oletider Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hei, lurer på hva som må byttes å godkjennes ved bytte fra en 2liter gasser motor til en IS motor. og hvordan gjøres dette, asså hvordan vet biltilsynet at du har byttet det man trenger? og hvis jeg skal ha turbo på den bilen,kan noen nevne ALT som må til? har ingen av delene. men skal skaffe, alt av nye deler jeg trenger og hva som må gjøres hvis den skal godkjenes med turbo. takker for svar. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 du trenger en motor med innsprut, enten fra sierra is eller scorpio 2.0i. Du vil ikke ha 89mod eller nyere. Fra 1990 utover er det dohc motorer, og i 89 var det ohc med lavere kompresjon, egr katalysator osv. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Får å bygge om til injection, så trenger du en is motor med tilhørende ledningsnett... dette trenger du ikke godkjenne.... Skal du så ha turbo på den, så trenger du turbo, grenrør til turbo, ny forsterket topp pakning, nye topp bolter, intercooler (jeg har en til salgs ) div rør, eksos, tilleggsinnsprøyting (evt data sprut), lavkomp stempler, og gjerne nye rådelager.... For å godkjenne det, så trenger du også bremser fra 2,8/2,9 eller cosworth, fram og bak... Med 20-25000,- så er du godt på vei Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det enkleste er å bytte hele motoren ja, men du KAN beholde blokka om du nettopp har overhalt eller noe sånt. Toppen må byttes eller få frest inn spor i innsuget til dysene. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 så pass ja, men har jo skaffa is motor da hvis jeg vil, men evetnuelt helelr bare kjøpe komplett turbo motor til min da, funker jo det også. får se hva det blir til. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 du trenger en motor med innsprut, enten fra sierra is eller scorpio 2.0i. Du vil ikke ha 89mod eller nyere. Fra 1990 utover er det dohc motorer, og i 89 var det ohc med lavere kompresjon, egr katalysator osv. 7339544[/snapback] Sierra ble levert med 2.0 ohc motor også etter 1990. Har selv kjørt en 91-mod med slik motor. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Enkleste er å selge bilen og heller kjøpe en IS bil. Sparer deg for mange timer og problemer hvis du ikke er veldig gla i å skru da Lenke til kommentar
oletider Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 elsker å skru, så hvis jeg skal ha is turbo blir den "hjemme snekkra". dritt gøy å se hvordan alt fungerer og demontere alt å så sette sammen igjen, ingen prob det så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå