porten? Eller tortur-sekvensen der du måtte trykke kjempefort på knappen for å overleve? For å hjelpe på smertene, ba legen deg presse kontrollaren mot underarma, og skrudde deretter på rumble. Kay Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det som har fått MGS til å juble høyest er vel historiene, cut-scenes / filmene, den visuelle stilen, er enig i at gameplayet ikke er det råeste, men det har forbedret seg med det siste spillet. Ser ut til å bli videre forbedret med dette. Selv om jeg ikke er den aller største fansen synes jeg serien fremdeles er fascinerende. Men hver sin smak selvfølgelig 7340960[/snapback] Er enig der, historien er alltid fenomenal i MGS spillene, så om de får gameplayet enda bedre blir MGS4 en utrolig bra tittel. Spesielt om de har litt lengre perioder med gameplay mellom cutscenene og gjerne noen deler med ganske mye skyting og action til å bryte fra stealthpreget en gang iblant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå