Gå til innhold

Brenne MANGE MP3-filer over på bil-cd/dvd?

Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Broren min har kjøpt seg ny bil, men i bilen var det ikkje cd-vekslar. Han vil at eg skal ta cdane hans og rippe dei inn på min pc, og brenne ut på plate. Mannen han kjøpte bilen av (ein volkswagen-mann) sa at han kunne brenne ut alle sangane på ein plate. Det var visst støtte for MP3 på spelaren. Han meinte at du kunne få oppmot 250 sanger inn på denne plata. Bruttern har altså no gitt meg denne jobben, og eg lurar på korleis eg kan gjere det. Spesiellt brenneprogram? Har Nero 6. Kva rippeprogram skal eg bruke?

Kva plater skal eg bruke? Eg tenkte først DVD-R, men er det mest sansynlig støtte for dette?

Takkar for raske svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis ikke støtte for DVDR. Du kan bruke hvilket enn brenneprogram du vil, velg brennetype "DataCD" elns.

Ripping liker jeg å gjøre med iTunes, men alt funker.

En CD er 800MB. En mp3 er ca 3MB. Da har du plass til 800/3 = 266 sanger per CD. Cirka.

Lenke til kommentar

Er det DVD- eller CD-spiller i bilen? Da det mest sannsynlig er en CD-spiller med støtte for Mp3-filer, må du bruke enten CD+R eller CD-R.

Til å rippe over sangene, fungerer iTunes veldig godt. Sett i CD-en, og det meste går av seg selv. Du kan også endre på bitraten for å få plass til flere sanger. At du skal få 250 sanger på en 700MB-plate, er litt optimistisk, men du skal nok klare 100 sanger.

Brenneprogrammet Nero 6 er vel blant de bedre, bruker det selv, og det fungerer perfekt.

EDIT:

En CD er 800MB. En mp3 er ca 3MB. Da har du plass til 800/3 = 266 sanger per CD. Cirka.

7338760[/snapback]

Mine Mp3-filer er i gjennomsnitt over 5MB store. At størrelsen på CD-en hadde gått opp til 800MB, har jeg ikke fått med meg. Lenge siden jeg har brukt det. :wee:

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Nero - Ny Data CD - Høyreklikk i ruta hvor du skal legge filene på CD-en - Lag Mappe. Så er det bare å lage så mange mapper du vil med de navna du vil ha, og så putte musikkfilene i de forskjellige mappene.

Edit: L@sse var før meg.. :p

Endret av merkur
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er meir eg lurar på, så eg postar i denne tråden i staden for å lage ny tråd.

Når eg rippar med itunes, vert songane lagra som .m4a-filer.

Bil-cd-spelaren til brodern har støtte for mp3, så då har eg vel eit problem?

Kva skal eg gjere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...