Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har denne psu'n: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MIST500BHE12R2

Har 1 dvd brenner og 3 harddisker.

På X1950 Pro kortet er det to stk strømtilkoblinger, regner med at begge to skal benyttes? Fulgte ikke med noen info på det. Men går utfra det.Kan ikke skjønne at det skulle han senka ytelsen heller, men likevel..  :hrm:

Jeg scoret foresten 6500 i 3Dmark03 med Catalyst 6.12 :whistle:

7726114[/snapback]

Med 40A burde du har mer enn nok til å drive ditt system, så da må det være noen andre faktorer i bildet her, jeg har ikke sjekket HK'et ditt, er det VIA chipsett? Har du forsøkt Bios tips?

Lenke til kommentar
http://www.overclockersclub.com/reviews/on...coverage/11.htm

Powercolor showed off their 1950XT AGP. I know, we asked right away why?! Their response: “We still have a huge demand for high-end AGP.” Makes sense to me. If there is a market, then why not?

Det var nå som svarte f....  :!:

7731647[/snapback]

Lovende, lovende hehehe :D og det bekrefter det jeg alltid har trodd. AGP er langt fra død :D Hmm hva eksat er forskjellen på Pro og XT tro og hvilke forskjeller i ytelse.

Hva prisen blir er også avgjørende for om det blir en AGP hit eller ikke. Pro er veldig bra priset for å hindre folk i å bytte hele systemet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Heisann alle... har nå sittet å lest med stor interresse i denne tråden ang. 1950 pro

begynner og lure fælt på og bestille meg et jeg også, i mitt tilfelle er vel power color kortet med 256 ram som er mest aktuelt, syns den kjøleløsningen ser greit ut, så kjører ikke jeg noen større oppløsning enn 1280x1024.

tok hvertfall 3 dmark 05 testen no, ble så gira over alle disse benchresultatene og lese hom her :-D

mitt oppsett er :

pentium 4 3,2 ghz prescotrt@3,81 (478)

ocz 4200 1gig 533mhz kjører i 480 mhz

gainward 6800 gt som kjøre i 430 mhz gpu og på 1271 på minne. (god kjøling her da :-DAntec performanse ) )

3dmark05 :5995 gw 6800 gt glh

3dmark 05:7799 x1950pro

Ikke misfornøyd med det resultatet på dette systemet, men hadde vært utrolig kjekt og teste pro kortet. når jeg sammenligner spillopplevelsen på min maskin og andre maskiner med bedre og nyere skjermkort, så blir det noe annet :-) riktignok maskiner med dual core og mega skjerm:-) men tror nok likevel det ville hjulpet godt med 1950pro

Endret av noehetje
Lenke til kommentar

På X1950 Pro kortet er det to stk strømtilkoblinger, regner med at begge to skal benyttes? Fulgte ikke med noen info på det. Men går utfra det.Kan ikke skjønne at det skulle han senka ytelsen heller, men likevel..  :hrm:

7726114[/snapback]

Med 40A burde du har mer enn nok til å drive ditt system, så da må det være noen andre faktorer i bildet her, jeg har ikke sjekket HK'et ditt, er det VIA chipsett? Har du forsøkt Bios tips?

7731789[/snapback]

Tror du er inne på noe der. For i det siste nå så har ikke maskinen bootet. Maskinen starter, men det skjer ikkeno mer. Hører bare viftene går, thats it. Må ta strømmen og prøve igjen og igjen. Plutselig starter den også kommer det feilmelding om at "CPU overclocking failed, press F2 to load default values". Trykker F2 og den starter som fy. Men slår jeg av maskina er det på'n igjen. Og maskina er ALDRI, overklokket. Jeg er nærmest motstander av overklokking.Jeg vil ha det fjellstabilt. Dette er ett Asus P4C800-E Deluxe hovedkort med Intel 875P brikkesett. Har forsøkt både siste bios og betabios uten nytte. Etter biosoppdatering så kommer det feilmelding om "Cmos error". Jeg fatter ikke hva som kan være galt jeg.Men jeg er helt sikker på at det er noe her som gjør at kortet mitt ikke funker. Og hvordan i huleste kan det komme feilmelding om at overklokking feilet når det aldri er gjort? :hmm: Har sjekket gjennom biosinnstillinger, CPU står som standard, minne som auto etc etc. Noen som har noe tips her? Virker som cmos og/eller bios er skadet. Hva gjør man for å fikse det?Hjelper tydeligvis ikke å oppdatere/nedgradere bios. Feilen er fortsatt der. :cry:

Lenke til kommentar

7726114[/snapback]

7731789[/snapback]

Tror du er inne på noe der. For i det siste nå så har ikke maskinen bootet. Maskinen starter, men det skjer ikkeno mer. Hører bare viftene går, thats it. Må ta strømmen og prøve igjen og igjen. Plutselig starter den også kommer det feilmelding om at "CPU overclocking failed, press F2 to load default values". Trykker F2 og den starter som fy. Men slår jeg av maskina er det på'n igjen. Og maskina er ALDRI, overklokket. Jeg er nærmest motstander av overklokking.Jeg vil ha det fjellstabilt. Dette er ett Asus P4C800-E Deluxe hovedkort med Intel 875P brikkesett. Har forsøkt både siste bios og betabios uten nytte. Etter biosoppdatering så kommer det feilmelding om "Cmos error". Jeg fatter ikke hva som kan være galt jeg.Men jeg er helt sikker på at det er noe her som gjør at kortet mitt ikke funker. Og hvordan i huleste kan det komme feilmelding om at overklokking feilet når det aldri er gjort? :hmm: Har sjekket gjennom biosinnstillinger, CPU står som standard, minne som auto etc etc. Noen som har noe tips her? Virker som cmos og/eller bios er skadet. Hva gjør man for å fikse det?Hjelper tydeligvis ikke å oppdatere/nedgradere bios. Feilen er fortsatt der. :cry:

7732486[/snapback]

hmm når jeg får den feilmeldingen, så har jeg klokket for mye, har nesten likt kort som du, hk mener jeg, og du sier at det booter når du laster default bios, hva med å låse timingsene på ram da?

er veldig rart at du skal få denne feilmeldingen uten overklokking, men kan jo hende at noe skjer under oppstart at pc prøver og starte med helt på trynet timings eller spenningsfeil et eller annet sted, og siden du får bootet med default bios , høres det jo ut som noen innstillinger der blir endret under oppstart. mulig på bærtur , men er vel verdt å sjekke det.

Lenke til kommentar
er veldig rart at du skal få denne feilmeldingen uten overklokking,  men kan jo hende at noe skjer under oppstart at pc prøver og starte med helt på trynet timings eller spenningsfeil et eller annet sted, og siden du får bootet  med default bios , høres det jo ut som noen innstillinger der blir endret under oppstart. mulig på bærtur , men er vel verdt å sjekke det.

7732597[/snapback]

God plan. Prøv å kjøre CPU-Z for å se til at alt kjører på den hastigheten det faktisk skal.

Lenke til kommentar
er veldig rart at du skal få denne feilmeldingen uten overklokking,  men kan jo hende at noe skjer under oppstart at pc prøver og starte med helt på trynet timings eller spenningsfeil et eller annet sted, og siden du får bootet  med default bios , høres det jo ut som noen innstillinger der blir endret under oppstart. mulig på bærtur , men er vel verdt å sjekke det.

7732597[/snapback]

God plan. Prøv å kjøre CPU-Z for å se til at alt kjører på den hastigheten det faktisk skal.

7733042[/snapback]

Takk takk. Tester så fort jeg er ferdig på jobb :thumbup:

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg HR-03 kjøleren. Har 512mb utgaven, AGP.

Leser på siden til produsenten at det er problem med en skrue på basiden av kortet og at dette kan løses med å sette inn en "non-electrical conductive washer".

Hva er det for noe ?? Noen som har link til en slik "washer" ??

Lenke til kommentar

Jeg har en uåpna AC2 kjøler liggende hvis noen vil kjøpe billig, tror ikke jeg orker å mekke en gang til for å montere den nå som kortet sitter inneklemt bak vannkjølinga mi hehe.

EDIT:

En washer er en skive, altså kan det virke som en skrue kommer i kontakt med ledende komponenter og kan skape korstslutning. Ant. en plast skive.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...