Gå til innhold

Hvilken kablel er best til 360?

satek777

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les denne. Morsomt, men tankevekkende:

When I was a graduate student I did the simplest possible experiment. I placed a pair of amplifiers on a table: one fancy and expensive, and the other plain and cheap. Both had wires that ran to a switch box. The switch was clearly labeled as to which amp corresponded to which position. Subjects were allowed as much time as they wanted; they operated the switch themselves, and all they had to do was to report in which position of the switch the system sounded better. All but a few reported that they could tell the difference, and almost all preferred the more expensive unit. One person said that as far as he was concerned, the switch "wasn't doing anything at all." That person was right: I was using only one amplifier and the switch was not connected to anything. The results were statistically significant, and showed that people can fool themselves with alarming ease.

Kilde

Lenke til kommentar

"Hjernevaskede hifi-fantaster"? Javel. Hm, greit. Jeg er den første til å innrømme at digitale kabler ikke er min force, derfor etterspørselen etter erfaringer. Når det gjelder din påstand om blindtest, hadde dette vært meget interessant, uten at jeg på forhånd har noen formening om resultatet. Hvor bra MS-kabelen er i forhold til Monster Cable vet jeg heller ingenting om. Merkelig egentlig at slike tester ikke blir gjennomført hyppigere, med skjermbilder som klart illusterer forskjellen, hvis noen. Har lest mange anmeldelser etter at jeg skrev det innledende innlegget, og må jo si at Monster Cable får svært gode tilbakemeldinger over hele linja. Og du, "Darth MToffy": til syvende og sist VET du jo egentlig ikke hva kvalitetsforskjellen består i, eller hva? Det jeg etterspør er om noen har en erfaring med disse kablene, og hva de mener forskjellen består i, om det er verdt investeringen, ikke sant?

Uansett holder jeg ved min påstand at dårlige kabler har fått mange krem-anlegg til å underprestere...

P.S.: hvis noen kan referere til blind tester som viser at det er ingen forskjell i lydkvalitet mellom en billig optisk og en high-end kabel, innrømmer jeg lett dette. Er ikke en prestisjesak dette, har bare lyst til å finne ut om det er verdt investeringen.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har ikke prøvd monster enda.

Men jeg er storfornøyd med kompnentkabelen til xbox 360, den er mye bedre enn VGA-kabelen. Jeg har Samsung LE32R72 (720p) og har både Joytech koponentkabel, MS VGA-kabel og MS komponentkabel. MS sin komonentkabel er klart best.

og

en liten tommelfinger-regel hold deg alltid langt unna alt som har med Joytech å gjøre ;)

Endret av sogasg
Lenke til kommentar

Foreslår at du fortsetter med komponent kablene, gir flotte HD bilder med gode farger og kontraster. Mange sliter med noe blassere bilder ved bruk av VGA kabler, men dette er kraftig forbedret etter siste oppdatering :)

Lenke til kommentar
Jeg har et lite off topic spørsmål. Jeg kjører min 360 til en Samsung 32" lcd med standard komponentkabler, og lurer på om det er vits i det hele tatt å kjøpe vga kabler? Hva er egentlig forskjellen?

8754129[/snapback]

Jeg hadde vurdert VGA-kabelen fra Microsoft (ikke Joytech!), dersom du har HD-DVD-spilleren. Det blir nemlig litt bedre enn med komponent, men ellers er det lite forskjell. Før våroppdateringen var VGA ganske blass og kjedelig, men det er bedre nå.

Er du stinn av gryn, kan du kjøpe Monsterkabler fra Modnet.no - men om det er verd det er en annen sak. Jeg bruker Monsters komponentkabel til projektoren, og MS komponent til min Samsung 32". Har hatt Joytech VGA kabel, men denne er veldig blass, og plaget av litt ghosting - men HD DVD ble litt mer detaljert pga oppløsningen - men har valgt å bruke komponent fordi farger og kontrast tross alt er viktigere enn ren oppløsning. VGA-inngangen er uansett opptatt nå pga PCen.

Endret av Spitzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...