svenni84 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Heisann Jeg har omsider skaffet meg et 350d, ettersom jeg fikk det skammelig billig, og trenger derfor en fotobag. Har kikket litt rundt på nettet på merket Crumpler som jeg synes er stilig. Noen som har noen erfaringer med vesker fra Crumpler? Er de gode å bære? Vanntett som de selv sier? kvalitet? Føreløpig har jeg siktet meg inn på denne. I utgangspunktet er jeg innstilt på bag/veske, men er åpen for argumenter for sekker også. Det skal nevnes at jeg kun har 18-55mm foreløpig, men at jeg har planer om å kjøpe et til i alle fall (Når jeg vet hva jeg vil ha....). Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg har en Crumpler Stunner og er veldig fornøyd med den. Fint plass til et speilreflekskamera m/objektiv og et ekstra objektiv inne i den. I tillegg får du en blitz i lommen på framsiden. Har aldri hatt den ute i pøsregn men vil anta at den fint tåler en regnskur, men ville vel ikke akkurat satt den ute i regnværet i timesvis. Jeg bærer den på skrå (skulderstroppen over venstre skulder mens vesken henger på høyre side av kroppen hvis du skjønner), og da er det bare å vippe den fram på magen når du skal nedi den. Anbefales av meg Skal du gå veldig mye/langt så er selvfølgelig en sekk å anbefale - jeg bruker en Tamrac Digital når jeg skal på lengre turer eller skal ha med mye utstyr. Jeg har også en liten 'snutebag' som akkurat har plass til kamerahus med et middels stort objektiv på. Bruker alle 3 løsningene jevnlig - hver til sitt bruk Endret 22. november 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kan anbefale Lowepro AV 4 på det sterkeste. Vantett, god plass....har bokstavelig talt. Koster deg ikke mer enn 700 kroner heller Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har en Crumpler Lollipop, og er veldig godt fornøyd. Den er vel noe mindre enn den du vurderer. Får plass til mitt 300D og et ekstra objektiv i Lollipop. Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Crumpler "the puppet" er en veldig fin sekk. det jeg liker med crumpler sine fotosekker er at de kun kan åpnes fra den siden som går inn mot ryggen; så det vil gi en ekstra trygghet mtp tyverier og slik. i tillegg oser den ikke dyrt fotoutstyr. jeg får plass til hus med objektiv + en 70-200 F4L og 2-3 andre objektiver pluss en haug med annet fotoutstyr Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har Crumpler 6 million dollar home og er veldig fornøyd. Plass til 30D m/linse + et par ekstra linser og rom for div. små utstyr. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=647370&hl= Lenke til kommentar
modin Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Er ivrig Crumpler entusiast og har både Crumpler Mac bag og fotobag. Kjempefornøyd med begge to, veldig godt polstrett, og genial bæremekanisme med hurtig lås som gjør det lett å skifte lengde og på bæreimen hvis man blir sliten i skuldra (det pleier å hjelpe). Mac baggen bruker jeg hele tiden, både ved studiestedet og på fritiden, både med og ute datamaskinen, da jeg bruker den til skolebøker, og andre ting ellers. Så helt klart kjempe bra bagger, får masse komplimenter for baggen fra folk som ser den. Mange tror at Crumpler har dårligere kvalitet enn Loewe pro fordi man betaler for image osv. Men dette stemmer ikke, hvis du tar en titt på Loewe pro baggen og samenligner dem med crumpler, ser man at crumpler generelt har bedre bærestropper, hardere polstring for å beskytte mot støtt, osv. På databaggen har de også en separat lomme til selve maskinen med ekstra polstring, slik at den enkelt kan gjøres om fra databagg med plass til litt skolebøker, til bokbag med plass til mange bøker. Kjempefine bagger, men vær litt obs på at hvis du bestiller dem fra Ucarry kan det nok kanskje ta litt tid, de er veldig tregge der (og til en hvis grad etter mitt intrykk litt uprofesjonelle). Pakkene jeg har fått fra dem, gjør at jeg misstenker dem for å ikke ha noe norsk lager, men bare ta bestillinger i utlandet og videresende pakken for deg mot provisjon. Så det er kanskje ikke så dumt å bestille fra utlandet på ebay eller lignende, sansynligvis går det både fortere og prisen blir minst like lav selv med norsk moms. ps. Baggen du kikker Stunner på er foresten den samme jeg har, i samme farge også. Det er en veldig god bag god kvalitet og god bærestropp. Men jeg ville nok vurdert hva du vil kjøpe av fotoutstyr senere, for det er ikke akkurat kjempestor plass i den. Selv har jeg en 500 super blitz, EOS 350d med batterigrep og Tamron 17-50 f2.8 og det går så vidt nedi baggen. Så du har plass til enten en bliz eller et ekstra objektiv ikke noe mer, eller kanskje to små fast objektiver som 50mm og 28mm. pss. En liten digresjon, men crumpler har forskjellige modeller i Australia (og USA) og Europa, er det noen som vet om det er kvalitetforskjell på Crumpler baggen vi får kjøpt her og de modellene de har i USA og Australia. Sjekket på wiki, og crumpler er opprinelig et Australsk selskap, men de solgte retten til merkenavnet i Europa til en tysk gruppe. Disse designer i dag egne modeller tilpasset de europeiske markedet Men det skulle hvert interesant og vite om det bare er stilen og navnene som er forskjellig, eller om det også er forskjelle på kvaliteten. Begge mine bagger er av den europeiske utgaven, og jeg kan vanskelig se for meg at det finnes noe bedre enn dem. Men hva vet vel jeg. Endret 27. november 2006 av modin Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Flott å høre da jeg trenger en fotobag snart! Er ikke i tvil om hva jeg skal ha; Crumpler Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 pss. En liten digresjon, men crumpler har forskjellige modeller i Australia (og USA) og Europa, er det noen som vet om det er kvalitetforskjell på Crumpler baggen vi får kjøpt her og de modellene de har i USA og Australia. Sjekket på wiki, og crumpler er opprinelig et Australsk selskap, men de solgte retten til merkenavnet i Europa til en tysk gruppe. Disse designer i dag egne modeller tilpasset de europeiske markedet Men det skulle hvert interesant og vite om det bare er stilen og navnene som er forskjellig, eller om det også er forskjelle på kvaliteten. Begge mine bagger er av den europeiske utgaven, og jeg kan vanskelig se for meg at det finnes noe bedre enn dem. Men hva vet vel jeg. 7366781[/snapback] Nå vet ikke jeg åssen de Europeiske bag'ene er men den jeg kjøpte fra USA (midwestbags.com) er i hvertfall veldig bra kvalitet og bra polstret. Anbefales Lenke til kommentar
modin Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Nå vet ikke jeg åssen de Europeiske bag'ene er men den jeg kjøpte fra USA (midwestbags.com) er i hvertfall veldig bra kvalitet og bra polstret.Anbefales 7370951[/snapback] Ja lillebror gjorde også det så jeg får ta en sammenligning mellom mine bagger og hans når jeg skal hjem til Jul da! Kommer tilbake med raporter senere Men de Europeiske baggene har i hvertfall en litt mer europeisk stil, og om dette er ønskelig eller ikke er individuelt, men i såfall kan man jo selv bestemme om man vil bestille fra en Tysk eller Amrikansk side hvis man ønsker å bestille fra utlandet. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Etter det jeg har sett så er de Europeiske mye bedre enn de Amerkianske, i allefall kvalitetsmessig. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Er det noe sted i Norge man får kjøpt disse Crumpler X Million Dollar baggene? Finner dem ikke i prisguiden eller med google søk. Jeg trenger en bag som kan holde et D70 m/ std objektiv og ha med blitz og et objektiv til. Ikke noe mer. I dag har jeg en fotosekk som typisk tar med alt og er for stor, samt en Kodak-bag som lyser fotoutsyr og kun tar kamera m/ objektiv og blitz. Ser ut som enten Crumpler 3 Million Dollar eller 4 er den baggen som er rett størrelse for meg? Lenke til kommentar
Crumplerfan Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Crumpler Europa og Crumpler i australia/usa har samme kvalitet. Det er bare at de lager forskellige bagger for australia og USA. De kan man ikke kjøpe i Norge, men man kan kjøpe andre bagger i Oslo Jeg anbefaler å ta en tur i den nye Crumpler shop i Oslo. Den ligger i bogstadveien 11. Det har bra utvalg og det som ikke finnes blir bestilt for dere. ps. Crumpler har lager i Oslo via Profildata. Sjekk dems webside www.crumpler.no. De selger via forhandlere og via Crumpler shop. Lykke til Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Fotovideo har også crumpler bagger til informasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå