aalvest Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hei... Har hørt at denne prosessoren 'glatt' går over 3ghz med stock kjøler. Stemmer dette? :razz: Etter et besøk i biosen fant jeg ut at minnet overklokkes automatisk hvis jeg stiller 'hastigheten' opp. Hvor mye kan jeg overklokke minnet mitt? Som dere sikkert skjønner er jeg ganske grønn på dette feltet! P4 2.53ghz 533bus Epox 4g4a+ Apacer DDR PC2700 (333mhz) [ Denne Melding var redigert av: aalvest på 2002-11-15 00:26 ] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Glatt og glatt, fru Blom... Jeg har selv en sånn som jeg kjører på litt over 3 ghz, men ikke veldig mye. Tror ikke jeg klarer å kjøre 3.1 helt stabilt. Du bør ha hovedkort med mulighet for å låse agp/pci-bussene. Husk at multiplieren er låst på 19, så du kan kun stille på FSB (Du må opp i 158 for å nå 3 ghz). Da vil du med 1/1 divider kjøre minnet på 316 mhz. Hvor mye du klarer å klokke, kommer selvfølgelig an på hva slags kjøling du har. Selv har jeg boxed kjøler og 4 stk 19db papst kabinettvifter. Lenke til kommentar
aalvest Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Kjører på 3039MHz nå... Maskinen er stabil og ikke for varm.. Som du nevnte må jeg kjøre minnet på 320mhz... :sad: 400mhz blir vel å ta litt i!? Har boxed kjøler pluss en i siden.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 400 mhz blir nok litt mye ja. Tror du kan si deg fornøyd med den overklokkingen din... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå