Gå til innhold

Nye Metal Gear Solid bilder - PS3


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

dette gleder jeg meg til. Ser jo nydelig ut. I en film hvor de demonstrerte dev.kit sa de at barten til snake har like mange polygoner (tror det var det) som en soldat i mgs 3 :)

7339399[/snapback]

Jau, barten har jo ei stor rolle i spelet, så det var no endeleg godt at dei har via NOK PIKSLAR TIL DEN :)

 

Uansett, sånn svada har me høyrt akkurat mange nok gangar før.

Spelet ser knallbra ut, siste MGS eg spelte var Substance, og eg koste meg utruleg med det. Håpar på å kose meg med MGS4 også. Synes grafikken ser bra nok ut, men om den blir betre skal eg ikkje klaga. Berre håpar at Kojima ikkje får problem med frameraten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at bildene er en smule merkelige er at en god del filtere (demonstrert på TGS '05) er skrudd av, og i tillegg er det også sannsynlig at fysikken og en god del av teksturene/skyggene på bildene er midlertidige 'place holders' (les: erstatninger, trolig fra MGS3). Gameplay fra nye MGS-spill ser alltid rart ut i starten. Det blir bedre, ifølge Kojima.

 

Jeg kjøper PS3 og HDTV for dette spillet. <3

7339489[/snapback]

 

Er jeg den eneste som synes det høres rart ut ?

7339509[/snapback]

Det var nok litt unøyaktig forklart, men det er nok mye rett i det. Kojima sa at E3 demoen brukte en del placeholderteksturer fra MGS3, og med hans historie med Playstationhardware er det ingen grunn til å ikke tro ham, særlig siden det også er logisk at Ps3, som en langt mer komplisert maskin enn Ps1 og Ps2, vil ta lenger tid å lage skreddersydde elementer for.

Lenke til kommentar
For dere som ikke vet hva bump mapping er så laget jeg et lite eksempel.

Legg merke til hvor fyldigere grafikken blir med bump mapping

Du får ikke en flat vegg, men en dybde :)

7339556[/snapback]

 

Det der kan faktisk like gjerne være normal mapping, brukes veldig mye i UE3, og Gears of War.

 

It is also used extensively in the upcoming third version of the Unreal engine (Epic Games). Normal mapping's increasing popularity amongst video-game designers is due to its combination of excellent graphical quality and decreased processing requirements versus other methods of producing similar effects.
Endret av BTK
Lenke til kommentar

Hørte forresten at ballehåra til Snake skulle vere sensasjonelt bra laget!

 

Men ja, dette spillet her er hovudtrekkplasteret blant de veldig få for at eg kjøper meg PS3. Men no er det jo lenge til dette kommer, så slipper å stresse med kjøp a PS3 enda. Spillet ser meget bra ut, håper bare de forbedre de elendige animasjonene vi fikk servert i den forrige filmen.

 

MGS er noe av det ypperste av spill syns eg :love:

Lenke til kommentar
Grunnen til at bildene er en smule merkelige er at en god del filtere (demonstrert på TGS '05) er skrudd av, og i tillegg er det også sannsynlig at fysikken og en god del av teksturene/skyggene på bildene er midlertidige 'place holders' (les: erstatninger, trolig fra MGS3). Gameplay fra nye MGS-spill ser alltid rart ut i starten. Det blir bedre, ifølge Kojima.

 

Jeg kjøper PS3 og HDTV for dette spillet. <3

7339489[/snapback]

 

Er jeg den eneste som synes det høres rart ut ?

7339509[/snapback]

Det kan jeg ikke svare på, men det er egentlig ganske logisk.

 

KojiPro startet først å utvikle MGS4-motoren for PS3. De viste stort sett filmsekvenser (real-time) i trailerene fram til TGS i år. Da mente de at de var kommet langt nok til at de kunne vise fram tidlige faser av gameplayet. For at frameraten skulle være 110% stabil, erstattet de nye teksturer med gamle (eller kanskje de bare har kommet kort i utviklingen av teksturer). Når de føler at motoren er utviklet nok, viser de nok spillet fram med de nye teksturene. Det er minst ett år til spillet slippes, det blir bedre.

Lenke til kommentar
For dere som ikke vet hva bump mapping er så laget jeg et lite eksempel.

Legg merke til hvor fyldigere grafikken blir med bump mapping

Du får ikke en flat vegg, men en dybde :)

7339556[/snapback]

 

normal bump maping for å være helt nøyaktig.

 

karakter-moddelene (spesielt snake) er fulle av bump maps, men omgivelsene kunne nok vært bumpet opp litt :)

Lenke til kommentar

Ooooo, bare synd jeg ikke ha råd til PS3. Eller, har råd, og selv om jeg elsker MGS blir 6000+ litt mye for ett spill. Er sikkert flere gode spill jeg ville likt og, men kommer ikke på noen i farten.

 

Uansett, håper en kompis av meg skaffer seg PS3 og MGS slik at jeg kan få prøve, har elsket MGS siden starten og nesten aldri gått lei :) Er nesten mest glad vi er kvitt Raiden, gud for en sippe unge...

Lenke til kommentar
hva er sjangsen for at dette er ingame? skjenner jeg sony rett er det sikkert ikke det,,

 

Det hadde sett langt bedre ut om det ikke var in-game.

 

Når MGS4 først kommer, har nok prisen sunket betraktelig.

 

Hvorfor det? Det er ca. 1 år til MGS4 kommer, X360 har vært ute 1 år og har ikke sunket betraktelig i pris, faktisk så er retailpris den samme enda. Selv om enkelte butikker kjører tilbud på opp mot 500 kr avslag, nå og da. Men det er sjeldent, billigste, vanlig pris, er vel ca. 2800,-

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Når MGS4 først kommer, har nok prisen sunket betraktelig.

Hvorfor det? Det er ca. 1 år til MGS4 kommer, X360 har vært ute 1 år og har ikke sunket betraktelig i pris, faktisk så er retailpris den samme enda. Selv om enkelte butikker kjører tilbud på opp mot 500 kr avslag, nå og da. Men det er sjeldent, billigste, vanlig pris, er vel ca. 2800,-

7339722[/snapback]

MGS4 kommer kanskje neste år. Og hvis det gjør det, så er det trolig kun til USA og Japan - Europa må nok vente noe måneder ekstra. PS3 er ikke 360; Sony har flere potensielle kunder å vinne på å sette ned prisen enn MS har, tror jeg.

Lenke til kommentar
For dere som ikke vet hva bump mapping er så laget jeg et lite eksempel.

Legg merke til hvor fyldigere grafikken blir med bump mapping

Du får ikke en flat vegg, men en dybde :)

7339556[/snapback]

 

Nå er det vel heller få spill i dag som bruker bumpmapping. GOW tar vel gjerne i bruk normal maps, displacement og muligens parallax.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...