Patz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Heisann Da Mondeoen har takket for seg har familien har planer om å kjøpe ny bil, stort sett står det nå mellom Honda CR-V 2006 og Suzuki Grand Vitara 2006. Noen som har noen formeninger om hva man burde velge? Lenke til kommentar
Revi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har vært ute etter bil i samme segment, og har kikket litt på CR-V. Fordeler med denne er at den har god bagasjeplass og bakseter som kan skyves frem og tilbake. Men utseendet er ikke helt bra, etter min mening. Synes den ser smal og firkanta ut. Grand Vitara er blitt en skikkelig tøff bil, men jeg tror bagasjeplassen må være noe mindre, uten at jeg har helt oversikt over mål og liter. Kvalitetsmessig tror jeg begge bilene er bra. Jeg endte opp med en Mitsubishi Outlander, den har god bakseteplass, men ikke allverden bagasjeplass. Den skiller seg litt mer ut utseendemessig, og så har den fortsatt 2 år igjen på nybilgarantien (2003 modell). Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg endte opp med en Mitsubishi Outlander, den har god bakseteplass, men ikke allverden bagasjeplass. Den skiller seg litt mer ut utseendemessig, og så har den fortsatt 2 år igjen på nybilgarantien (2003 modell). 7339435[/snapback] Det der med garantitid, enten 3 år (f.eks. Suzuki) eller 5 år (Mitsubishi) skal man egentlig ta med en klype salt. Jeg vet ikke helt hvordan Mits. praktiserer dette reelt når noen år er gått. Det kommer sikkert an på den lokale forhandleren. Når det gjelder Suzuki så kjenner jeg forholdene mye bedre. Selv etter at de "magiske" tre årene av nybilgarantien er gått, så gir ihvertfall Suzuki forhandleren på Økern fortsatt gratis service på deler som ikke er slitasjedeler. Slikt mener jeg sier litt om hvilken kvalitet på service og kvalitet man bør forvente av dette bilmerke. Endret 22. november 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har vært ute etter bil i samme segment, og har kikket litt på CR-V. Fordeler med denne er at den har god bagasjeplass og bakseter som kan skyves frem og tilbake. Men utseendet er ikke helt bra, etter min mening. Synes den ser smal og firkanta ut. Grand Vitara er blitt en skikkelig tøff bil, men jeg tror bagasjeplassen må være noe mindre, uten at jeg har helt oversikt over mål og liter. Kvalitetsmessig tror jeg begge bilene er bra. Jeg endte opp med en Mitsubishi Outlander, den har god bakseteplass, men ikke allverden bagasjeplass. Den skiller seg litt mer ut utseendemessig, og så har den fortsatt 2 år igjen på nybilgarantien (2003 modell). 7339435[/snapback] Intet dumt valg. Vi har en Outlander selv, kjører forholdsvis bra for å være en SUV. Det eneste jeg kan plukke på, er vel mangelen på moment i 2.0 N/A. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Takk for flott svar Revi. Personlig så synes jeg begge bilene stiller likt hva eksteriøret angår, på interiørsiden derimot har Grand Vitara et overtak. CR-V har større baksete- og bagasjeromsplass. Noen andre som har formeninger? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Kvifor ikkje lamborghini? 7339543[/snapback] En gang, OK, men slik gjentatt spamming viser kun generell mangel på det vi kaller "et liv", man får kjøpt bedre liv på IKEA enn det du tydeligvis har. Ikke det at jeg mener å sjikanere deg, men dette blir for dumt. Diskusjon.no er et seriøst forum, og alle bør gjøre sin innstats for at det forblir det. Jeg forsøker å starte en seriøs tråd, og håper du kan respektere det. Endret 22. november 2006 av Patz Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Vi har en c-rv, riktig nok ikke den nyeste, men regner med at det ikke er så forskjell fra den helt nye og 05 modellen. Vi er ihvertfall veldig fornøyd med den. Den er kul å se på og har god plass til bena i baksetet (noe som jeg synes er viktikig!), og har egentlig god plass over alt (bagasjerom, baksetet, forsetet... osv...). Jeg synes det er en fin bil ihvertfall. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Bestefar min har CR-V. Knallfin bil! God plass og motor som virkelig drar! God kvalitet har den også, både følelsen når du kjører og ellers. Aldri vært noe som helst tull med den. Han har en 2002 modell, men den er nokså lik den i dag. Det der med garantitid, enten 3 år (f.eks. Suzuki) eller 5 år (Mitsubishi) skal man egentlig ta med en klype salt. Jeg vet ikke helt hvordan Mits. praktiserer dette reelt når noen år er gått. Det kommer sikkert an på den lokale forhandleren. Vi har hatt både Galant og Carisma. Vi har alltid fått god service er hos Bilco i Hønefoss, selv etter de 5 årene. Garantien har det heller ikke vært noenting å utsette på. Garanti er garanti, sånn har det ihvertfall vært her. Det er dessuten Mitsubishi som gir den garantien, og ikke forhandleren. Derfor burde det ikke være noen forskjell på det fra forhandler til forhandler. Men hva slags garanti forhandleren gir etter de 5 årene er jo opp til den. Det kan jo variere.. Hvis dere ikke liker utseendet på den nåværende CR-V'en kan dere jo vente til den neste utgaven. Den har fått et nytt og mer sporty utseendet, etter min mening også penere! Endret 23. november 2006 av >Jonas< Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Dere er helt bestemt på at det kun er de to kandidatene som gjelder? For min del er Toyota RAV4 min favoritt-SUV i den prisklassen Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det kommer jo snart ny Outlander og CR-V. Jeg ville ikke valgt en utgående modell Grand Vitara må du prøve selv for å få et godt inntrykk av, onkelen min var og prøvekjørte, han syntes plassen ble for liten. Andre sier igjen at det er en glimrende bil med god plass.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg vil annbefale Honda CR-V, men ville dog venta på nye modellen. Det er vanvittig stor forskjell på dagens og neste modell, det er som dag og natt. Mer komfortabel, alt er mer forseggjort! Jeg og min far har fått lurt oss i en tur i nye CR-V og vi er kjempefornøyde med den! Vi har hatt 3stk av den gamle modellen (2004 - 2005 - 2006) og vært kjempefornøyde, helt til vi så den nye, da ble en slik bestilt. Dieselutgaven kommer meget godt ut med de nye avgiftene, 30,000kr ned. Bensinutgavene vil "bare" gå opp 10,000 og 15,000kr med automat. Den gamle modellen er også kjempegod, god plass, komfortabel og tåler mye samt veldig god fremkommelighet. Til en forskjell så bruker Suzuki fortsatt ramme på karroseriet sitt, noe som ingen andre idag gjør. Suzuki er fin hvis man kjører mye i skogen og av veien, men til normalt bruk så er CR-V'en overlegen. Vi har sammenliknet CR-V med Grand Vitara, og det er stor forskjell. CR-V er mye mer komfortabel. Jeg vil annbefale deg CR-V! ~ Medion Lenke til kommentar
dragon Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) hva med den nye Outlander II, som kommer mars 2007 ? vi tenker iallefall på å kjøpe den, men det står mellom Outlander II og passat 4motion. http://www.dinside.no/php/art.php?id=359056 eller http://www.dinside.no/php/art.php?id=290708 Endret 5. desember 2006 av dragon Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva med Subaru Forester? http://www.subaru.com/shop/model_considera...?model=FORESTER Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Vil bare nevne at vi har hatt en 98mod CrV og den gikk fra 0 til 110 000 tusen uten en eneste verkstedtur utenom service. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Sjekk ut Outlander II som kommer i mars! Jeg ble reint forelsket jeg.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Vil bare nevne at vi har hatt en 98mod CrV og den gikk fra 0 til 110 000 tusen uten en eneste verkstedtur utenom service. 7475635[/snapback] Ikke engang bremseklosser, dekk og andre "små" ting Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Vil bare nevne at vi har hatt en 98mod CrV og den gikk fra 0 til 110 000 tusen uten en eneste verkstedtur utenom service. 7475635[/snapback] Ikke engang bremseklosser, dekk og andre "små" ting 7478297[/snapback] Du sender vel ikke bilen på verksted for å skifte dekk? Og det er vel fullt mulig å kjøre 110 000 før man bytter bremseklosser? Dessuten har jo ikke det så mye om bilens kvalitet å gjøre? Klossene slites jo uansett.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du sender vel ikke bilen på verksted for å skifte dekk? Hva gjør du da? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Du sender vel ikke bilen på verksted for å skifte dekk? Hva gjør du da? 7478367[/snapback] Kjøper med dekk med felg om jeg skal ha nye felger samtidig, eller leverer hjulene. Dette skjer i såfall hos et dekkverksted Endret 11. desember 2006 av >Jonas< Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du sender vel ikke bilen på verksted for å skifte dekk? Hva gjør du da? 7478367[/snapback] Kjøper med dekk med felg om jeg skal ha nye felger samtidig, eller leverer hjulene. Dette skjer i såfall hos et dekkverksted 7478450[/snapback] DekkVERKSTED. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå