Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette lover godt.

Har brukt et r9800pro kort fram til nå, "dessverre" tok det kvelden denne helgen og jeg trengte et nytt kort. Spiller for det meste BF2 og må kjøre på 1024*786 på min 20" LCD. Har derfor forhåpninger om en vis forbedring med 1950pro kortet :), hvis jeg kan kjøre på 16*12 med alle kvalitetsinnstillingene på fult med ok framerate, blir det utrolig digg å spille igjen.

Lenke til kommentar

Har oppdatert førstetråden med MPX som nå også tar inn kortet, men det står at de har ubekreftet 16/12? Om det stemmer får de en storm av kjøpere før jul!

Jeg håper ikke det er villedende markedsføring. Har også lagt inn lager datoer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt et Geforce 7600gt, men nå lurer jeg på om jeg skal sende det i retur og kjøpe 1950 pro i stedet. Koster jo bare 300,- mer, men er det stor forskjell på de to? Virker som det er ganske stor forskjell på de to i PCI-E hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt et Geforce 7600gt, men nå lurer jeg på om jeg skal sende det i retur og kjøpe 1950 pro i stedet. Koster jo bare 300,- mer, men er det stor forskjell på de to? Virker som det er ganske stor forskjell på de to i PCI-E hvertfall.

7437186[/snapback]

Vi har ingen tester i AGP format for X1950pro, men det er ingenting som tilsier at det skal være noe forskjell i ytelsen på AGP og PCI-e utgaven. Det er samme spesifikasjon på kortene, samme minnefrekvens, samme kjernefrekvens, samme antall Shader prosessorer osv. Dette gjelder for Sapphire sine kort. Ser egentlig ingen grunn til at andre produsenter vil avvike nevneverdig heller. Det må da være dyrere å lage et "enklere" kort for AGP enn å bare ta en generell blåkopi av PCI-e utgaven?

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Jaja - av den grafen som "espenta" linket til så fikk jeg ihvertfall bekreftet at det ikke er fryktelig mye å hente på å bytte ut mitt X800XT PE kort med et X1950PRO.

Noe forskjell var det jo, men mye mindre enn jeg fryktet.

7437549[/snapback]

Ca 13% i Oblivion

Ca 56% i andre spill Tomshardware testet

Ca 88% i BF2

Jeg vil nå si det er øynene som ser da. Men spiller du BARE Oblivion, så er det liten vits ja. (Men da har du andre problemer vil jeg si)

Lenke til kommentar

Samma som MPX sier 16.12, vi får se ann om den holder. Jeg tviler ;)

En som hadde X800XT PE rapporterte å få 25fps BF2 økning med X1950pro 256mb med ellers samme instillinger og hardware. Er det en liten økning?

At Oblivion kommer så lavt ut viser kansje mer dårlig programmering i Oblivion. X1950Pro har en sterk pixel shader arkitektur som skal gi bedre ytelse i nyere spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...