Kai_pai Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) endra på posten, lurer på dali 8008 og har hørt mye skryt av Dynavoice Challenger M85, stereo reviecer er jeg usikker på enda. har funnet ut at jeg skal legge litt penger i lcd tv og kanskje litt mindre i anlegg. dali 8008 skal vist være bra har jeg hørt, og Dynavoice Challenger M85, en kurrant stereo reviecer til denne? mvh. kai-robin Endret 25. november 2006 av Kai_pai Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Først burde du spesifisere litt nærmere hva en "ok pris" er. Det kan variere alt fra 1 000,- til 15 000,- alt etter hvem som kjøper, til hvilket formål, etc. Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 skrev til hvilket formål da, men bare slett denne. har pro hjelp på hånd. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hvorfor skal du ha surround reciver når du skal kjøre ett 2.1 system?? Du får mye mer for pengene i en stereoforsterker til samme prisen! Litt mer hjelp med prisen hadde vært fint. Og skal det være gulvstående eller på stativer? B&W DM602.5 liker jeg godt. Men favoritten min er nok PSB T45 det er en sikker vinner. Endret 23. november 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg ble anbefalt Tannoy Fusion 2 da jeg skulle kjøpe høytalere sist, men valgte heller B&W DM601 S3. Likevel kan Fusion 4 være et alternativ: Tannoy Fusion 4 til 4.995,- inkl. mva.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Slettet posten siden trådstarter ble så sur. Endret 23. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 jeg skreiv at jeg aldri har holdt på med stereo før du trenger ikke være frekk for det! er ikke no pro som har satt sammen detta nei. orker ikke og henge her hvis dere bare er frekke, er ute etter veiledning jeg. feil sted visst nok Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 jeg skreiv at jeg aldri har holdt på med stereo før du trenger ikke være frekk for det! er ikke no pro som har satt sammen detta nei. orker ikke og henge her hvis dere bare er frekke, er ute etter veiledning jeg. feil sted visst nok 7346077[/snapback] Som jeg skrev,så var det heller ikke meningen å være frekk. Si hvor mye penger du skal bruke på høyttalere,så hjelper vi deg gjerne. Har du allerede kjøpt suben og surroundreciveren eller? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Men hvis du skal ha sub + 2 høyttalere blir det stereo da? Eller skal du kjøpe 3 til senere? BTW: Hva syns du om forslagene? Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) vi glemmer det andre, det blir stereo, tenker på qln artech 8 høytallere og harman cardon reviever må vel ha en dvd spiller også, var inne på hifi center kjeden i tønsberg i går og hørte på det og var vel forsåvidt fornøyd. hadde en såkalt VMAx lydsystem som gjorde at det ble en type sorround. men det er 120*2 på recievern, så da har jeg bare mulighet for og kjøre 2 høytallere på den og ikke noe mere? har lyst på klar og fin lyd med trykk og qln var clean lyd, noen som har noen forslag til noe i samme prisklasse ? skjekker litt for morroskyld i starten før jeg bestemmer meg. noen som har noe erfaring med qln? harman cardon oser kvalitet syns nå jeg, noen som har noen andre forslag til en god reciever? takker=) link til anlegget Endret 24. november 2006 av Kai_pai Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har dessverre ingen erfaring med Harman & Kordon, men har lest mye godt om HK. Jeg vurderer selv å bytte ut min NAD T742 surround reciver med en HK integrert stereoforsterker. Men studentlivet er fattige greier kan man si.. Det er du som skal bruke anlegget, så det er opp til deg og dine ører hvorvidt du synes dette systemet, spesielt m.t.p Artech 8, om det er verdt det og om du liker lyden. Er du i tvil er det bare å spørre folka på Hifiklubben eller Hifi Centerkjeden om å få høre forskjellige modeller. Et alternativ til Artech 8 kan jo være Dali 8008. Har hatt 6006 selv, og kan anbefale Dali Blue dersom du vil ha noe som trøkker litt Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 ja stemmer, takker for svar skagen=) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det QLN-Harman/Kardon anlegget du har vært å sett på Kai_pai er bra greier! Mye morro for lite penger. HK 3480 er en stereo reciver,så på den kan du bare ha 2 høyttalere. Reciver vil si at den har innebyggd radio. HK 970 har ikke radio (integrert forsterker). Hvis du har råd og ikke trenger radio,så er 970'en å anbefale. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det er en fordel med pre-out, dersom du får behov for å investere i en aktiv sub senere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Det er en fordel med pre-out, dersom du får behov for å investere i en aktiv sub senere. 7352087[/snapback] HK 3480 er grei sånn sett. Den har egen sub-utgang. 970'en har pre-out. Ikke egen dedikert sub-utgang. Kai_pai: Vær klar over at HK 970 er mye kraftigere enn HK 3480. Endret 24. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) mye bra info ute og går her nå=) skjekker opp litt til. takker for svar folkens:D når jeg tenker meg om tror jeg ikke at jeg trenger noe sub egentlig, er fett med bass men er kult når lyden er rein og fin men samtidig trøkk. men det jeg tenker litt på er også hvis jeg har lyst til og oppgradere kanskje senere når jeg blir eldre og går litt lei, også veit jeg ikke om jeg tar meg råd til den HK 970`en. da har jeg muligheten for og piffe opp anlegget litt med HK 3480. men er det stor forskjell fra Dali 8008 og qln artech 8 som jeg har sett på? er vel mye samme høytallere sånn sett, mye prisforskjell var det heller ikke. føler at det er litt mere trykk i dali 8008 speakerne, også er det vel større en qln`ene. ganske nette og fine de. Endret 24. november 2006 av Kai_pai Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det er jo mye smak og hehag med anlegg så gå å hør på litt forskjellige så finner du det du liker best selv. Men disse alternativene som har kommet her er kvalitets anlegg! Så det blir nok ikke noe bomkjøp Men jeg personlig er ikke noe særlig glad i horndiskanter så jeg ville kanksje gått for DALI 8008 eller kanskje DALI Concept 6 siden du har en sub så er det ikke så viktig med store basselementer i høyttalerene. Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 har ikke sub, har ombestemt meg tenker på Dynavoice Challenger M85 og en kurrant stereo reciever. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hva tenker du med pris på reciveren da? Og må det være en reciver altså en forsterker med radio? Lenke til kommentar
Kai_pai Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 ja greit og ha radio tenker jeg, skal jo ha dette noen år. tja reviecer 3000 eller noe, får jeg noe alright for det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå