Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2Lgasser til is(sierra)

oletider

Anbefalte innlegg

hei,

lurer på hva som må byttes å godkjennes ved bytte fra en 2liter gasser motor til en IS motor. og hvordan gjøres dette, asså hvordan vet biltilsynet at du har byttet det man trenger?

og hvis jeg skal ha turbo på den bilen,kan noen nevne ALT som må til?

har ingen av delene. men skal skaffe, alt av nye deler jeg trenger og hva som må gjøres hvis den skal godkjenes med turbo.

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får å bygge om til injection, så trenger du en is motor med tilhørende ledningsnett... dette trenger du ikke godkjenne....

Skal du så ha turbo på den, så trenger du turbo, grenrør til turbo, ny forsterket topp pakning, nye topp bolter, intercooler (jeg har en til salgs ;) ) div rør, eksos, tilleggsinnsprøyting (evt data sprut), lavkomp stempler, og gjerne nye rådelager.... For å godkjenne det, så trenger du også bremser fra 2,8/2,9 eller cosworth, fram og bak... Med 20-25000,- så er du godt på vei ;)

Lenke til kommentar
du trenger en motor med innsprut, enten fra sierra is eller scorpio 2.0i. Du vil ikke ha 89mod eller nyere. Fra 1990 utover er det dohc motorer, og i 89 var det ohc med lavere kompresjon, egr katalysator osv.

7339544[/snapback]

Sierra ble levert med 2.0 ohc motor også etter 1990. Har selv kjørt en 91-mod med slik motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...