Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et kjapt spørsmål...

Jeg har nå satt inn mitt flunkende nye Sapphire X1950 Pro AGP i pc'en og alt så ut til å fungere, men da jeg prøver å starte noe som trenger 3D rendring, så blir først skjermen skurrete med masse farger, så går den i sort, og vifta på kortet går for fullt. Skal BEGGE kontaktene være i kortet tenker jeg da? tenkte kanskje at de hadde laga to kontakter i tilfelle den ene ble teit plassert, siden kortet er ganske stort, men nå ble jeg usikker.. what say you?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

Jeg vet at det er ikke helt den rette plassen for å poste om problemet mitt, men...

Jeg har et Sapphire x1900GT 256MB rev.2 PCI-E skjermkort som ligner en del på x1950pro (RAM, PCB, vifte). Minnet overklokker som en gud (947MHz/1894MHz DDR), men gpu'en suger lut. Den klarer ikke mer enn 540MHz@stock vcore og på 1,5v klarer den såvidt 563MHz. 1,5v er grensen som jeg vil ikke gå over(stock er 1,150v), så jeg sitter fast...

Edit:

Kortet blir ikke spesielt varmt, max 56 grader under 3dbruk. Vet ikke om PSU'en holder mål... Har en Qtec 450W dual fan gold, som leverer veldig stabile spenninger, men jeg vet ikke helt om den yter 450W...

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Har noen prøvd å klokke med Ati Overdrive på Catalyst 7.1?

Får det ikke til selv. Hvis jeg øker med 1 mhz så begynner skjermen å blinke. Mulig jeg gjør noe feil, men det hadde vært greit å høre om erfaringer.

TIA

Brazir

Lenke til kommentar
Har noen prøvd å klokke med Ati Overdrive på Catalyst 7.1?

Får det ikke til selv. Hvis jeg øker med 1 mhz så begynner skjermen å blinke. Mulig jeg gjør noe feil, men det hadde vært greit å høre om erfaringer.

TIA

Brazir

7705333[/snapback]

Du er ikke alene om dette problemet. Har sett flere på Rage3D forumet som har samme problemet. Jeg har selv et Sapphire X1950Pro 512MB AGP skjermkort og opplever nøyaktig samme problem. Skjermen/skjermkortet begynner å blinke og oppfører seg merkelig hvis jeg stiller på enten VPU eller MEM.

Leste dette i en ATI newsgroup jeg abonnerer på:

"I've been doing a little research about the lack of support for the x1950pro

with the latest updates to ccc, and have come across a few tidbits of

information about Cat 7.2.

Also, I sent in a service request about support for the x1950pro, and got

back a message to wait for cat 7.2.

Apparently there is something in the works. Anybody know anything about

this?"

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Ahhh, Takker for tilbakemelding Spaz. Trodde det var bare meg som vanlig :D

Vurderer da å gå tilbake til driverne som var med kortet. De er iaf klokkbare. Rammen kan visst klokkes rimelig rått. 40 mhz på kjernen er jo ikke ueffent heller selv om det blir vanskelig etter det.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

18A på 12V var visst litt knapt likevel gitt. I det store og det hele funker jo maskina, men den har fått noen hickups, så jeg har bestillt ny PSU. Gledelig at folk erfarer at kortet ikke er SÅ strømkrevende, men 18A ble altså for knapt likevel.

-A

Lenke til kommentar
18A på 12V var visst litt knapt likevel gitt. I det store og det hele funker jo maskina, men den har fått noen hickups, så jeg har bestillt ny PSU. Gledelig at folk erfarer at kortet ikke er SÅ strømkrevende, men 18A ble altså for knapt likevel.

-A

7705687[/snapback]

Det er høyst individuelt for hvert maskinoppsett om total 18A er nok eller ikke, men vi anbefaler ikke noe under 21A, og det på et veldig basic system. 24A kan funke fint hos en person, men ikke i det hele tatt hos en annen osv.

EDIT:

CAT 7.2 ble jo også tilgjengelig nå nylig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nope, tilgjengelig på sidene til Ati/amd i går. Var jo en artikkel på hw.no om de i går.

http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/..._catalyst/35272

Eh beklager, det er 7.1.... det står 7.2 lenger ned i teksten som jeg klarte å få på pannelappen. Men de er nyere enn 6.12.

7.1 er tilgjengelig nå, 7.2 må du vente til februar for å få. Husk at ATI's drivereversjoner følger kalenderen.

År 2007 måned 1 er CAT 7.1 osv. 6.12 var år 2006 måned 12. Enklere kan det ikke bli :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...