Rockna Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hei.. Går i 10 trinn nå og skal begynne og tenke på utdanelse og jobb i min fram tid, og har tenkt til og bli kystvakt elektrofag + Maritime + fagMatrosfaget Kan man jobbe som kystvakt med denne utdanelsen? Vilbli Opplegg Mvh Tom Edit: Sorry for leif Endret 22. november 2006 av Rockna Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 For guds skyld, det heter Kystvakt. Og jeg tror det er en militær organisasjon, så du må nok i marinen. Lenke til kommentar
OHell Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Først av alt må du jo læra deg namnet på det du vil bli.. Går ikkje akurat rundt og seier fks. Eg skal bli Bolitimann, Kaker, eller lignende. Gjer du vell!? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hehe, nå ble jeg forferdelig nysgjerrig her. Hva skrev trådstarter før han redigerte? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kjøp stor grå båt, skriv KV på siden av den, og vips.... On-topic, ta den utdannelsen du skriver der oppe, og søk marinen når du kommer til førstegangstjenesten, og kanskje søk utdanning innen forsvaret. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kom deg inn i sjøforsvaret under verneplikten, gjør det bra på rekrutten, og si at du er veldig innstilt på en tjeneste i kystvakten. Du kan evt. gå Sjøkrigsskolen - er usikker på om du trenger å ha gjennomført førstegangstjeneste for å begynne her. Etter endt førstegangstjeneste regner jeg med at det finnes muligheter for verving, der du begynner som matros. Videre kan du jo ta befalskurs osv dersom du ønsker mer lønn/makt Kystvakten har også endel båter der mye av besetningen er sivil. Da trenger du vel en utdanning innen det du ønsker å gjøre (styrmann? maskinist? kokk? fiskeriinspektør?), og kan trolig søke dit som en vanlig jobb. Ta kontakt med Haakonsvern for KV Sør eller Sortland Orlogsstasjon for KV Nord og hør litt med dem Jeg hadde forøvrig førstegangstjenesten min på KV Svalbard. Bare spør hvis det er noe du lurer på Lenke til kommentar
tykjen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Heij.. Vist du vil jobbe som offiser på kystvakten må du gå maritime fag, så kan du ta læretiden i forsvaret. Hvor du da får både 1.gt og læretid på 2 år. Og på denne tiden kan du være så heldig å havne på KV. Men det er ingenting som kan garanteres. Men et av kravene er at du er røykdykker og da må du løpe 3000meteren på under 13 minutt, noe som ikke er et problem om du er alment godt trent. Når du da er ferdig med læretiden kan du søke deg inn åp sjømilitær fagskole, å få bef.kurs og teknisk fagskole under et.. Selfølgelig med lønn. Og da kan du søke jobb på KV som alt fra takkeloff til 3K, NK`.. Så må jeg bare avkrefte noe som jeg så skrevet her i en post, det går IKKE ann å værve seg til kystvakten. Den muligheten datt bort for noen år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå