rubjell Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jeg har 2 maskiner og trådløst nett, jeg har delt begge hele hardiskene på maskinene, men når jeg prøver å åpne mapper på maskinene over nettverket så er det mapper jeg ikke får tilgang til, b.la mapper på begrensede kontoer og noen andre mapper, jeg har prøvd å dele de og i tillegg men det hjelper ikke noen gode råd? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 dette er pågrunn av fil/mappetillatelse i windows på den maskina som deler. del berre mapper der sikkerhetsinnstillingane er slik at alle (ei gruppe i windows) kan lese filene. eller viss du har en bruker "rubjell" på maskin 1 med passord "123rubjell" som har tillatelse til for eksempel "C:\rubjell\" kan du dele den og lage en identisk bruker på maskin 2 og få tilgang til den mappa gjennom den brukeren. (dette blir kalla impersonating). Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Takk Hvordan setter jeg opp impersonating? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 som eg sa (kanskje litt vanskelig forklart) 1: lag en bruker med passord på maskin 1. 2: del mappe (sørg for at brukeren du nett lagde har tillatelse til å lese mappa) - egenskaper -> sikkerhet 3: lag ein lik bruker på maskin 2 (med samme passord) eller sett lesetillatelse til "Alle" under sikkehet (men vær forsiktig med full skrivetillatelse sidan dette faktisk gjelder Alle alle, ikkje berre alle deg ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå