glowpipe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei. jeg har en intel core 2 duo E6600 nå. er det noen vits for meg å kjøpe QX6700. vill jeg merke stor forskjell på spill og lignende eller burde jeg vente ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Se hardware.no sin egen test.. Er ingen sammenligning med E6600, men du kan bruke denne testen i Anandtech til å sammenligne E6600 med E6700. Som testene viser er det lite å vinne når det gjelder spill, men betydelige gevinster på områder der flere kjerner utnyttes effektivt. Med QX6700 sin pris vil jeg kalle en slik oppgradering å kaste penger ut av vinduet. OT: Synes det er svært svakt av hw.no å ikke ha testet mellomklasse CPU-ene i Core 2 Duo seriene. Tross alt er det E6300, E6400 og E6600 som for de fleste er mest interessante, og ikke minst sammenligningen med AMD sine X2 i samme prissjikt. Endret 22. november 2006 av Bolson Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvist du ikke har behov for å få så mye i 3d mark som mulig, eller driver masse veldig tunge programmer sammtidig, så er Quad core penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
pesu Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du har ingen bruk for Quad Core nå hvis du ikke er hardbarka entusiast... Eller, bare MÅ HA høyest score i 3DMark... hehe Den E6600 du har lever du leeeeeeeeeeeeenge på! Hvertfall hvis du overclocker den! Som det blir sagt, det er bare i programmer som benytter seg av multitasking som du får utnyttelse av hele prosessoren. Hvis du virkelig har lyst på Quad Core, så vent hvertfall til mars-april måned... For da har prisene senket seg til et litt mer behagelig nivå... Og, de har da forhåpentligvis lansert Q6600 og Q6400! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå